مدیرعامل شرکت آبفار همدان از اجرای طرح جامع سالم‌سازی منابع آب آشامیدنی در روستا‌های استان خبر داد و گفت: این کار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۴۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 12 August 2018
مدیرعامل شرکت آبفار همدان از اجرای طرح جامع سالم‌سازی منابع آب آشامیدنی در روستا‌های استان خبر داد و گفت: این کار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم ، سید مصطفی هاشمی در نشست مشترک با دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: حق همه مشترکان بهره‌مندی از آب سالم و پاک است که هنوز با نقطه مطلوب فاصله‌داریم.

وی با اشاره به پل ارتباطی ایجادشده بین دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان بیان کرد: کنار هم قرار گرفتن محیط‌های علمی و عملیاتی می‌تواند در پیشبرد اهداف مؤثر باشد.

هاشمی مطرح کرد: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین آبفار و علوم پزشکی برای اجرای طرح جامع سالم‌سازی منابع آب آشامیدنی روستاها، علم و عمل کنار هم قرارگرفته و با هم‌افزایی منطقی ایجادشده، برون داد خوبی ایجاد می‌شود.

وی گفت: این تفاهم‌نامه از جدی‌ترین اقدامات در حوزه کاری دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان است و به‌یقین تأثیر قابل‌توجهی در سلامت جامعه روستایی استان دارد.

هاشمی افزود: ورود این طرح به فاز عملیاتی موجب برخورداری روستاییان از خدمات با ارزش می‌شود، زیرا این قشر، مطالبات به حقی دارند که باید به آن‌ها توجه شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه تنها بخشی از سلامت مردم بر عهده وزارت بهداشت و درمان است، گفت: ۸۰ درصد از سلامت اجتماعی مرتبط با دیگر دستگاه‌های اجرایی بوده و در حوزه پیشگیری از وقوع بیماری‌ها، وزارت بهداشت و درمان نیازمند هم‌افزایی سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادهاست.

رضا شکوهی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی از مهم‌ترین دستگاه‌ها به منظور اهدای سلامت به جامعه است، افزود: تفاهم‌نامه‌های اثرگذاری بین دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان بسته‌شده است.

به گزارش تسنیم، «طرح جامع سالم‌سازی منابع آب آشامیدنی» با هدف تعیین غلظت آلاینده‌ها در منابع آبی روستا‌های استان، برآورد نرخ عوارض تیپیک مواد آلاینده در جمعیت‌های در معرض خطر، ردیابی منابع آلوده‌کننده آب آشامیدنی و انتخاب گزینه مناسب به منظور تصفیه منابع آب آلوده اجرایی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار