رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: بیش از نیمی از سرقت‌های این استان مربوط به سرقت قطعات و وسایل داخل خودرو بوده و کاهش این آمار مهمترین دغدغه پلیس است.
کد خبر: ۶۴۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ 14 August 2018
رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: بیش از نیمی از سرقت‌های این استان مربوط به سرقت قطعات و وسایل داخل خودرو بوده و کاهش این آمار مهمترین دغدغه پلیس است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ رضا زارعی اظهار داشت: بسیاری از دارندگان خودرو در نگهداری از اموال داخل وسیله نقلیه خود سهل انگاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: جدیت و حساسیت رانندگان در نگهداری و حفاظت از وسیله نقلیه و وسایل داخل خودرو ۵۰ درصد پرونده‌ها و ماموریت‌های پلیس آگاهی را کاهش می‌دهد.
 
رئیس پلیس آگاهی استان همدان بیان کرد: برخی رانندگان خودرو خود را با گاو صندوق اشتباه گرفته و وجه نقد، چک، لوازم با ارزش و حتی طلاجات خود را داخل وسیله نقلیه نگه می‌دارند.

سرهنگ زارعی بیان کرد: در صورت بی توجهی مالکان خودرو به توصیه‌های پلیس به طور حتم سارقان براحتی اموال آن‌ها را از داخل وسیله نقلیه به سرقت می‌برند.
 
وی توضیح داد: صندوق عقب خودرو هم محل امنی برای نگهداری وسایل با ارزش و مدارک خودرو نیست و می‌طلبد راننده همواره مدارک را به همراه خود داشته باشد.
 
رئیس پلیس آگاهی همدان گفت: بهترین راه برای در امان ماندن خودرو و وسایل داخل آن از گزند سارق، پارک وسایل نقلیه در مکان‌های امن، پارکینک‌ها و نزدیک مکان‌های دارای دوربین‌های پایش تصویری است.

سرهنگ زارعی استفاده از قفل فرمان‌های استاندارد و مجهز کردن خودرو به دزدگیر را خواستار شد و افزود: چنانچه رانندگان مجبور به پارک خودرو در مکان‌های فاقد ایمنی لازم شدند، باید به طور متناوب به خودروی خود سرکشی کنند.

بر اساس آمار‌های منتشر شده، نرخ سرقت در استان همدان سیر نزولی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار