با گذشت حدود ۲۰ سال از ساخت آپارتمان‌های امیداکباتان همدان، اما این منطقه هنوز هم از کمترین امکانات محروم است.
کد خبر: ۶۴۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 21 August 2018
با گذشت حدود ۲۰ سال از ساخت آپارتمان‌های امیداکباتان همدان، اما این منطقه هنوز هم از کمترین امکانات محروم است.

به گزارش فارس ، حدود ۲۰ سال از ساخت آپارتمان‌های امید اکباتان (کوی رضا) می‌گذرد. آپارتمان‌هایی که مصادف با پروژه‌های متعدد دیگری در نقاط مختلف شهر و با امید به رونق بازار مسکن و ارتقای فرهنگ نوپای آپارتمان‌نشینی، در همدان ساخته شد. اما چه بر سر این آرزوی بزرگ آمد و چگونه این امید به یاس بدل شد، نقلی است شنیدنی!

گذشته از اختلافات متعدد پیمانکار و سازنده این آپارتمان‌ها با نهاد‌های مختلف دولتی در زمان بهره‌برداری از این مجموعه و شانه خالی کردن نهاد‌های ذیربط از به رسمیت شناختن این آپارتمان‌ها در محدوده شهری، مشکلات بی‌شمار در اتصال واحد‌های آن به برق و آب و گاز و تلفن شهری پس از ساعت‌ها، روز‌ها و ماه‌ها رفت و آمد و اعتراض مردمی، طعم شیرین خانه‌دار شدن را بر زبان ساکنان به تلخی بدل کرد و هیچ جواب قانع‌کننده‌ای هم از هیچ نهادی منتشر نشد و با کمترین امکانات شهری که حق و حقوق مسلم شهروندی تک تک ساکنان ۶۴۰ واحد آپارتمان در این کوی است، زندگی جریان پیدا کرد.

حال اگر پس از ۲۰ سال نگاهی مختصر به فضاسازی این مجموعه شود، نشانه بارزی از بی‌مسئولیتی و پشت هم‌اندازی و بی تفاوتی مسوولان شهری را در بر دارد، مسوولانی که در کوران انتخابات، بار‌ها از این مجموعه دیدن کرده و قول مساعد در رفع معایب این آن‌ها داده اند، اما متاسفانه بعد از زین شدن اسبشان، جواب اعتماد این مردم را به فردا‌های بی معلوم سپرده اند.

 

حال سوال این جاست که اگر همین مجموعه در سعیدیه و استادان و یا مناطق اعیان‌نشین شهر بود، بازهم مسوولان و در راس آن‌ها شهرداری همدان، همین گونه رفتار می‌کرد؟

 آیا ایجاد فضای سبز مناسب و کاشتن چند راس درخت و اختصاص چند پاکبان برای نظافت فضا‌های مابین بلوک‌ها، این قدر سخت و یا غیر ممکن است که انباشت زباله‌های روزانه در گوشه و کنار کوچه‌ها؛ کم از مناطق زاغه‌نشینی ندارد؟

دلیل کوتاهی و تاخیر در آسفالت آن هم بعد از زیرکاری انجام شده در اردیبهشت سال جاری چیست؟ آیا مسوولان این پروژه روز‌های اخیر سری به شاهکار خود زده‌اند تا ببینند به هم ریختگی زیرساز‌های انجام شده و پخش شدن آن در فضای رفت آمد مردم، فضای بسیار زننده‌ای را رقم زده است؟

آقایان مسوول! این کمترین خواسته اهالی امید اکباتان (کوی رضا) جزو وظایف سازمانی شماست و در قبال قصور آن قطعاً باید پاسخگو باشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار