مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: دو استخر مربوط به فرهنگیان استان همدان تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۶۴۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 12 August 2018
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: دو استخر مربوط به فرهنگیان استان همدان تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، محمد پورداود در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه رسانه دارای کاردکرد‌های متفاوتی است که در تمامی شئون زندگی مردم جاری و ساری است، یکی از کارکرد‌های مهم رسانه را تأثیرگذاری بر شاخصه‌های هویت ملی دانست و عنوان کرد: نهادینه کردن نقش ارزش‌ها و باور‌ها در جامعه و در اقشار مختلف از وظایف و کارکرد‌های رسانه است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های دیداری و شنیداری میراث فرهنگی را به نسل‌های آینده منتقل می‌کنند، بیان کرد: در گذشته هویت ملی از طریق نهاد‌های آموزشی به جامعه منتقل می‌شد و در جامعه حال حاضر این امر توسط رسانه‌ها محقق می‌شود.

پورداود با بیان اینکه با مطالعه در تاریخ بشر درمی‌یابیم شاخصه‌های هویت ملی عامل اصلی همبستگی از گذشته تاکنون بوده است، نقش رسانه در جامعه امروز را انکارناپذیر دانست و تأکید کرد: رسانه نهادی به مثابه مدرسه و دانشگاه بوده که عامل پرورش افکار عمومی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: رسانه‌ها عامل انتقال و ساخت فرهنگ و ابزاری برای جهانی و جهانی شدن هستند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش گسترده‌ترین نهاد اجتماعی است، خاطرنشان کرد: رویکرد آموزش و پرورش تعاملی و با اهتمام به حفظ کرامت معلمان است.

پورداود به اقدامات ۶ ماهه آموزش و پرورش اشاره و عنوان کرد: پرداخت ۸ ماه اضافه‌کاری معوق معلمان، پرداخت مطالبات فرهنگیان تا پایان سال ۹۶، پرداخت دو سری از پاداش بازنشستگان و توسعه مراکز آموزش و رفاهی فرهنگیان بخشی از اقدامات بوده است.

وی اعلام کرد: برگزاری مسابقات دانش‌آموزی دختران سراسر کشور در همدان و برپایی همایش بانوان شاغل آموزش و پرورش کل کشور در همدان به عنوان دو فعالیت مهم و تأثیرگذار در سطح آموزش و پرورش استان می‌توان نام برد.

مدارس اشتراک روزنامه داشته باشند

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان نیز گفت: با اشتراک‌بندی روزنامه در مدارس، به عنوان نخستین استانی که در مدارس آن روزنامه مطالعه می‌شود، در کشور مطرح شویم.

مهرداد حمزه اظهار کرد: همه خبرنگاران به نوعی خود را مدیون آموزش و پرورش می‌دانند و قلم زدن در این حوزه را وظیفه خود قلمداد می‌کنند.

وی افزود: ۳۰۰۰ مدرسه در سطح استان وجود دارد که هیچ‌یک از این مدارس اشتراک هیچ‌یک از روزنامه‌ها را ندارند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان تصریح کرد: با اشتراک و دریافت روزنامه‌ها در مدارس، قدمی در راه، روزنامه‌خوان کردن دانش‌آموزان و فرهنگسازی در این مسیر برداشته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار