استاندار همدان در آیین بزرگداشت روز خبرنگار که در سالن مجموعه شهدای استانداری و با حضور اصحاب رسانه و مدیران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رسانه، گفت: کار خبرنگاران کمتر از رسالت پیامبران نیست، زیرا خبرنگاران با آگاهی دادن به جامعه در شناساندن مسیر درست نقش بسزایی دارند.
کد خبر: ۶۴۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ 09 August 2018
استاندار همدان در آیین بزرگداشت روز خبرنگار که در سالن مجموعه شهدای استانداری و با حضور اصحاب رسانه و مدیران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رسانه، گفت: کار خبرنگاران کمتر از رسالت پیامبران نیست، زیرا خبرنگاران با آگاهی دادن به جامعه در شناساندن مسیر درست نقش بسزایی دارند.
 
خبرنگاران در واقع چشم و گوش مردم جامعه هستند

به گزارش تابناک همدان، محمد ناصر نیکبخت با بیان اینکه کشور ما امروز هدف استکبار جهانی قرار گرفته و این نشان دهنده آن است که دشمنان چشم ندارند پیشرفت و بزرگی ایران را ببینند، افزود: عبور از شرایط اقتصادی امروز کشور از طریق کمک مردم، هدایت گری رهبر معظم انقلاب، مسئولان و خبرنگاران امکان پذیر است.
کار خبرنگاران ستودنی است.

وی کار خبرنگارانی که در عرصه رسانه و در این برهه از زمان با وجود همه مشکلات در راستای اطلاع رسانی گام بر می‌دارند را ارزشمند بر شمرد و تصریح کرد: این افراد شرافت قلم را حفظ می‌کنند و این ستودنی است.

نیکبخت با خطاب به خبرنگاران و بیان اینکه ارتباط صمیمانه با خبرنگاران باعث می‌شود که همه شما برای من عزیز باشید، گفت: هیچ انتظاری ندارم که مطلبی را خلاف واقع بنویسید، اما انتظار دارم در بیان مطالب برای دل مردم به گونه‌ای عمل شود که امیدواری مردم افزایش یابد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله با بزرگی و اثرگذاری ایران اسلامی گفت: شرایط التهاب‌آور اقتصادی جامعه نیز جنگ روانی اقتصادی است که باید با کمک مردم و درایت مسئولان از این مشکل بگذریم.
 
اعتماد سازی مهمترین دغدغه خبرنگاران باشد

استاندار همدان با تاکید بر امید بخشی به مردم و جامعه اضافه کرد: اعتماد سازی باید مهمترین دغدغه اهالی رسانه باشد و فعالان این قشر بدانند که با قلم و اندیشه خود نقش بسزایی در نشاط آفرینی و آرامش جامعه ایفا می‌کنند.

نیکبخت از رسانه‌ها خواست نقادی را در برنامه‌های خود داشته باشند و در عین حال دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمات دولت را نیز بازگو کنند.

وی با بیان اینکه هیچ روزنامه‌ای در استان همدان تعطیل نشده است، گفت: باید به سرعت مطالبات مطبوعات استان شناسایی و به موقع پرداخت شود.

ادارات در کار خبر صرفه جویی نکنند

استاندار همدان گریزی هم به ظرافت و سختی کار خبرنگاران زد و افزود: حساسیت کار خبررسانی بسیار بالاست و فعالان این حوزه باید مراقب باشند که در عین مطالبه‌گری، موضوعات را درست و صحیح به جامعه منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمام فرمانداری‌ها باید اشتراک نشریه‌ها را داشته باشند، گفت: برخی از ادارات از این کار ممانعت و به زعم خود صرفه‌جویی می‌کنند در حالی که بنده معتقدم در آگاهی نباید صرفه‌جویی کرد.

نیکبخت خواستار تبلیغ رویداد‌های گردشگری همدان ۲۰۱۸ توسط رسانه‌ها شد و گفت: همدان مهمترین، فرهنگی‌ترین و شایسته‌ترین استان کشور است و باید از این رهگذر ایران را به جهان معرفی کنیم.

در دولت تدبیر و امید هیچ رسانه ای نباید تعطیل شود

وی خاطر نشان ساخت: نگاه دولت تبیر و امید براین است که هیچ رسانه‌ای نباید تعطیل شده و به زمین بخورد و در همین چارچوب مشکل تامین کاغذ مطبوعات این استان برطرف شد.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان همدان، نیز در آیین نکوداشت روز خبرنگار، سرعت ارائه مجوز رسانه‌ها و کاهش مدت زمان سه سال به سه ماه را نمونه‌ای از حمایت دولت از رسانه‌ها دانست.

مشکل کمبود کاغذ نشریه‌ها رفع شد

علیرضا درویش نژاد به رفع مشکل کاغذ مطبوعات استان اشاره کرد و افزود: با حمایت دولت گره از مشکل نشریات باز شده است.

وی از تهیه پنج تن کاغذ برای مطبوعات استان خبر داد و افزود: هرکدام از نشریات می‌توانند برای تحویل سهمیه کاغد خود اقدام کنند.

درویش نژاد خاطرنشان ساخت: شایسته نیست نشریه‌ای در پایتخت گردشگری آسیا به دلیل نبود کاغذ متوقف شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مساعدت و یاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای درخشش رسانه‌ها و خبرنگاران تاکید کرد و گفت: در این راستا نباید کوتاهی صورت گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان نیز بابیان اینکه خبرنگاران محور تاثیرگذار توسعه هستند، گفت: برنامه‌های امسال روز خبرنگار بسیار خوب و با برنامه برگزار شد.

پیگیر مطالبات خبرنگاران هستیم

سیدسعید شاهرخی با بیان اینکه استاندار نگاه حمایتی و ویژه به رسانه هادارد، گفت: در کارگروه رسانه مطالبات خبرنگاران را پیگیری می‌کنیم.

وی بابیان اینکه دشمن امروز در جامعه به دنبال اختلاف افکنی است و امروز جنگ اراده هاست و بایدمواظب باشیم، گفت: رسانه‌ها باید در امید آفرینی به جامعه تلاش کنند.

شاهرخی بابیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در راستای خدمت به رسانه پیش قدم باشند، گفت: شورای اطلاع رسانی استان همدان برای حمایت از رسانه تشکیل شده است.

همدان اولین استانی است که سند اطلاع رسانی تهیه کرده است

وی یادآور شد: همدان اولین استانی است که سند اطلاع رسانی را تهیه کرده و به زودی نهایی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار