فرمانده انتظامی استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۲ باند قاچاق کالا در استان همدان متلاشی شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۶۴۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴ 12 August 2018
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۲ باند قاچاق کالا در استان همدان متلاشی شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش دارد.

به گزارش مهر، سردار بخشعلی کامرانی‌صالح ظهر یکشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران و تجلیل از خبرنگاران برتر حوزه انتظامی استان همدان با بیان اینکه دشمنان برای خسته کردن مردم جنگ نرم و فشار اقتصادی را شدت داده اند، گفت: دشمن در تلاش است تا با فشار‌های حوزه اقتصادی مردم را خسته کند و آنان را در تنگنا قرار دهد تا از ارزش‌های خود دست بردارند.

سوء مدیریت و عدم مدیریت قابل چشم پوشی نیست

وی با بیان اینکه سوء مدیریت و عدم مدیریت قابل چشم پوشی نیست، گفت: برای عبور از جنگ اقتصادی دشمن مشارکت مردم لازم است تا از این پیچ تاریخی به سلامت عبور کنیم.

سردار کامرانی صالح با بیان اینکه دشمنان دست بردار نیستند و توطئه‌های متعددی را بکار گرفته اند، گفت: تنها با مدیریت جهادی، تفکر بسیجی و احساس مسئولیت مدیران از این گردنه‌های سخت عبور خواهیم کرد.

سردار کامرانی صالح با بیان اینکه مطالبات مردم در حوزه اقتصادی به حق است، گفت: بخشی از مشکلات حوزه اقتصاد ناشی از تحریم، فشار و عملیات روانی دشمن برای جدا کردن مردم از انقلاب و نظام است.

وی بابیان اینکه مردم در این خصوص هوشیار هستند، اما سوء مدیریت‌ها قابل بخشش نیست، گفت: امروز مطالبات به حقی وجود دارد که توسط دشمنان مطرح می‌شود.

دشمن حرف حق و مطالبه مردم را مطرح می‌کند، اما در ادامه دنبال ضربه به نظام، کشته‌سازی و مواردی از این دست است
فرمانده انتظامی استان همدان بابیان اینکه دشمنان دایه مهربان‌تر از ما به خودمان شده‌اند و هر روز تجمع گرانی‌ها در یک شهر و یک خیابان را سر می‌دهند به نقش رسانه‌ها در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمن حرف حق و مطالبه مردم را مطرح می‌کند، اما در ادامه دنبال ضربه به نظام، کشته‌سازی و مواردی از این دست است.

وی عنوان کرد: امروز دشمن در حوزه جنگ اقتصادی هزار برابر جنگ سخت وارد میدان شده و نباید از این امر غفلت کنیم، زیرا دشمن به دنبال استفاده از خلاه‌ها و نابودی اصل ماست.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه با اشاره به گزارش اقدامات انجام شده از سوی پلیس طی سال جاری، افزود: امسال ۳۵۰ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ ثبت شده که بخش عمده‌ای از تماس‌ها به منظور دریافت راهنمایی، مشاوره و بخشی نیز عملیاتی بوده است.

وی یکی از ظرفیت‌ها برای حوزه امنیت را ساماندهی شبگردها، نگهبان محل و سرایداران دانست و عنوان کرد: ۵ هزار شبگرد، نگهبان محل و سرایدار در استان همدان ساماندهی شده است.

سردار کامرانی صالح به پیگیری ۱۸۵ هزار فقره اوراق و احکام قضایی در حوزه کلانتری و پاسگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز امسال ۲.۵ تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

وی عنوان کرد: ۷۹ دستگاه خودرو و ۱۹ موتورسیکلت در این زمینه توقیف و ۴ هزار مصرف کننده و توزیع‌کننده خرد نیز در این راستا دستگیر شده اند.

شناسایی و انهدام ۱۲ باند سرقت در همدان

سردار کامرانی صالح از شناسایی و انهدام ۱۲ باند سرقت در همدان خبر داد و بابیان اینکه بیش از ۱۰۰ نفر از سارقان حرفه‌ای نیز دستگیر شده اند، گفت: میزان وقوع جرایم خشن در استان همدان ۲۱ درصد کاهش داشته، اما در سرقت‌های خرد شاهد افزایش بوده ایم.

وی بابیان اینکه در حوزه مبارزه با کالای قاچاق در استان همدان نیز ۹۸۹ میلیارد ریال ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در این بازه زمانی بوده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۲ باند قاچاق کالا در استان متلاشی شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش دارد.

وی از رسیدگی یک‌هزار و ۶۰۰ فقره پرونده مرتبط با کالای قاچاق طی این مدت خبر داد و گفت: ۶۹ فقره از این تعداد پرونده‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون تومان ارزش مالی داشته اند.

گفتنی است در پایان این مراسم از خبرنگاران فعال حوزه انتظامی استان همدان تقدیر شد که در این میان خبرگزاری مهر با انتشار بیشترین اخبار در میان رسانه‌های استان همدان رتبه اول را به خود اختصاص داد و پس از آن خبرگزاری ایرنا در رتبه دوم قرار گرفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار