نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزی خدماتی زمینه‌ساز توسعه همدان است.
کد خبر: ۶۴۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 18 August 2018
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزی خدماتی زمینه‌ساز توسعه همدان است.

به گزارش مهر، حمیدرضا حاجی بابایی در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی کشاورزی همدان گفت: بخش کشاورزی از زیرساخت‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود و باید این حوزه را از منظر خدمات و کشاورزی باهم ببینیم.

وی بابیان اینکه باید در همدان کشاورزی خدماتی را برنامه ریزی کنیم، گفت: موقعیت ترانزیتی همدان آن را به چهار راه ارتباطی در منطقه تبدیل کرده و از آنجایی که ظرفیت بسیار بالای کشاورزی نیز وجود دارد باید بهره‌وری اقتصادی آن را مورد توجه قرارداد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از ایجاد یک واحد گاوداری ۶ هزار راسی در قهاوند خبر داد و گفت: طی جلساتی با رئیس بنیاد مستضعفان کشور اجرای این طرح مصوب شد.

وی بابیان اینکه متاسفانه مواد خام را با پایین‌ترین ارزش خود به خارج از استان صادر می‌کنیم در صورتی که این مواد خام باید در چرخه تولید و اشتغال قرار گیرد، گفت: افزایش تولیدات کشاورزی و دامی آورده‌های اقتصادی بسیار خوبی به همراه خواهد داشت.

حاجی بابایی گفت: در واحد گاوداری مورد توافق که ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار برای آن مصوب شده تولید گوشت و شیر و فراوری آن اشتغال ایجاد می‌کند و از طرف دیگر علوفه مورد نیاز این واحد دامداری گسترش کشاورزی را به دنبال دارد.

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: همدان به عنوان پایلوت پرورش بز شیری مو سیاه انتخاب شده و پرورش این نژاد از بز‌های شیرده از نوع موسیاه را در آینده نزدیک در منطقه فامنین خواهیم داشت.

وی گفت: این نژاد تا ۶ کیلو شیر تولید می‌کند و با صنایع تبدیلی از این شیر می‌توان حداکثر بهره برداری را برای توسعه تولید و اشتغال داشت.

وی گفت: کشاورزی در استان همدان به تنهایی نمی‌تواند درآمدزا باشد و باید کشاورزی با ارزش افزوده برنامه ریزی شود تا بتوان شاهد توسعه اقتصادی در منطقه بود.

حاجی بابایی بیان داشت: همدان استانی خدماتی کشاورزی است و باید با برنامه‌های مدون کشاورزی تبدیل به خدمات شود.

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در تمام زمینه‌ها توسعه به صورت خدماتی برنامه ریزی شود و به عنوان مثال بخش صنعت باید به صورت صنعتی خدماتی تعریف و برنامه ریزی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار