عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در موقعیت کنونی که معاندان برای تضعیف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه، جنگ رسانه‌ای به راه انداخته‌اند خبرنگاران واقعیات جامعه را در راستای منافع مردم و نظام منعکس کنند.
کد خبر: ۶۴۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 12 August 2018
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در موقعیت کنونی که معاندان برای تضعیف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه، جنگ رسانه‌ای به راه انداخته‌اند خبرنگاران واقعیات جامعه را در راستای منافع مردم و نظام منعکس کنند.

به گزارش تسنیم، اکبر رنجبرزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تقویت نیروی انسانی حوزه خبر، می‌توان در بین جامعه انگیزه ایجاد کرد و با اخبار آنان افراد ناکارآمد و سست و تنبل به حاشیه رانده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در موقعیت کنونی که برخی از معاندان حتی برای تضعیف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه جنگ رسانه‌ای به راه انداخته‌اند خبرنگاران از نقش موثری در پیشگیری و جلوگیری اخبار غیر واقعی برخوردار هستند و با رسالت ارزشمند و بزرگ خود می‌توانند در مقابله با دشمنان و معاندان نقش آفرینی کنند.

نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت با بیان اینکه برخی اخبار در انعکاس توسط خبرنگار نیازمند ورزیدگی خاصی هستند، خاطرنشان کرد: تحلیل‌گری، ورزیدگی، تجربه و توانمندی و صحت اخبار از جمله مواردی است که خبرنگاران در ارسال و بازخورد اخبار خود به جامعه باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رنجبرزاده تصریح کرد: خبرنگاران در گیرو دار مسائل سیاسی هستند که باید با ورزیدگی و توانمندی و تجربه بتوانند همه آنان را کنار زده و واقعیت را در راستای منافع مردم و نظام انعکاس دهند.

وی فضای مجازی را به صورت بالقوه برای دریافت اخبار و اطلاعات موثر دانست، و یادآورشد:، اما برخی منظره زیبای این فضا را گا‌ها با اخبار کذب و غیرواقعی، تهمت‌ها، افترا و بداخلاقی‌ها زهرآلود و نامطلوب می‌کنند که باید کاری کنیم جامعه به سمت خبرنگاران سوق داده شوند و خبرنگاران هم باید در فضای مجازی با اخبار واقعی ورود پیدا کنند و فضای مجازی را در انعکاس اخبار نادیده نگیرند.

نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت با اشاره به اینکه خبرنگاران در حکومت مردم سالاری دینی نقش بزرگی دارند، خاطرنشان کرد: اگر در هر جامعه‌ای که حضور خبرنگاران و مطبوعات و اصحاب رسانه کمرنگ شود آن جامعه نمی‌تواند داعیه دموکراسی داشته باشد و حکومت دموکراسی زمانی تداوم خواهد داشت که حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در آن جامعه مشهود باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار