مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، با بیان‌اینکه هیچ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان تعطیل نشده است، اظهار داشت: تنها یک واحد تولیدی به دلیل نبودن مواد اولیه به طور موقت تعیل شده که به محض رسیدن مواد مورد نیاز شروع به کار می‌کنند.
کد خبر: ۶۴۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸ 09 August 2018
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، با بیان‌اینکه هیچ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان تعطیل نشده است، اظهار داشت: تنها یک واحد تولیدی به دلیل نبودن مواد اولیه به طور موقت تعیل شده که به محض رسیدن مواد مورد نیاز شروع به کار می‌کنند.


به گزارش تسنیم، کیوان گردان، در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، ابراز کرد: در حال حاضر ۲۷ شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره‌برداری در استان وجود دارد.

وی با بیان‌اینکه تعداد واحد‌های تولیدی در شهرک‌های مختلف، متفاوت است، گفت: مثلا در شهرک‌های تازه تاسیس تعداد کمتری از واحد‌های تولیدی مستقر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه ۲۹۰۰ هکتار اراضی صنعتی در اختیار شهرک‌های صنعتی است، گفت: ۹۳۸ واحد تولیدی در شهرک‌ها در حال بهره‌برداری هستند.

گردان تصریح کرد: ۹۳۸ واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی از سه دستگاه اجرایی استان یعنی سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنیگی دارای مجوز هستند.

وی با بیان‌اینکه ۹ تصفیه خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی به بهره برداری رسیده است، ابراز کرد: دو تصفیه خانه نیز در حال آماده سازی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد از واحد‌های تولیدی به سیستم تصفیه خانه متصل شده اند، تصریح کرد: تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی را نیز از دو ایسستگاه به هشت ایستگاه آتش‌نشانی افزایش داده ایم.

گردان به حساسیت دو پروژه در شهرک صنعتی بوعلی و ویان اشاره کرد و گفت: پسابی که از تصفیه خانه این مناطق عبور می‌کند برای صنایع شیمیایی، کانی و فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان‌اینکه بر اساس پروانه‌های بهره‌برداری صادره، ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر در شهرک‌های صنعتی اشتغال دارند، افزود: یک هزار و ۹۸۵ قرار داد نیز با سرمایه گذاران در سطح استان منعقد شده است.

۴۲ خوشه صنعتی در استان همدان شناسایی شده است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان‌اینکه ۴۲ خوشه صنعتی در استان شناسایی شده است، گفت: بر روی ۱۸ مورد از آن مطالعاتی از قبیل: اینکه چه میزان کارگاه در آن فعال است، انجام شده و ۱۱ مورد نیز امکان سنجی شده است.

گردان تصریح کرد: در چهار خوشه صنعتی فرایند توسعه را انجام دادیم که خوشه روستای کردآباد و خوشه سفالف لالجین جزو آن است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون نیز فرایند توسعه خوشه مبل و منبت ملایر را آغازکردیم، افزد: خوشه تویسرکان و نهاوند با بیش از سه هزار واحد خرد در چند روستای هدف گردشگری در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: خوشه کشمش ملایر هم با توجه به پتانسیل‌های موجود از ابتدای امسال شرع شده است.

گردان با بیان‌اینکه در رزن خوشه قاب سازی کاج و در همدان خوشه چرم همدان مورد توجه قرار گرفته اند، ابراز کرد:این پتانسیل‌ها قالبا در روستا‌ها وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه امسال ۱۰ برنامه مهم در توسعه خوشه‌ای داریم، گفت: امسال سال حمایت از کالای ایرانی است، بنابراین اگر بخواهد از کالای ایرانی شود باید بدانیم که چه کالا‌هایی در استان ما تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان از برگزاری نمایشگاه صنایع کوچک یاد کرد و افزود: امسال نمایشگاه صنایع کوچک اجرا می‌شود تا مردم در صنایع کوچک با کالا‌ها آشنا شوند و آن را حمایت کنند.

گردان تصریح کرد: در راستای حمایت از کالای داخلی با چند بانک صحبت کردیم تا وام‌هایی را با بهره‌های مناسب به مردم بدهند تا مردم با خرید کالا‌های داخلی حامی تولیدکنندگان قرار بگیرند.

وی از آزاد شدن نرخ ارز خبر داد و گفت: با اجرای این طرح وضعیت تولید کشور به سامان‌تر می‌شود چراکه دیگر واردات کالا به راحتی گذشته انجام نمی‌گیرد و با توجه به نیاز سنجی اجازه ورود کالا‌ها به داخل کشور را می‌دهند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه درحال حاضراز ۹۳۸ واحد تولیدی، ۶ واحد بزرگ، ۳۵ واحد متوسط و مابقی واحد‌های صنایع کوچک هستند، اظهار داشت: موتور محرکه اقتصادی کشور‌های پیشرفته صنایع کوچک و متوسط هستند.

گردان با بیان‌اینکه در استان ما ۳۰ مورد از واحد‌های تولیدی در تملک بانک‌های است، ابراز کرد: بانک‌ها تمایلی به تملک واحد‌ها ندارند.

وی ازتلاش شهرک‌های صنعتی برای برند سازی یاد کرد و افزود: تا کنون هیچ سازمان دولتی به طور عملی اقدام به برند سازی نکرده است، اما ما در شرکت شهرک‌ها برندسازی کردیم به طوریکه چندین کارگاه با آن برند کار می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه کار خوشه‌ای یک کار مضاعف بر کار سازمان ما است، گفت: فرایند توسعه خوشه کشمش ملایر به تازگی آغاز شده است و فرایند‌های توسعه آن به زودی رسما اغاز می‌شود.

گردان با بیان‌اینکه تولید کنندگان ما در نمایشگاه غذایی روسیه شرکت می‌کنند، تصریح کرد: کشمش مورد استقبال نمایشگاه روسیه است و ما به دنبال برند سازی آن هستیم.

وی از خوشه چرم همدان یاد کرد و گفت: در حال حاضر تا امروز نزدیک به ۱۰۰۰ واحد فعال چرم در همدان وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم صنعت چرم همدان را در سطح کشوری و خارجی گسترش دهیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، افزود: تولیدکنندگان چرم ما در دو نمایشگاه در چین و ترکیه حضور یافتند و ماشین‌آلات جدیدی را هم برای توسعه این صنعت وارد کشور کرده اند.

گردان از برگزاری نمایشگاه توانمندی صنایع کوچک در تهران خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی از ۲۱ تا ۲۳ مرداد در این نمایشگاه حضور می‌یابند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار