رئیس دیوان محاسبات کل کشور با بیان اینکه «دولت در راستای تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی خرید ۴۸۶ قلم کالا را ممنوع کرده است»،‌ گفت: متأسفانه عدم خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند، مورد توجه ادارات نیست.
کد خبر: ۶۴۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 10 August 2018
رئیس دیوان محاسبات کل کشور با بیان اینکه «دولت در راستای تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی خرید ۴۸۶ قلم کالا را ممنوع کرده است»،‌ گفت: متأسفانه عدم خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند، مورد توجه ادارات نیست.

به گزارش ایسنا، عادل آذر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان، اظهار کرد: نزدیک به ۴ میلیارد تومان مجموع خرید کالاهای خارجی دستگاه‌های دولتی بوده که مشابه داخلی با کیفیت نیز داشته است در حالی‌که این پول می‌توانست مشکلی از کشور را حل کند.

وی با اشاره به این‌که «در زمینه اسناد خزانه مشکلات را احصا کرده‌ایم به طوریکه استفاده از اسناد خزانه معمولا دقیقه ۹۰ است که نشان می‌دهد دغدغه استفاده از آن نبوده»، تصریح کرد: اسناد خزانه ظرفیت خوبی برای دستگاه‌های دولتی است و مدیران باید از این ظرفیت استفاده کنند و نگذارند بماند.

وی زمین‌خواری را یکی از چالش‌های همه استان‌های کشور دانست و بیان کرد: کنترل داخلی چه اداری، محیطی و حسابرسی راهکار جلوگیری از زمین‌خواری است به طوریکه مجموع پرونده‌های موجود در دادسراها نشان داده که اگر کنترل اداری و مراقبت‌های محیطی و زیرکی مدیران وجود داشت می‌توانستند پرونده‌ها را ۵۰ درصد کمتر کنند.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور با تأکید بر این‌که «یکی از چالش‌های جدی ما این است که نمی‌دانیم حکومت چقدر دارایی دارد»، اعلام کرد: اموالی که در سامانه ثبت شده ۳ برابر میزان بودجه کل کشور که یک میلیون میلیارد تومان بوده، است به طوریکه ۲۰ درصد دارایی‌ها در سامانه ثبت و ارزش‌گذاری شده است.

وی با بیان این‌که «یکی از معیارهای حسابرسی عملکرد میزان استفاده دستگاه‌ها از سامانه‌های الکترونیکی است»، اظهار کرد: در حسابرسی عملکرد نظامی در بودجه‌ریزی تحت عنوان بودجه‌ریزی عملکرد خواهیم داشت که این سیستم باید پیاده شود. ما می‌خواهیم به سمت حسابرسی عملکرد برویم و اگر نظام بودجه‌ریزی براساس عملکرد باشد نظام نظارتی هم براساس حسابرسی عملکرد می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که قانون نظام بودجه‌ریزی عملکرد اجرایی شود، از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست به این سمت حرکت کنند و گفت: حسابرسی عملکرد برای مدیران خیلی مهم است.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور با اشاره به اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان‌ها، تصریح کرد: در مجموع معدل کشور برای اجرای اقتصاد مقاومتی که از مطالبات مقام معظم رهبری بوده، پایین است به طوری‌که در معدل‌گیری اقتصاد مقاومتی استان‌ها به ۴ دسته تقسیم شده‌اند که همدان جزء استان‌های بالا قرار دارد.

وی با اشاره به فضای همدلی و وحدت موجود در استان همدان، یادآور شد: این فضای همدلی و همراهی بین مدیران و نمایندگان استان بسیار ارزشمند است و با توانمندی مدیریتی، نیروی انسانی و ظرفیت‌های اقتصادی همدان اگر قدری تلاش مضاعف شود این ظرفیت می‌تواند همدان را جزء تراز اول کشور بکند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار