رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: نقش دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی» بسیار کلیدی است. 
کد خبر: ۶۴۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 14 August 2018
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: نقش دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی» بسیار کلیدی است. 

به گگزارش ایسنا، دکتر سعید جامه‌بزرگی با اشاره به وظایف سنگین دانشگاه‌ها به عنوان یکی از ارکان توسعه و پیشرفت کشور اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی، حمایت از تولیدکننده ایرانی و حمایت از اقتصاد ایرانی است و از این منظر و به فرموده مقام معظم رهبری همه آحاد جامعه از مسئولان گرفته تا مردم عادی مخاطب اصلی این پیام هستند. 

 وی نقش دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال را بسیار کلیدی توصیف کرد و افزود: دانشگاه‌ها با تولید علم، با توجه به نیاز روز جامعه و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص می‌توانند نقش تعیین‌کننده و تأثیرگذار در تحقق شعار سال و عمل به منویات رهبری داشته باشند. 

جامه‌بزرگی با بیان اینکه همایش‌های متعددی به منظور کمک به ایجاد فرهنگ مصرف کالا‌های داخلی در دانشگاه آزاد همدان برگزار شده است، ادامه داد: دانشگاه آزاد همدان ظرفیت‌های زیادی دارد که باید از آن‌ها برای شکوفایی کشور و منطقه نهایت استفاده را داشته باشیم و تمام توان خود را در راستای دستیابی به شعار سال به‌کار گیریم. 

 وی با تأکید بر آموزش با کیفیت بالای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به منظور نقش‌آفرینی در تولید محصولات جدید برای تأثیرگذاری در رفع چالش‌های جامعه، اظهار کرد: در واقع اگر دانشجویان در دوران تحصیل خود با کیفیت بالایی آموزش ببینند بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان در حل مشکلات جامعه به طور کارآمدتری ظهور کنند. 

رئیس دانشگاه آزاد همدان با بیان اینکه طرح ساخت کیت تشخیص ویروس سرطان دهانه رحم، یکی از طرح‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد واحد همدان است، تصریح کرد: ساخت این کیت تا کنون در انحصار آمریکا بود و با تولید آن در دانشگاه آزاد اسلامی این انحصار شکسته شد به طوریکه «محمدرضا شفاعتی»، دانشجوی دکتری زیست‌شناسی سلولی و مولکولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، محقق و مبدع این طرح است. 

وی بیان کرد: مراحل بالینی این طرح در بیمارستان بقیه‌الله (عج) اجرا شد و حتی یک مورد خطا نیز مشاهده نشد، همه تشخیص‌های این کیت با نمونه خارجی آن مقایسه شد که کیت ساخته شده از سوی محقق دانشگاه آزاد اسلامی همدان همه موارد را به درستی تشخیص داده بود. 

جامه‌بزرگی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال دانشگاه آزاد اسلامی همدان اکثر اقلام مورد نیاز خود را از تولیدات داخلی تأمین می‌کند، اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات دانشگاه آزاد در این زمینه اعزام نیرو‌های ماهر به کارخانجات برای افزایش کیفیت تولیدات داخلی و تقویت بخش فنی کارخانه‌های داخل کشور بوده است. 

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد واحد ملایر نیز در کشت بافت‌های گلخانه‌ای و واحد اسدآباد در زمینه فرآوری و بسته‌بندی میوه‌های خشک فعالیت می‌کنند، گفت: به طور حتم دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی این توانایی و پتانسیل را دارند که با انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی به رفع نیاز دستگاه‌ها و صنایع در زمینه تولید محصولات جدید و ارتقاء کیفیت کمک کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار