معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مهم‌ترین کمبود اقتصاد ایران" نیروی کار" است، اگر از ظرفیت‌های تولیدی کشورمان استفاده کنیم نیازمند ۴۰ میلیون نفر نیروی کار خواهیم بود.
کد خبر: ۶۴۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ 18 August 2018

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مهم‌ترین کمبود اقتصاد ایران" نیروی کار" است، اگر از ظرفیت‌های تولیدی کشورمان استفاده کنیم نیازمند ۴۰ میلیون نفر نیروی کار خواهیم بود.

به گزارش تابناک همدان، حجت الله عبدالملکی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵۲ هزار فرصت شغلی از محل اجرای طرح‌های اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور ایجاد شده است، افزود: در سال گذشته ۱۸ هزار کاریابی توسط کمیته امداد در کل کشور اتفاق افتاده است.

وی در جشن خودکفایی وتوانمندی کارآفرینان و مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در همدان، اظهار داشت: در اولین سال از برنامه ششم توسعه کمیته امداد امام خمینی (ره) که مربوط به سال گذشته بوده است، ۱۵۲ هزار فرصت شغلی از محل اجرای طرح‌های اقتصادی کمیته امداد امام (ره) ایجاد شده است.

عبدالملکی با بیان‌اینکه تعهد ما در سال گذشته ایجاد ۱۴۰ هزار فرصت شغلی بوده است، ابراز کرد: خوشبختانه موفق شدیم فراتر از تعهد گام برداریم و تا پایان اسفند سال گذشته، ۱۵۲ هزار فرصت شغلی را ایجاد کنیم.

وی با بیان‌اینکه محاسبات ما نشان می‌دهد که سهم ما از اشتغال کشور در سال ۹۶، ۲۵ درصد بوده است، ابراز کرد: به لحاظ کیفی و مشاغال با کیفیت توانستیم یک سوم کل مشاغل کشور را ایجاد کنیم.
 
هدف ما گسترش مشاغل دانش بنیان است

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: هدف ما گسترش مشاغل دانش بنیان است، ما حتی می‌توانیم صنایع دستی را هم مبتنی بر علم و دانش پیش ببریم.

عبدالملکی افزود: کمیته امداد امام (ره) ۷۰ هزار نفر دانشجو و ۳۰۰ نخبه ملی دارد بنابراین به زودی وارد استارت آپ‌ها خواهیم شد.

وی با بیان‌اینکه استراتژی بعدی ما تقویت فرایند‌های اشتغالزایی است، ابراز کرد: فرایند اشتغال در کمیته امداد امام (ره) یک سر و گردن بالاتر از تمام فرایند‌های اشتغال کشور است.

عبدالملکی از مجهز کردن پرسنل به ابزار‌های توانمند برای بهبود فضای کسب و کار خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا از همه ظرفیت‌ها برای اشتغال و اشتغالزایی استفاده کنیم.
 
واردات بی رویه و قاچاق عامل بذبختی تولیدکنندگان کشور است

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه کشور ما در ساماندهی نظام تجارت خارجی دچار مشکل است، گفت: یکی از علل اصلی بدبختی تولیدکننده‌های ایران، واردات بی رویه و قاچاق کالا است.

عبدالملکی تصریح کرد: امروزه تمام کسانی که بر طبل فلج کنندگی تحریم‌ها می‌کوبند نه تنها به نرخ اشتغال ضربه می‌زنند بلکه نرخ سرمایه گذاری در کشور را هم کاهش می‌دهند.

وی با بیان‌اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) متولی یک سوم کل بیکاری کشور است، ابراز کرد: در اصل باید یک سوم از منابع اشتغال کشور هم در اختیار ما قرار گیرد که این گونه نیست و تنها پنج درصد از منابع اشتغال کشور در اختیار ما است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با بیان اینکه ساماندهی نظام خیرین اشتغال در برنامه ششم کمیته امداد قرار دارد، گفت: کمیته امداد با وجود اینکه دستگاه ایجاد اشتغال نیست، اما براساس وظایف و تکالیف خود ۲۰ درصد از اشتغال کشور را برای مددجویان ایجاد کرده است.

سید منصور برقعی در جشن خودکفایی و توانمندی کارآفرینان طرح‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اظهار کرد: برگزاری جشن خودکفایی و اشتغال مددجویان گویای این است که اراده‌های انسانی بر مشکلات غلبه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با ۵۱ میلیارد تومان ۳ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در استان همدان رقم خورده است، گفت: این آمار بازگوکننده این است که با ایجاد سرمایه ۱۵ میلیون تومانی در این استان مشکل اشتغال با چنین سرانه‌ای حل می‌شود.

برقعی خاطرنشان کرد: کمیته امداد با وجود اینکه دستگاه ایجاد اشتغال نیست، اما براساس وظایف و تکالیف خود ۲۰ درصد از اشتغال کشور را برای مددجویان ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: ایجاد ۳ هزار و ۸۰۰ شغل توسط کمیته امداد استان نشانگر این است که تحقق این نتیجه ناشی از تلاش دسته‌جمعی همه مسوولانی بوده که کمیته امداد به عنوان پیگیر توانسته در این زمینه عمل کند.

برقعی با بیان اینکه در برنامه ششم امداد که در سال دوم آن قرار داریم، اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم در عرصه مشارکت مردمی که قرار است مورد توجه ویژه قرار گیرد ساماندهی نظام خیرین اشتغال است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه همدان دارای خیریه‌های به نام و پیشرویی است که می‌تواند فرصتی استثنایی را برای کمیته امداد فراهم کند، یادآور شد: کار خیر در زمینه‌های مختلف مطلوب است، اما کار خیر در عرصه اشتغال فضیلتی دوچندان دارد چراکه می‌تواند تبدیل به صدقه جاریه شود و فرصت اشتغال را برای دیگران فراهم کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار