رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: جشنواره شهروندان برگزیده تابلویی از عملکرد شورا و مجموعه شهرداری در دوره پنجم است.
کد خبر: ۶۴۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 12 August 2018

رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: جشنواره شهروندان برگزیده تابلویی از عملکرد شورا و مجموعه شهرداری در دوره پنجم است.


به گزارش تابناک همدان، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، ابراهیم مولوی در سی و دومین جلسه صحن شورا، افزود: جشنواره شهروندان برگزیده اقدام ارزشمندی است که توسط مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا به نحو احسن پیش رفته که در این راستا زحمات عوامل اجرایی قابل تقدیر است.

مولوی با اشاره به اینکه جشنواره شهروندان برگزیده حدود ۱۲ سال بود که برگزار نمی‌شد، اضافه کرد: برگزاری این جشنواره باید به خوبی و در شأن همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، مدیریت شهری و شهروندان همدان بوده و برنامه‌ای ماندگار باشد.

رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی برگزاری جشنواره ضمن رعایت اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از ریخت و پاش‌های مالی باید با آبرو اجرا شود.

ابراهیم مولوی تاکید کرد: انتخاب شهروندان برگزیده باید به گونه‌ای باشد که این افراد الگویی برای سایر شهروندان باشند.

مولوی افزود: با اشاره به اینکه یکی از اهداف برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده، فرهنگ سازی در رعایت حقوق شهروندی و مدیریت شهری است، افزود: امیداریم بتوانیم از خروجی این جشنواره، در امر فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان در امور شهری، در راستای توسعه و بالندگی شهر استفاده کنیم.

جشنواره شهروندان برگزیده ۳۱ مرداد برگزار می‌شود

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان هم از برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده در ۳۱ مرداد ماه جاری خبرداد و گفت: با توجه به اینکه قرار بود اختتامیه این جشنواره روز سوم شهریور به مناسبت هفته همدان برگزار شود، اما به دلیل تداخل برنامه‌های مختلف در این روز و حضور وزیر بهداشت و درمان در استان زمان برگزاری جشنواره به روز چهارشنبه ۳۱ مرداد مصادف با عید سعید قربان تغییر کرد.

حمید بادامی نجات ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای جشنواره شهروندان برگزیده افزود: این جشنواره بخش‌های جانبی نیز دارد که از جمله آن‌ها مسابقه عکاسی است که آثار شرکت کنندگان در دو بخش حرفه‌ای و مبتدی توسط داوران حرفه‌ای انتخاب می‌شود.

 بادامی نجات با بیان اینکه برای برگزاری جشنواره شهروندان برگزیده سعی کردیم تا حد ممکن با صرفه جویی درهزینه‌ها صورت پذیرد، یادآور شد: بخشی از هزینه‌های جشنواره توسط اسپانسر‌های برنامه انجام می‌شود.

وی همچنین از برگزاری مراسم جشنی در روز پنج شنبه ۴ مرداد در پیاده راه میدان امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: در این مراسم شهروندان برگزیده هم معرفی می‌شوند.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: در راستای سندسازی برنامه‌های جشنواره اقدامات لازم صورت گرفته به گونه‌ای که است از کاملترین مستندات را برای جشنواره شهروندان برگزیده آماده کرده ایم.

عضو شورای اسلامی شه رهمدان نیز در این جلسه پیشنهاد راه اندازی تور ایرانگردی برای برگزیده گان جشنواره را داد و گفت: این افراد می‌توانند با برنامه منظم در شهر‌های مختلف حضور یافته و فرهنگ همدان را معرفی کنند.

اکبر کاووسی امید اضافه کرد: تور ایرانگردی برای برگزیده گان جشنواره برای رویداد ۲۰۱۸ هم تاثیر گذار است.

سید مسعود عسگریان رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و اداری شورای شهر همدان هم با تاکید بر جلوگیری از رانت خواری افزود: ضورابط و قوانین برای عموم شهروندان یکسان است و نباید با ایجاد ویژه خواری برای اشخاص در مجموعه مدیریت شهری، اسباب و زمینه نارضایتی را در شهروندان بوجود آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار