استاندار همدان گفت: نرخ مشارکت اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان به ۴۸.۲ درصد رسیده است.
کد خبر: ۶۴۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 18 August 2018

استاندار همدان گفت: نرخ مشارکت اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان به ۴۸.۲ درصد رسیده است.

به گزارش فارس، محمدناصر نیکبخت در مراسم جشن خودکفایی ۲ هزار و ۶۴۴ خانواده زیرپوشش کمیته امداد با بیان اینکه امروز نهاد مقدس کمیته امداد و خانواده بزرگ امداد از برکات انقلاب و اندیشه امام راحل است، اظهار کرد: با نگاه به تاریخ معاصر کشور حضرت امام خمینی (ره) همیشه کمیته امداد را مد نظر داشت.

وی با اشاره به اینکه دولت و مجلس نگاه ویژ‌ه‌ای به مستمری‌بگیران زیرپوشش دستگاه‌های حمایتی دارد، افزود: از سال گذشته مستمری این افراد توسط دولت و مجلس افزایش یافته، اما با مشکلات اقتصادی کافی نیست و باید توجه‌ها بیشتر شود.

استاندار همدان با بیان اینکه امسال ۱۴۶ جلسه اشتغال و سرمایه‌گذاری در همدان برگزار شده است، گفت: اگر امروز نرخ مشارکت سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در کشور ۴۱.۱ درصد است این رقم در استان همدان به ۴۸.۲ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: نرخ اشتغالزایی استان همدان در بهار امسال به ۰.۷ درصد افزایش یافته و به ۸.۲ درصد رسیده است.

نیکبخت با اشاره به اینکه تعهد ایجاد اشتغال در استان سال گذشته ۱۹ هزار و ۹۰۰ شغل بوده است؛ خاطرنشان کرد: ایجاد شغل برای ۳۳ هزار و ۶۵۷ نفر در سامانه به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه شغل ایجاد شده کافی نیست، چون بیکار زیاد است، یادآور شد: برای ایجاد اشتغال یک هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان وام به متقاضیان و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز توسط بانک‌ها پرداخت شده که در مجموع تسهیلات اشتغال بانک‌ها را به دو هزار و ۷۳۱ میلیارد تومان رسانده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار