رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: یک مرد مسلط به برنامه نویسی به علت اختلافات مالی، شبکه داخلی یک نهاد دولتی را مختل کرد.
کد خبر: ۶۴۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 13 August 2018
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: یک مرد مسلط به برنامه نویسی به علت اختلافات مالی، شبکه داخلی یک نهاد دولتی را مختل کرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد بیان کرد: چندی پیش یکی از نهاد‌های دولتی برای یکپارچه سازی سامانه نرم افزار‌های خود یا یک جوان مسلط به برنامه نویسی و انفورماتیک قرارداد بست و فرد یاد شده اقدام به برنامه نویسی و ایجاد یک نرم افزار کرد.

رئیس پلیس فتا استان همدان بیان کرد: پس از اتمام کار، بین دو طرف قرارداد در زمینه پرداخت دستمزد اجرای برنامه نویسی مشکلاتی ایجاد شد.

سرهنگ سرخوش نهاد افزود: این جوان که مدیریت و پشتیبانی این نرم افزار را عهده دار بود بدون اطلاع متولیان این سازمان، دسترسی به این سامانه را قطع کرد.

وی ادامه داد: عوامل این سازمان ابتدا با این باور که سیستم ویروسی شده کار‌های بی نتیجه‌ای انجام می‌دهند، اما در نهایت از توان کارشناسان پلیس فتا برای رفع این مشکل کمک گرفتند.
 
رئیس پلیس فتا همدان بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی‌های فنی دریافتند که این سامانه توسط ادمین مسدود شده است.
 
سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: پس از دستگیری ادمین این سایت و انتقال او به پلیس فتا، وی به جرم خود درباره قطع کردن دسترسی به این سامانه اعتراف و علت آن را پرداخت نشدن هزینه کامل راه اندازی این سیستم عنوان کرد.

وی به متولیان دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی تاکید کرد به جای اشخاص با شرکت‌های معتبر برای راه اندازی سیستم‌های نرم افزاری و پشتیبانی قرارداد منعقد کنند.

۳۰۰ فقره پرونده قضایی چهار ماهه ابتدایی امسال در حوزه پلیس فتا تشکیل شد که برداشت غیرمجاز، کلاهبرداری و مزاحمت اینترنتی بیشتر درصد پرونده‌ها را تشکیل می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار