نماینده خبرنگاران همدان در روز بزرگداشت خبرنگار، از دغدغه‌های رسانه‌های استان گفت.
کد خبر: ۶۴۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰ 09 August 2018
نماینده خبرنگاران همدان در روز بزرگداشت خبرنگار، از دغدغه‌های رسانه‌های استان گفت.

به گزارش  فارس، اشکان یوسفی در آیین پاسداشت روز خبرنگار در همدان اظهار کرد: رسانه‌ها که رکن چهارم دموکراسی هستند و در اکثر فضا‌های ملتهب جهان این رسانه‌ها هستند که رسالت خود را در آگاهی‌بخشی دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه در همدان بیش از ۱۰۰ مجوز رسانه مکتوب صادر شده و هر روز سه روزنامه چاپ می‌شود، افزود: وجود این میزان رسانه در استان نشان از فرهنگ روزنامه‌خوانی در همدان دارد.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به وجود بیش از ۵۵۰ فعال رسانه‌ای در همدان گفت: خانه مطبوعات پویا و فعالی نیز داریم که طی سال پیگیر حل مشکلات رسانه‌ها هستند.

وی به تعامل و تفاهم فعالان رسانه‌ای استان با وجود خط مشی سیاسی متفاوت آن‌ها اشاره کرد و گفت: این موارد ناشی از عشق و علاقه رسانه‌ها به همدان و حل مشکلات آن به منظور توسعه است.

یوسفی با تاکید بر اینکه همدان استان رسانه‌محور است و رسانه‌ها با عشق و رسالت رسانه‌ای کار‌ها را دنبال می‌کنند، افزود: جا دارد به نمایندگی از همکاران خودم از توجه به رسانه‌ها از سوی استاندار تشکر کنم.

وی با اشاره به اینکه در همدان به مدیرانی نیاز داریم که شجاعانه رفتار کرده و سخن بگویند، گفت: ما انتظار داریم مدیران باید با مردم صادق باشند، مردمی باشند، مدافع مردم باشند و منافع مردم را در نظر بگیرند.

نماینده رسانه‌های استان همدان با تاکید بر اینکه ما به مدیرانی نیاز داریم که پاسخگوی رسانه‌ها باشند، بیان کرد: مدیران باید جایگاه واقعی رسانه‌ها را بشناسند، درد رسانه‌ها را شنیده و درک کنند، زیرا اصحاب رسانه به عنوان حلقه واسط بین مردم و دولت نمی‌توانند و نباید مجیزگو باشند.

وی با بیان اینکه هیچگاه در تاریخ کسی به اندازه افراد منتقد نمی‌تواند کمک‌رسان باشند، گفت: هیچ خبرنگاری از روی بیکاری خبرنگار نشده است و با عشق و علاقه وارد فعالیت شده است.

یوسفی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ادارات یک روابط عمومی می‌خواهند که احترام و عزت رسانه‌ها را حفظ کند، افزود: برخی مدیران و مدیران روابط عمومی برخورد ناشایستی با رسانه‌ها دارند که این پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه دیگر روابط عمومی جایگاه بستگان بیکار مدیران نیست، خاطرنشان کرد: اکنون دیگر مدیران به این نتیجه رسیدند که فرد رسانه‌ای در جایگاه روابط عمومی قرار گیرد.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه برخی مدیران و مدیران روابط عمومی متاسفانه بعضا سواد رسانه‌ای ندارند، بیان کرد: اگر روابط عمومی و مدیر روزنانه‌خوان باشند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، ما مدیران روزنامه‌خوان می‌خواهیم که بتوانند نقد ما را درک کنند، بپذیرند و حتی اگر لازم باشد تکذیب کنند.

وی در خصوص منابع مالی رسانه‌ها نیز گفت: نشریات خصوصی منافع مالی خود را از کجا بیاورند، زیرا فروش دکه‌ها که به لطف فضای مجازی کمتر شده و در بخش آگهی هم که روابط عمومی‌ها همکاری نمی‌کنند و نمی‌دانند آگهی رپرتاژ فن رسانه‌ای است و باید از آن استفاده کنند.

یوسفی با بیان اینکه در تقسیم آگهی رسانه‌ها عدالتی دیده نمی‌شود و تعرفه‌ها هم بعضا هم غیرقانونی است، افزود: اداره ارشاد تعرفه داده و نباید جز این باشد، زیرا این ضربه جدی به رسانه‌ها وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع با پوزخند برخی روابط عمومی‌ها برای اشتراک مواجه هستیم، بیان کرد: این در حالی است که استاندار دستور داده است اشتراک ادارات به رسانه‌ها کم یا لغو نشود.

این فعال رسانه‌ای یکی از وظایف روی دوش رسانه‌ها را امیدبخشی دانست و گفت: امیدبخشی در حالی است که باید ابتدا مشکلات ما رسانه‌ها حل شود تا مشکلات مردم را نیز حل کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز ساختمان مطبوعات تحویل داده نشده است، گفت: شهردار همدان وعده تحویل در شهریورماه را داده است، اما هنوز مکان آن مشخص نشده است.

یوسفی ضمن درخواست برای در اختیار گذاشتن فرهنگسرا‌ها برای رسانه‌ها گفت: امیدواریم دست‌اندرکاران رویداد‌های "همدان ۲۰۱۸" اهتمام بیشتری در حوزه استفاده از توان رسانه‌ها داشته باشند و از آن‌ها برای معرفی بیشتر همدان استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار