رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌التحریر همدان با بیان اینکه ۳۰ درصد از لوازم التحریر موجود در بازار "تولید داخلی" است، گفت: مردم خواهان اجناس ایرانی هستند، اما تولید به میزان نیاز وجود ندارد.
کد خبر: ۶۴۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ 21 August 2018
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌التحریر همدان با بیان اینکه ۳۰ درصد از لوازم التحریر موجود در بازار "تولید داخلی" است، گفت: مردم خواهان اجناس ایرانی هستند، اما تولید به میزان نیاز وجود ندارد.
 
به گزارش تسنیم، عباس ستاره  اظهار داشت: هنوز خرید‌های دانش‌آموزان برای آغاز فصل تحصیلی شروع نشده و بازار در حالت رکود به سر می‌برد.

وی تصریح کرد: متاسفانه امسال بخاطر افزایش نرخ ارز و نوسانات اقتصادی قیمت لوازم‌التحریر نیز تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌التحریر همدان با بیان اینکه در سال گذشته یک دانش‌آموز با ۴۰ الی ۵۰ هزار تومان می‌توانست دفتر و لوازم‌التحریر مورد نیاز خود را خریداری کند، ابراز کرد:، ولی امسال همان دانش‌آموز باید برای خرید همان وسایل مبلغ ۱۰۰ هزار تومان بپردازد.

۷۰ درصد از لوازم‌التحریر موجود در بازار خارجی است

ستاره با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد از لوازم‌التحریر موجود در بازار، خارجی است، ابراز کرد: متاسفانه تولیدکنندگان داخلی نمی‌توانند به اندازه نیاز بازار، کالا‌های مورد نیاز مردم را تولید کنند.

وی گفت: با توجه به اقتصاد مقاوتی و توصیه برای مصرف کالا‌های داخلی، گرایش مردم به سمت و سوی اجناس ایرانی سوق پیدا کرده است و از ما تقاضای خرید لوازم‌التحریر ایرانی را دارند، اما متاسفانه تولیدات ایرانی به اندازه نیاز مردم وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریر همدان گفت: تولیدکنندگان ایرانی برای تامین اجناس مورد نیاز مردم نیاز به زمان بیشتری دارند و در مرحله اول باید زیرساخت‌های حمایت از تولید ملی ایجاد شود.

ستاره در بخش دیگری از گفت‌وگو به قیمت انواع دفتر در سطح بازار اشاره کرد و افزود: مثلا قیمت دفتر معمولی و ۴۰ برگ که در سال گذشته ۷۵۰ تومان به فروش می‌رفت، امسال قیمت همان دفتر به ۱۵۰۰ تومان رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه جنس دفتر‌های ایرانی بسیار برتر و مطلوب‌تر از دفتر‌های خارجی است، تصریح کرد:، اما اجناس تولید ملی نیاز به تنوع بیشتری دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار