معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: 'مسعود جعفری جوزانی' یکی از کارگردانان و فیلمنامه نویسان بنام کشور است که بزودی کتاب زندگی نامه وی رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۶۳۹۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 06 August 2018
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: 'مسعود جعفری جوزانی' یکی از کارگردانان و فیلمنامه نویسان بنام کشور است که بزودی کتاب زندگی نامه وی رونمایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، سعید کتابی در نشست هماهنگی رونمایی از کتاب 'مسعود جعفری جوزانی' و تجلیل از وی اظهار داشت: مسعود جعفری جوزانی یکی از مفاخر ملایر است که بزودی آیین تجلیل از وی برگزار می‌شود.

وی بر لزوم توجه به مفاخر و مشاهیر شهرستان تاکید کرد و افزود: یکی از ظرفیت‌ها و استعداد‌های ویژه ملایر وجود هنرمندان و مشاهیر بزرگ ملایری در اقصی نقاط ایران است که در سال‌های اخیر تجلیل از این بزرگان در دستور کار قرار گرفته است.
 
کتابی با تاکید بر اینکه در زمان حیات باید از بزرگان و مفاخر تجلیل به عمل آید بیان کرد: این الگو‌ها و نخبگان علمی، فرهنگی و هنری باید به نسل‌های بعد معرفی شوند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر برگزاری آیین تجلیل و چاپ کتاب زندگی نامه را یکی از راه‌های معرفی مفاخر به نسل‌های بعدی عنوان کرد و افزود: مسعود جعفری جوزانی از مفاخر بزرگ ملایری است که نام و آوازه وی از مرز‌های کشور فراتر رفته است.

کتابی با بیان اینکه جعفری جوزانی همواره به زادگاهش ملایر توجه ویژه دارد و همیشه خود را یک ملایری می‌داند اظهار داشت: وی از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فعالیت‌های مستمری داشته است و به عنوان یک کارگردان و فیلمساز انقلابی مطرح است.

وی ساخت فیلم‌ها و سریال‌های متعدد را نشان از تجربه و توانایی خارق العاده وی دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم آیینی شایسته برای این هنرمند بزرگ کشورمان برگزار کنیم و در این زمینه مشتاقانه پای کار هستیم.

کتابی همچنین از زحمات و تلاش‌های مسئولان مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور در گرد آوری کتاب زندگی نامه و فعالیت‌های هنری مسعود جعفری جوزانی تقدیر کرد.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور نیز بیان کرد: در حال حاضر ۲۷۷ مورد مصاحبه با نخبگان، هنرمندان و مفاخر انجام گرفته است که یکی از این مصاحبه‌ها مربوط به هنرمند کشورمان 'مسعود جعفری جوزانی' است.

علیرضا تکلو افزود: بیش از بیست جلسه مصاحبه با مسعود جعفری جوزانی انجام شده که در قالب یک کتاب به رشته تحریر درآمده است.

وی ادامه داد: این کتاب بزودی رونمایی و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور اظهار داشت: برخی از مصاحبه‌هایی که با افراد مختلف گرفته می‌شود، تبدیل به کتاب و در مرکز نگهداری می‌شود و به عنوان سند در کار‌های پژوهشی قابل استفاده است.

تکلو به سابقه درخشان استان همدان در آثار مکتوب اشاره کرد و گفت: ۱۰ اثر در یونسکو به عنوان میراث مکتوب جهانی از ایران به ثبت رسیده است که ۲ اثر آن از استان همدان است.

به گزارش ایرنا، 'مسعود جعفری جوزانی' یکی از کارگردانان و فیلم سازان مشهور ایرانی است که در آذرماه سال ۱۳۲۷ در جوزان ملایر به دنیا آمد و تولید و کارگردانی فیلم‌های سینمایی و سریال‌های متعددی را در کارنامه خود دارد و چندین کتاب را نیز به رشته تحریر درآورده است.

وی در رشته فیلم سازی و کارگرانی در دانشگاه سان فرانسیسکو تحصیل کرده است و فوق لیسانس رشته کارگردانی و فیلم سازی دارد و موسس و مدیر موسسه جوزان فیلم است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار