مسمومیت ۵۳ شناگر خانم در استخر خسروی نهاوند یکی از جنجالی‌ترین خبر‌های هفته گذشته استان همدان بود که در رسانه‌های سراسری وحتی خارجی نیز به آن پرداخته شد. شواهد حاکی ازآن است که این استخر از سال ۹۲ تا سال گذشته تعطیل بوده و بعد از تعطیلی مجوز آن تمدید نشده است و در آذر ماه سال گذشته بنا به دستور مدیر ورزش شهرستان فعالیت این استخر از سر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۶۴۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 18 August 2018
مسمومیت ۵۳ شناگر خانم در استخر خسروی نهاوند یکی از جنجالی‌ترین خبر‌های هفته گذشته استان همدان بود که در رسانه‌های سراسری وحتی خارجی نیز به آن پرداخته شد. شواهد حاکی از ان است که این استخرازسال ۹۲ تا سال گذشته تعطیل بوده و بعد از تعطیلی مجوز آن تمدید نشده است و در آذر ماه گذشته بنا به دستور مدیر ورزش شهرستان فعالیت این استخر از سر گرفته می‌شود و این دستور مبنی بر گرفتن مجوز‌های لازم وتمدید پروانه فعالیتبوده و سپس فعالیت نماید که مدیریت استخر برای گرفتن مجوز‌های اولیه اقدام کرده و قبل از گرفتن مجوزشروع به فعالیت کرده است.

به گزارش تابناک همدان از نهاوند، در پی پاسخگویی به شبهات موجود، خبرنگار تابناک در نهاوند با سرپرست اداره ورزش و مدیریت این استخر گفتگویی داشتند که به سمع و نظرمخاطبین می‌رسانیم.
 
سرپرست اداره ورزش و جوانان نهاوند در پاسخ به این سوال که چگونه استخری بدون مجوز درست بیخ گوش شما توانسته فعالیت داشته باشد؟ گفت: ریاست قبلی اداره ورزش شهرستان دستور فعالیت به این استخر را داده اند و مدیریت استخر هم کار‌های قانونی تمدید پروانه و ... را انجام داده، مانند گرفتن نامه اماکن و سایر اقدامات که گویا منتظر جواب استان بوده که این اتفاق افتاده است.

سعدی نژاد افزود: این استخر مجوز دارد، اما مجوز این استخر برای فعالیت دوباره هنوز تمدید نشده که به جد دنبال حل مشکلات آن هستیم.

مدیر استخر خسروی نهاوند در پاسخ به سوال خبرنگارما مبنی بر غیر قانونی بودن فعالیت استخر، گفت: این استخر مجوز داشته فقط باید ما دوباره مجوز را برای فعالیت تمدید می‌کردیم که تمام مراحل قانونی تمدید انجام شده است.

 عنایت احمدوند افزود: حتی کارشناسان مربوطه از اداره کل ورزش و جوانان هم از استخر بازدید داشتند و هیچ گونه مشکلی نداشت به جز سرامیک‌ها که در فروردین ماه ترمیم انجام شد.

احمدوند در مورد نشت گاز در داخل استخرنیز گفت: در داخل موتور خانه یک کپسول قدیمی کلر بود که به خاطر پوسیدگی واشر‌های آن، گاز نشت کرده واز طریق هوا باعث مسمومیت خانم‌ها در داخل رخت کن شده است. 

مدیر استخر خسروی خاطر نشان ساخت: ۵۳ نفر خانمی هم که در داخل رختکن دچار مسمومیت شده بودند در عرض ۴۵ دقیقه مورد درمان قرار گرفتند و از بیمارستان ترخیص شدند فقط یک نفر که بیماری آسم داشت یک شب در بیمارستان برای مداوای بیشتر و تحت نظر بودن بستری شد.
 
لازم به ذکر است علت این حادثه از طریق مراجع ذیصلاح در حال پیگیری است که به زودی خبرهای تکمیلی منتشر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار