مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: ۳۴ هکتار از مراتع این استان از ابتدای سالجاری تاکنون طعمه آتش شده است.
کد خبر: ۶۴۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 21 August 2018
 مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: ۳۴ هکتار از مراتع این استان از ابتدای سالجاری تاکنون طعمه آتش شده است.

به گزارش ایرنا، مهرداد آزادی اظهار داشت: این میزان از عرصه‌های طبیعی این استان در ۲۷ فقره آتش سوزی خاکستر شدند.

وی یادآوری کرد: سال گذشته در این مدت ۲۰ فقره حریق رخ داد که موجب آتش گرفتن ۳۶ هکتار از اراضی منابع طبیعی همدان شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان ادامه داد: تحلیل داده‌های آماری گویای کاهش سطح آتش سوزی با وجود افزایش تعداد فقره‌های حریق در مراتع این استان است.

آزادی بیان کرد: امسال با وجود افزایش نزولات جوی در بهار امسال و رشد پوشش گیاهی و خشک شدن آنها، اما آمار آتش سوزی روند نزولی داشت.

وی گفت: با وجود آمادگی یگان حفاظت منابع طبیعی برای مهار آتش، از شهروندان درخواست می‌شود از افروختن آتش در دامن طبیعت پرهیز کنند.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان تاکید کرد: افرادی که طبیعت را برای استراحت و تفرح انتخاب می‌کنند به طور حتم باید نسبت به حفظ و نگهداری آن نیز احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

آزادی اضافه کرد: شهروندان در صورت روشن کردن آتش، باید پیش از ترک محل آتش را خاموش کرده و از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل کنند.

۳۸۷ هکتار از مراتع همدان سال ۹۵ طعمه آتش شد و این آمار در سال گذشته به ۷۱ هکتار کاهش یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار