نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در استیضاح علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ما نمایندگان خوب عمل نکردیم و اسباب سرافکندگی مجلس شدیم.
کد خبر: ۶۴۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ 14 August 2018
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در استیضاح علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ما نمایندگان خوب عمل نکردیم و اسباب سرافکندگی مجلس شدیم.

به گزارش ایرنا، محمد کاظمی با بیان اینکه روز استیضاح ربیعی روز تلخی برای من بود، افزود: نوع برخورد‌ها و بیان مطالب سخیف از تریبون مجلس شایسته کار نمایندگی نبود.
 
وی اظهار داشت: برخی نمایندگان به جای تلاش برای تقدیم طرح‌هایی که بتواند کشور را از این شرایط سخت نجات دهد، به دنبال جریان‌های فکری و جناحی هستند و این روند را مناسب مجلس نمی‌بینم.
 
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شاید می‌توانستیم از نیرو‌های توانمندتری در مجلس استفاده کنیم که در این بزنگاه‌های حساس بتوانند فکر اساسی برای حل مسائل و مشکلات کشور کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه لوایح کنونی در مجلس به هیچ عنوان با منافع کشور در تضاد نیست و تصویب آن‌ها یکی از ضرورت هاست، افزود: پس از خروج آمریکا از توافقنامه بین المللی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) کشور در یک شرایط ویژه و حساس قرار گرفت.
 
وی استیضاح وزرا و طرح سوال از رئیس جمهوری را سازگار با شرایط حساس کنونی کشور ندانست و ادامه داد: ما همانند یک خانواده هستیم که باید مسائل و مشکلات کشور را در داخل خانواده حل و فصل کنیم.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت طرح سوال، استیضاح و نظارت را از وظایف قانونی نمایندگان عنوان و بیان کرد: این حق نمایندگان مجلس باید به موقع اعمال شود، نه اینکه در بوق و کرنا باشد.

کاظمی معتقد است: راهکار حل مسائل و مشکلات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استیضاح وزیر نیست، بلکه تفکیک این وزارتخانه است و هر وزیری در راس آن قرار گیرد، با شرایط و تشکیلات فعلی نمی‌تواند کار را به سامان برساند.
 
کاظمی ادامه داد: این در حالیست که رئیس مجلس شورای اسلامی ابتدای امسال در جمع نمایندگان محور‌های مهمی همچون صندوق‌های بازنشستگی، تامین آب، منابع طبیعی و حقوق بازنشستگان را به نمایندگان مجلس تاکید کرد.

**در دولت روحانی شاهد برخورد با خبرنگاران نبودیم

عضو ارشد فراکسیون امید مجلس دهم گفت: در دولت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شاهد برخورد با اصحاب مطبوعات و رسانه نبودیم و نشریه و یا روزنامه‌ای تعطیل نشد.

کاظمی تاکید کرد: امروز خصوصیات قانون مطبوعات ما این است که اگر بخواهیم مسئول نشریه و یا خبرنگاری را محاکمه کنیم، باید در حضور هیات منصفه باشد و این یک کار مترقی است.

وی ابراز کرد: در کشور ما که در مسیر پیمودن راه دموکراسی است، حرفه خبرنگاری کاری سخت و زیان آور است.
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح فعالیت مطبوعات از قبل از انقلاب تاکنون، گفت: قانون اساسی برای آزادی شغل خبرنگاری، نشر اطلاعات و فعالیت مطبوعات احترام قائل است و طبق اصل ۲۴ قانون نشریات در بیان مطالب آزادند.

کاظمی ادامه داد: در مقاطعی بعد از انقلاب شاهد بودیم خارج از چارچوب با مطبوعات و خبرنگاران به خاطر پیمودن راه دموکراسی در تمرین آزادی، آزادی بیان و بیان افکار و اندیشه برخورد و آن‌ها محاکمه و زندانی شدند.

وی با اشاره به مشکلات فراوان خبرنگاران بویژه بیمه و پایین بودن دریافتی آنها، خود را معتقد به کار مطبوعاتی دانست و بیان کرد: با وجود مشکلات کنونی، نشریات و رسانه‌های ملایر سرآمد استان همدان هستند و نشریات محلی ما فعال‌تر و متنوع‌تر از مرکز استان عمل می‌کند.

**افتتاح ۲ واحد فروسیلیس ملایر با حضور جهانگیری

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین به سفر معاون اول رئیس جمهوری در شهریور امسال اشاره کرد و گفت: ۲ واحد ۱۲ هزار تنی فروسیلیس در شهرک صنعتی جوکار ملایر افتتاح و عملیات اجرایی واحد تولید منیزیم نیز در این شهرک آغاز می‌شود.
کاظمی یادآور شد: اسحاق جهانگیری همچنین در این سفر از کارخانه ذوب آهن آلیاژی و نورد ملایر که به تازگی به چرخه تولید بازگشتند، بازدید می‌کند.
وی با اشاره به انجام اقدامات مثبت در حوزه‌های مختلف شهرستان، بهداشت و درمان را یکی از موفق‌ترین حوزه‌ها برشمرد و افزود: با موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان خیرساز ملایر تصویب شد و در حال اجرا و مرکز آنژیوگرافی نیز در حال تکمیل است.
وی بیان کرد: در بخش کشاورزی و باغداری نیز ۲ مرحله ثبت جهانی انگور دره جوزان ملایر انجام شد و مرحله سوم با بازدید کارشناسان سازمان فائو در مهرماه انجام می‌شود.

کاظمی ادامه داد: در اجرای باغداری نوین درصدد هستیم طرح فراز را در پنج هزار هکتار از اراضی باغ‌های انگور ملایر اجرا کنیم.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم به برداشتن گام‌های مهم در حوزه مبل و منبت ملایر اشاره و اظهار داشت: فعالان این صنعت در شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد برای واگذاری زمین مشکل وام و وثیقه داشتند که با پیگیری‌های انجام شده تاکنون برای ۵۰ واحد وام یک میلیارد ریالی تصویب شده است.

کاظمی یادآور شد: در جوکار نیز چنین اقدامی در دست اجراست و سرمایه گذاری بسیار خوبی قرار است برای راه اندازی کارخانه چوب انجام شود.

وی بهسازی و اجرای طرح هادی روستایی را از جمله مهمترین محور‌های کاری عنوان و بیان کرد: در این زمینه موفق عمل کردیم.

کاظمی ادامه داد: علاوه بر اختصاص بودجه لازم در کمیته برنامه ریزی شهرستان، ۲۵ میلیارد ریال اعتبار نیز از تهران برای بهسازی روستا‌های ملایر جذب کردیم.

وی همچنین به تکمیل مسیر چهاربانده محور‌های ملایر به بروجرد، ملایر به نهاوند و بروجرد و ملایر به توره اشاره کرد و افزود: با اجرای راه آهن همدان به ملایر و احداث ایستگاه در جوکار، ملایر کریدور غرب به جنوب کشور می‌شود.

عضو ارشد فراکسیون امید مجلس با اشاره به حل مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی گفت: شرکت کیان کرد که در فهرست سیاه بانک مرکزی قرار داشت، از این فهرست خارج و مشکل سرمایه در گردش آن حل شد.
 
کاظمی با بیان اینکه تا یکماه آینده تمامی مطالبات کارگران این شرکت پرداخت می‌شود بیان کرد: این شرکت بزرگ صنعتی هم اکنون مشکل تامین مواد اولیه دارد.

**سیاست ارزی دولت در حال اصلاح استنماینده مردم ملایر در مجلس دهم همچنین تاکید کرد: شرایط کنونی کشور حاصل خروج آمریکا از برجام بوده و نمی‌توان آن را به بی سیاستی و بی تدبیری دولت تدبیر و امید نسبت داد.

کاظمی با اشاره به ارایه بسته ارزی دولت گفت: دولت در مواردی همچون سیاست ارزی و اقتصادی اشتباهاتی داشت که هم اکنون در حال اصلاح آن است.

کاظمی تاکید کرد: برخی فساد‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی حاصل نبود گردش آزاد اطلاعات و کاهش مداخله خبرنگاران در مسایل سازمان‌ها و ارگان هاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار