مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از ارزیابی زیست‌محیطی ۹ طرح بزرگ در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 12 August 2018
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از ارزیابی زیست‌محیطی ۹ طرح بزرگ در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدعادل عربی با اعلام این خبر افزود: انبار نفت، سد خرمرود، سد، فولاد ویان، سد آلان، منطقه ویژه اقتصادی فامنین، شهرک صنعتی بهاران، سیمان اکباتان و انتقال گاز ۴۸ اینچ همدان- بیجار از جمله واحد‌های مشمول ارائه گزارش نظارت و پایش زیست‌محیطی به منظور رعایت روند ملاحظات زیست‌محیطی در مرحله ساخت و بهره‌برداری در استان همدان است.

وی اظهار کرد: در تعریف طرح‌های بزرگ، لزوم استفاده از نظرات کارشناسان محیط زیست در دستور کار قرار می‌گیرد تا ضمن بیشترین انطباق با ملاحظات و استاندارد‌های محیط زیستی منجر به پایداری محیط زیست و در نتیجه ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان شود.

عربی تصریح کرد: بر اساس آئین‌نامه اجرایی ارزیابی اثرات محیطی طرح‌های بزرگ تولیدی، خدماتی و زیربنایی، مجریانی که گزارش ارزیابی اثرات زیست‌محیطی طرح آن‌ها به تأیید کارگروه بررسی گزارشات ارزیابی زیست‌محیطی سازمان حفاظت محیط زیست می‌رسد، موظفند از آغاز عملیاتی شدن و اجرای طرح از طریق واحد مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست خود بر اجرای صحیح مفاد گزارش یاد شده نظارت کنند.

وی افزود: در زمینه محیط زیست باید دیدگاه‌ها و نگرش‌ها اصلاح شود تا هر اقدام و فعالیتی، کمترین عارضه به محیط زیست و بیشترین بهره‌وری را داشته باشد.

نظارت بر روند ملاحظات زیست‌محیطی طرح‌های بزرگ همدان جدی‌تر می‌شود

رئیس اداره نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز گفت: نظارت بر روند رعایت ملاحظات زیست‌محیطی طرح‌های بزرگ همدان جدی‌تر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، ایرج اسدی ادامه داد: با ایجاد یک ساختار مناسب و مشخص کردن فرآیندها، روش ارزیابی محیط زیستی پروژه‌های بزرگ بهبود می‌یابد.

وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست، تعداد ۵۱ طرح استان همدان مشمول انجام مطالعات ارزیابی اثرات زیست‌محیطی در مرحله مکان‌یابی و امکان‌سنجی است.

اسدی در ادامه تأکید کرد: مجریان طرح موظف‌اند در یک بازه زمانی سه ماهه یا فصلی، گزارش همه‌جانبه پروژه اجرایی و تولیدی خود را تهیه کرده و برای بررسی و اعلام‌نظر به اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان ارسال کنند.

وی گفت: گزارش ارزیابی اثرات زیست‌محیطی طرح‌های تولیدی و خدماتی استان با هدف بررسی میزان تطابق راهکار‌های تقلیل آثار سوءزیست‌محیطی، کاربردی کردن مطالعات ارزیابی اثرات زیست‌محیطی در حین اجرای طرح و حصول اطمینان از میزان موفقیت اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی، نظارت بر اجرای روش‌های تقلیل اثرات زیانبار و برنامه مدیریت زیست‌محیطی در فرآیند ساخت و ساز و بهره‌برداری از طرح، استفاده بهینه از منابع طبیعی و محیط زیست، مستندسازی اقدامات زیست‌محیطی و شناسایی پیامد‌های سوء پیش‌بینی نشده در گزارش ارزیابی زیست‌محیطی و تغیرات ناگهانی حین انجام فعالیت، تدوین و به حفاظت محیط زیست استان ارسال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار