معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با تأکید بر اینکه توسعه بدون همراهی افکارعمومی و نقش‌آفرینی رسانه‌ها برای مشارکت اجتماعی محقق نمی‌شود، گفت: نقش اصحاب رسانه در جامعه و همراهی افکارعمومی بی‌بدیل است.
کد خبر: ۶۴۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 08 August 2018
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با تأکید بر اینکه توسعه بدون همراهی افکارعمومی و نقش‌آفرینی رسانه‌ها برای مشارکت اجتماعی محقق نمی‌شود، گفت: نقش اصحاب رسانه در جامعه و همراهی افکارعمومی بی‌بدیل است.

به گزارش ایسنا، سیدسعید شاهرخی با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا به مناسبت هفته خبرنگار، اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا از خبرگزاری‌های امین و مطمئن است که جایکاه واقعی خود را در جامعه به ویژه در بین نسل جوان پیدا کرده است و نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه وجود رسانه‌ها به مثابه کاتالیزور و جهش‌دهنده در توسعه عمل می‌کند، تصریح کرد: نبود و ضعف رسانه‌ها مسیر حرکت هر جامعه را در همه زمینه‌ها با چالش مواجه می‌کند.

شاهرخی با بیان اینکه نگاهمان این است که رسانه به عنوان پتانسیل قوی می‌تواند در کنار برنامه‌های توسعه‌ای و اجرایی استان کارساز باشد، خاطرنشان کرد: در شورای اطلاع‌رسانی استان نقش واقعی و اثرگذار رسانه‌های مختلف را برای توسعه استان درنظر گرفتیم و مدیران دستگاه‌ها را مکلف کرده‌ایم از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با اشاره به سالروز تشکیل جهادانشگاهی و تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران ایسنا گفت: جهاددانشگاهی در مسیر مقدسی که دارد دست به تشکیل، راه‌اندازی و تقویت این عرصه با تشکیل دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا کرده که در این زمینه موفق بوده است.

شاهرخی با بیان اینکه جهاددانشگاهی مولود انقلاب فرهنگی است، اعلام کرد: بعد از پیروزی انقلاب یکی از جایگاه‌هایی که در حوزه انقلاب و در جهت ایجاد ثبات و پیشرفت کار بسیار اثربخش بود، دانشگاه‌ها بودند، به همین علت استکبار به دنبال این بود تا با نفوذ خود در بین صفوف جوانان و محیط‌های دانشگاهی عرصه را تنگ کند و جلوی حرکت شتابان انقلاب اسلامی را بگیرد که با انقلاب فرهنگی مواجه شدیم که یک اسم بسیار با مسمایی داشت و طبیعی بود که باید طرحی نو برای ادامه مسیر در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمی طرح‌ریزی می‌شد.

وی ادامه داد: بنابراین یکی از ثمرات و تصمیمات درست و اثربخش تشکیل جهاددانشگاهی بود که به عنوان یک جایگاه، عناصر انقلابی، توانمند و خوش‌فکر در آن جمع شدند برای اینکه در حوزه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی فعالیت کنند و بعد هم در طول زمان وظایف متعددی را برعهده گرفتند و به مثابه یک نهاد انقلابی در دانشگاه عمل کرده و بسیار در موفقیت انقلاب فرهنگی نقش ایفا کردند.

شاهرخی بیان کرد: در دهه ۶۰ که انجمن‌های مختلف روی کار نیامده بودند، پیوند مستحکمی بین دانشگاه و جهاددانشگاهی وجود داشت و جهاددانشگاهی مأمن نیرو‌های خوش‌فکری بود که پایه اقدامات بزرگی که امروز دنیا را متعجب کرده، آن زمان گذاشته شد.

وی جهاددانشگاهی را یادگار روز‌های انقلاب فرهنگی دانست و اظهار کرد: اگر امروز در علوم نو و بخش‌های مختلف صاحب پژوهش‌های قوی هستیم و حرف‌های مهمی در علوم برای گفتن داریم، حاصل تلاش جوانان خوب و ارزشمندی است که در نسل‌های مختلف در این حوزه فعالیت کردند البته نافی فعالیت سایر بخش‌ها نیستیم.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی مأمن و جایگاه پردازش ایده و تفکر بوده است، افزود: به لحاظ تحقیقاتی و علمی حضور داشته و در سایر بخش‌ها متناسب با نیاز کشور شاهد تمرکز انرژی جوانان در حوزه جهاددانشگاهی با محوریت و برنامه‌ریزی بوده‌ایم به طوریکه در حوزه اشتغال و حوزه‌های مختلف هرگاه لازم بوده پیشتاز بوده که ناشی از خصلت و ویژگی انقلابی بودن و انقلابی ماندن این نهاد است و ادامه می‌یابد و امیدواریم شاهد اثربخشی روزافزون این نهاد انقلابی و یادگار روز‌های انقلاب فرهنگی باشیم.

شاهرخی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه وضعیت استان همدان به لحاظ امنیت را چطور ارزیابی می‌کنید؟، یادآور شد: استان همدان براساس شاخص‌های ارزیابی اعلام شده از استان‌های امن کشور است، خوشبختانه در همه کشور امنیت حاصل است منتها در شاخص‌هایی که استان‌ها با هم مقایسه می‌شوند همدان جزء استان‌هایی است که کمترین جرائم را در حوزه‌های مختلف داریم.

وی بیان کرد: در استان همدان سرقت مسلحانه، جرائم خشن و تجاوز به عنف به ندرت وجود دارد و این شاخصی است که نشان‌دهنده امنیت بالای استان است البته امکان دارد در گوشه و کنار هم اتفاقاتی بیفتد که مردم احساس ناامنی کنند، اما این اتفاقات بسیار ناچیز است و همدان به لحاظ امنیتی شرایط مطلوبی را دارد.

معاون استاندار همدان مطرح کرد: استان همدان از نظر شاخص‌های امنیتی سرقت‌های خرد و کلان، نزاع‌های دسته‌جمعی و فردی و مواردی از این دست از میانگین کشور وضعیت بسیار بهتری دارد به طوریکه استان ۲۸ تا ۳۰ هستیم. 

وی در ادامه با اشاره به اغتشاشات دی‌ماه سال ۹۶ در همدان گفت: در مقطعی مردم نسبت به برخی موضوعاتی که وجود داشت و عمدتا مسائل اقتصادی بود که دلایل خاص خود را دارد، اعتراضاتی داشتند که در برخی محافل نیز بیان کردند. مردم هوشیار و بصیر استان وقتی دیدند ضدانقلاب با تحرکاتی تلاش می‌کنند از این خواسته‌های صنفی و اقتصادی سوءاستفاده کنند و جهت و مسیر دیگری بدهند که ارزش‌ها، آرمان‌ها و مقدسات مردم را زیرسوال ببرند، توده‌های مردم خود را از این اغتشاشات کنار کشیدند به طوریکه مردم آن‌هایی بودند که بعد از دی‌ماه با شور و هیجان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و در روز قدس شرکت کرده و وفاداری خود را با سر دادن شعار و فریاد استقلال، آزادی و دفاع از مظلوم بیان کردند.

معاون استاندار همدان با تأکید بر اینکه مسائل صنفی و مشکلات اقتصادی موجود باید پیگیری و حل شود، خاطرنشان کرد: بصیرت و هوشیاری مردم به حدی است که اجازه نخواهند داد ضدانقلاب بر این مطالبات سوار شود به طوریکه می‌بینید دشمن با استفاده از شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای و با ابزار‌های زیادی که در دسترس دارد، هر روز در نقاط مخلف اعلام تجمع و حضور می‌کنند، اما پاسخی دریافت نمی‌کنند و وقتی شعار‌ها ساختارشکنانه باشند مردم فاصله می‌گیرند.

وی ادامه داد: ما در کشور به طور طبیعی مشکلات متعددی از جمله مشکل آب یا تحریم‌های ظالمانه ناشی از خوی استکباری آمریکا و ایادیش را داریم که لابی آمریکا و اسرائیل فضای روانی سنگینی بر کشور و حوزه اقتصاد وارد کرد، اما با همدلی، همبستگی و اتحاد بین مردم و مسئولان از این بحران هم عبور خواهیم کرد.

شاهرخی تصریح کرد: در موج اول تجمعات در دی‌ماه مردم مطالباتی داشتند، اما با حضور ضدانقلاب کنار کشیدند و وقتی قضایا شدت گرفت همراهی نکردند و در تحریکات اخیر نیز در استان همدان هیچ‌گونه تجمع یا حرکت ساختارشکنانه‌ای را شاهد نبودیم، در کل کشور منهای چند نقطه تجمعی نداشتیم.

وی با تأکید بر اینکه دشمن می‌داند که در حوزه نظامی قطعا موفقیت نخواهند داشت، بیان کرد: در حوزه تحریم‌ها هم فشار تا حدی می‌تواند موثر باشد، اما با مقاومت، اتحاد و همدلی ملت تحریم‌ها مجددا شکسته و بی‌اثر خواهد شد.

وی با بیان اینکه شگرد دشمن فاصله دادن مردم با نظام است، اما عهد و پیمان مردم با آرمان‌های نظام ناگسستنی است و با هوشیاری مردم و مسئولان و همدلی عوامل داخلی کبرشان بی‌اثر خواهد بود، عنوان کرد: همدان از استان‌های پیشرو در توسعه است به طوریکه جزء استان‌های اول تا سوم در حوزه اشتغال و جذب تسهیلات اشتغالزا هستیم.

معاون استاندار همدان در ادامه گفت: به تأسی از سیاست‌های دولت توجه ویژه‌ای به نیروی انسانی و مدیریتی به ویژه به جوانان و بانوان داریم و تلاش می‌کنیم در تمام عرصه‌ها از این عزیزان استفاده کنیم به همین علت هیئت اندیشه‌ورز جوان استان را در قالب ۴ کارگروه تشکیل داریم تا راه‌های بهره‌گیری و استفاده موثرتر از جوانان و بانوان را ارائه کنند.

وی با اشاره به ظرفیت منحصربفرد بانوان و تشکیل ۵۰ درصد جمیعت اظهار کرد: حیف است در پست‌های مدیریتی از این ظرفیت استفاده نشود بنابراین مقرر شده در ۹ شهرستان ۹ معاون فرماندار خانم معرفی کنیم که تا امروز ۵ نفر معرفی شده و ۴ نفر دیگر هم انتخاب شده‌اند تا کار‌های اداریشان انجام شود سپس معرفی می‌کنیم و امیدواریم امسال ۹ معاون فرماندار خانم را معرفی کنیم.

شاهرخی با اعلام اینکه در برنامه داریم سال آینده حداقل یکی دو خانم را فرماندار کنیم، تصریح کرد: سعی داریم عرصه را برای بانوان در پست‌های مدیریتی باز کنیم همچنین ۸۰ فرمانداران و کادر سیاسی را تغییر داده و یا در حال تغییر هستیم و ۲۰ درصد تغییرات نیز به تدریج و به منظور ارتقاء سطح مدیریتی اعمال خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان نیز گفت: خبرگزاری ایسنا با تلاش و کوشش دانشجویان و با حداقل امکانات تأسیس و به نوعی بت خبرگزاری دولتی شکسته شد.

اکبر اسدی بیان کرد: ایسنا بعد از انقلاب تأسیس شد و سایر خبرگزاری‌ها با توجه به اثرگذاری و منشأ اثر بودن این خبرگزاری الگوگیری کردند و همین امر موجب شد در حوزه اطلاع‌رسانی جهشی به وجود آید و ارتقاء یابد.

وی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی هم آرمان‌ها و اهدافش بلند است و نیاز دارد که صدایش به آن سوی مرز‌ها برسد و ابرازآلات خاص خودش را می‌خواهد و ایسنا یکی از مجموعه‌هایی است که با صدای رسا می‌تواند این را انعکاس دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار