معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان با بیان اینکه محتکران دشمنان درجه اول نظام هستند، گفت: چندین مورد احتکار در سطح استان گزارش شده است که آمار دقیقی از آن نداریم.
کد خبر: ۶۴۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 14 August 2018
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان با بیان اینکه محتکران دشمنان درجه اول نظام هستند، گفت: چندین مورد احتکار در سطح استان گزارش شده است که آمار دقیقی از آن نداریم.

به گزارش ایسنا، رضا قیاسی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بی‌تردید قرار گرفتن استان همدان در مسیر توسعه سریع حاصل مشارکت جمعی و تلاش افرادی است که دل در گرو توسعه و رشد همدان قرار داده‌اند.

وی افزود: افرادی که در حوزه خبر کار می‌کنند، پا به پای مدیران استان و در شرایط بد آب و هوایی و شبانه‌روز در برنامه‌های سنگین و جلسات متفاوت شرکت کرده و سهم زیادی در توسعه و آبادانی استان برعهده دارند.

قیاسی با بیان اینکه وقتی می‌گویم همدان یک استان فرهنگی است یعنی در همه بخش‌های توسعه پیشتاز است و در بیشتر زمینه‌ها حرفی برای گفتن دارد، عنوان کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس و دوران سازندگی و بازسازی مناطق جنگ‌زده و حتی زلزله‌زده همدان استانی پیشتاز بوده است.

وی با اشاره به اینکه معین بودن همدان در میان استان‌های غرب کشور، نشان از نقش راهبردی و موثر استان در بخش غرب کشور دارد، همدان را جزء استان‌های نخست در صحنه‌های انقلاب و نظام عنوان و بیان کرد: همدان در اقتصاد مقاومتی از استان‌های پیشرو و پیشگام بوده و نرخ بیکاری این استان نسبت به جا‌های دیگر بسیار کمتر است.

معاون استاندار همدان تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی رتبه نخست کشوری را داریم که این به خاطر تلاش‌های جمعی همه مسئولان در استان است.

وی جایگاه همدان را در بخش صنعت بسیار ضعیف خواند و تأکید کرد: سهم همدان در بخش صنعت زیر یک درصد است که فاصله بسیاری با استان‌های صنعتی کشور داریم.

قیاسی عملکرد صنایع دستی و صنایع کوچک را در همدان موفق عنوان و بیان کرد: برخی از روستا‌های استان مانند کردآباد، اشتربیگ، لتگاه، خاتون‌آباد، دستجرد و سیدشهاب حتی یک بیکار هم ندارند و این نشان از تلاش و حمیت افراد در توسعه بخش صنایع دستی و صنایع کوچک است.

وی افزود: در همدان متوسط جمعیت روستانشین نسبت به شهرنشینان بیشتر است که هم باید بتوانیم و هم توانسته‌ایم که اشتغال را به سمت روستا‌ها ببریم و از مهاجرت بی‌رویه به شهر‌ها جلوگیری کنیم.

معاون استاندار همدان تأکید کرد: این تصویر که همدان استان ضعیفی است، باید عوض شود چرا که همدان از لحاظ منابع و امکانات استانی غنی و با دستی پر است.

وی نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده را سرمایه استان قلمداد و اظهار کرد: در همدان دانشگاه‌های معتبر و رشته‌های خوبی توسط بهترین اساتید کشوری وجود دارد که نیرو‌های خبره و باسوادی را به جامعه تحویل می‌دهد.

قیاسی به برخی از منابع غنی استان اشاره و تصریح کرد: ۱۸ درصد یاقوت صورتی کشور، ۶۰ درصد سیلیس، گرانتیت گل‌پنبه‌ای، سنگ‌آهن و سنگ دولومیت که بهترین منیزیم دنیا در آن وجود دارد، در نهاوند و استان همدان قرار دارند.

وی بیان کرد: چرم همدان که در گذشته مورد غفلت واقع شده بود الان به کیف و کفش تبدیل و در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش می‌رود.
معاون استاندار همدان تصریح کرد: گردوی تویسرکان، کشمش ملایر، مبل و منبت ملایر و تویسرکان و بزرگترین غار آبی جهان به عنوان سرمایه‌های اصلی استان همدان محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: همدان استانی امن و از لحاظ استقرار جغرافیایی در مکانی قرار گرفته است که به همه استان‌های غربی دسترسی دارد.

قیاسی اظهار کرد: همدان امکانات و منابع خوبی برای توسعه و پیشرفت در اختیار دارد و تنها مشکل در حوزه مدیریت است که باید موانع و مشکلات در این حوزه برداشته و در عوض روابط دوستانه جایگزین شود، باید اختلافات سیاسی کنار گذاشته شده و همه یکصدا در توسعه استان تلاش کنند.

وی درباره افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار نیز گفت: در هنگام تغیر فصل، خروج دام از کشور، افزایش مصرف گوشت و یا افزایش قیمت نهاده‌های دامی قیمت گوشت در بازار افزایش می‌یابد که در روز‌های اخیر به دامپزشکی دستور دادیم از ارسال گوشت قرمز به سایر استان‌ها برای تعادل بازار جلوگیری کند و با رایزنی‌های استاندار با مقامات ارشد، هفته‌ای ۲۰ تن گوشت گرم از تهران دریافت و در بازار استان توزیع شده است.

معاون استاندار همدان افزود: مجوز خرید گوسفند زنده از قزاقستان دریافت شده که به واسطه این مجوز، ۵۰ هزار رأس دام از این کشور وارد استان اردبیل شده و پس از کشتار این تعداد دام در این استان، لاشه‌ها توسط یخچال به همدان با قیمت هرکیلو ۳۳ هزار تومان وارد و در بازار توزیع خواهد شد.

وی درباره تنظیم بازار نیز گفت: تعزیرات و استانداری به شدت موضوع تنظیم بازار را رصد و مسائلی همچون گرانفروشی و نصب برچسب توسط اکیپ‌های بازرسی رصد و به تخلفات در این‌باره رسیدگی می‌شود که تا کنون ۳۰ هزار پرونده تخلفاتی در تعزیرات تهیه شده است.

قیاسی در ادامه به تأسیس خانه مدیران در استان اشاره و عنوان کرد: با وجود خانه کارگر، خانه صنعت و معدن، خانه کشاورز، خانه مطبوعات، اتاق بازرگانی و ... جای خالی خانه مدیران در استان همدان خالی بود که با همت احمد شانیان و مدیران بخش دولتی و خصوصی این امر تحقق یافت.

وی با بیان اینکه مدیران زیادی مشتاق به پیوستن به این جمع هستند، تأکید کرد: موضوع مشترک و هدف خانه مدیران استان باید توسعه استان باشد.

رئیس خانه مدیران استان همدان نیز در این جلسه گفت: خانه مدیران به همت سازمان مدیریت صنعتی استان راه‌اندازی و از ابتدای تأسیس تاکنون اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داده است.

احمد شانیان با بیان اینکه همت خوبی در بین مدیران استانی وجود دارد، تأکید کرد: هدف خانه مدیران توسعه و تداوم یادگیری و هم‌اندیشی صاحب‌نظران عرصه مدیریت در ارتقاء صنعت و اقتصاد استان است.

وی تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های لازم برای گرهمایی و تبادل‌نظر و تجربیات در فرصت‌های فراغت از کار، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، برگزاری برنامه‌های بازدید‌های ملی و بین المللی و برگزاری نشست‌های تخصصی با صاحبنظران، اساتید و مسئولان کشوری در خانه مدیران محقق می‌شود.

وی یادآور شد: نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر، مدیران ارشد، مدیران‌کل، کارآفرینان، نخبگان، اعضای هیئت علمی، دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی، اساتید و دانشحویان دکترای رشته مدیریت می‌توانند در این خانه عضو شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار