جشنواره تابستانی همدان قرار بود مردادماه برگزار شود ولی با عدم همکاری و صدور مجوز از سوی دستگاه‌هایی اجرایی هنوز خبری از برگزاری آن نیست.
کد خبر: ۶۴۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 12 August 2018
جشنواره تابستانی همدان قرار بود مردادماه برگزار شود ه. با عدم همکاری و صدور مجوز از سوی دستگاه‌هایی اجرایی هنوز خبری از برگزاری آن نیست.

به گزارش فارس، جشنواره تابستانی همدان که قرار بود امسال در آستانه رویداد «همدان ۲۰۱۸» تابستان همدان را جشنواره‌ای کرده و فضای شهر را با نشاط کند، اما گویا امسال نیز برگزاری آن هماهنگ نشد.

تاریخ اول برای برگزاری این جشنواره اول مردادماه مطرح شد، سپس به ششم مرداد تغییر کرد و سرانجام خبری نشد و امسال نیز همدان، شهری که آب و هوای مطبوع آن برای برگزاری جشنواره تابستانی آن هم در سطح ملی و بین‌المللی ظرفیت زیادی دارد، از این مسئله بی‌بهره شد.

همدان شهر تاریخ و فرهنگ که آب و هوای خنک آن هر سال در تابستان میزبان بسیاری از گردشگران است، جای یک جشنواره تابستانی با نشاط، هیجان‌انگیز و شاداب در آن خالی است که سال‌هاست ما رسانه‌ای‌ها، خودمان می‌گوییم و خودمان می‌شنویم.

مدیران اسبق میراث فرهنگی بر برگزاری این جشنواره در تابستان اهتمام داشتند و هر طور شده آن را برگزار می‌کردند، اما مدیریت فعلی بر برگزاری این جشنواره از سوی بخش خصوصی تأکید دارد و معتقد است برگزاری آن از سوی دولت متحمل هزینه زیادی است و ممکن است دچار نوساناتی شود.

در هر صورت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: جشنواره تابستانی قرار بود با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شود به طوری که علاوه بر ایجاد یک فضای فرهنگی، آورده‌ای نیز برای این بخش داشته باشد.

علی مالمیر بیان کرد: همچنین اگر قرار است جشنواره‌ای برای بخش خصوصی آورده‌ای نداشته باشد، هزینه‌ای هم نداشته باشد و ما باید تسهیلاتی را فراهم کنیم که طی اقداماتی درآمد نیز داشته باشد.

وی ضمن تأکید بر اینکه انجام کار‌های فرهنگی با هزینه اندک و ورود بخش خصوصی مستلزم همکاری همه دستگاه‌هاست، افزود: فعلا دستگاه‌های مرتبط هماهنگی لازم را با بخش خصوصی نداشتند و متأسقانه دستگاه‌ها سختگیری می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با تأکید بر اینکه امیدوارم دستگاه‌ها طوری برخورد کنند که بخش خصوصی انگیزه لازم را برای حضور و برگزاری برنامه فرهنگی داشته باشد، بیان کرد: ماندگاری این برنامه به صورت مستمر به این طریق است که بخش خصوصی برگزارکننده باشد، زیرا اگر منتظر باشیم با اعتبارات دولتی برگزار شود، دچار نوسان خواهد شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه با عدم هماهنگی دستگاه‌ها فضا برای برگزاری برنامه‌های جشنواره تابستانی تسهیل نشد و با عدم صدور مجوز از سوی دستگاه‌ها، تاکنون موفق به برگزاری جشنواره نشده‌ایم.

مالمیر با بیان اینکه پنجم شهریورماه نشست اصلی رویداد «همدان ۲۰۱۸» برگزار می‌شود، گفت: ۳۰ مردادماه تا سوم شهریورماه نیز نمایشگاه صنایع‌دستی برگزار خواهد شد.

وی در پایان در خصوص تعداد میهمانان حاضر در رویداد بین‌المللی همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دعوتنامه‌ها ارسال شده و طی چند روز آینده تعداد مشخص خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار