مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: طبق دستورالعمل صدور پروانه شکار سالجاری اتباع خارجی می‌توانند با رعایت مقررات در این استان گراز شکار کنند.
کد خبر: ۶۴۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 07 August 2018
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: طبق دستورالعمل صدور پروانه شکار سالجاری اتباع خارجی می‌توانند با رعایت مقررات در این استان گراز شکار کنند.

به گزارش ایرنا، عادل عربی اظهار داشت: زمان شکار از تاریخ صدور این دستورالعمل تا بیستم بهمن امسال است.

وی ادامه داد: مدت اعتبار پروانه پنج روز از تاریخ صدور برای اتباع خارجی و سه روز از تاریخ صدور برای اتباع داخلی است و هر شکارچی در طول فصل شکار می‌تواند حداکثر چهار پروانه دریافت کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اضافه کرد: شکار هرگونه حیوان دیگر به جز گراز و یا شکار بیش از تعداد مجاز مندرج در پروانه ممنوع است.

عربی افزود: شکارچی خارجی با هر پروانه، مجاز به شکار حداکثر ۲ راس گراز و شکارچی داخلی با هر پروانه، مجاز به شکار یک راس گراز است.

وی بیان کرد: استفاده از مهمات 'چهارپاره' برای شکار گراز و تیراندازی و شکار بدون حضور محیط بان راهنما ممنوع و محدوده اعتبار پروانه فقط شکارگاه‌های آزاد استان صادر کننده پروانه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: مجوز برای اتباع ایرانی تنها به منظور شکار اقلیت‌های مذهبی است همچنین پروانه شکار گراز برای اتباع خارجی پس از ارائه درخواست از سوی موسسات برگزار کننده تور‌های شکار اتباع خارجی که صلاحیت آن‌ها در این خصوص به تایید سازمان رسیده، صادر می‌شود.

عربی تاکید کرد: طبق دستور العمل همراهان شکارچی به هیچ عنوان اجازه تیراندازی و شکار را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: صدور پروانه شکار به منظور تعدیل جمعیت گراز در زیستگاه‌های آزاد حیات وحش با هدف کاهش فشار بر سایر جانداران، کمک به حفظ تعادل اکولوژیک و در کنار آن کاهش خسارات وارده بر جوامع محلی به منظور مدیریت مستقیم زیستگاه‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان افزود: افزایش بی رویه جمعیت گراز در بسیاری از زیستگاه ها، سبب برهم خوردن تعادل اکولوژیک و تنگ کردن عرصه بر سایر گونه‌های حیات وحش شده است.

عربی ادامه داد: ورود این جانوران به سمت مزارع خسارات فراوانی به کشاورزان وارد می‌کند که نارضایتی جوامع محلی را به همراه داشته است.

همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۱ منطقه شکار ممنوع است؛ همچنین طبق مطالعات صورت گرفته در سه دهه اخیر، ۴۰ گونه پستاندار، ۱۸۱ گونه پرنده، ۴۳ گونه خزنده، ۲۴ گونه ماهی و چهارگونه ۲ زیست در این استان شناسایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار