معاون اول رییس جمهور در جلسه هماهنگی برگزاری رویداد همدان ۲۰۱۸ گفت: رویداد همدان ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی فرصتی کم نظیر برای معرفی بهتر و مناسب‌تر تاریخ، تمدن و فرهنگ ایرانی به جهان است.
کد خبر: ۶۳۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 05 August 2018
معاون اول رییس جمهور در جلسه هماهنگی برگزاری رویداد همدان ۲۰۱۸ گفت: رویداد همدان ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی فرصتی کم نظیر برای معرفی بهتر و مناسب‌تر تاریخ، تمدن و فرهنگ ایرانی به جهان است.

به گزارش تابناک همدان، اسحاق جهانگیری با بیان اینکه استان همدان از ظرفیت‌ها و مزیت‌های متعدد گردشگری و تاریخی برخوردار است، اظهار داشت: آثار تاریخی و فرهنگی، مشاهیر و صنایع دستی همدان از جمله جاذبه‌های فراوان این استان در حوزه گردشگری است که لازم است همه دستگاه‌های ملی کشور برای معرفی این ظرفیت‌ها اقدامات ویژه انجام دهند.
 
 
یکی از جهت گیری‌های اصلی توسعه کشور، توسعه گردشگری است

وی با تاکید بر اینکه یکی از جهت گیری‌های اصلی توسعه کشور، توسعه گردشگری است، تصریح کرد: ایران از جاذبه‌های فراوانی در بخش گردشگری برخوردار است و رویداد همدان ۲۰۱۸ نه تنها برای این استان بلکه می‌تواند برای کل ایران فرصت مغتنمی در جهت معرفی ظرفیت‌های گردشگری باشد.
 
جهانگیری با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از اقدامات صورت گرفته در جهت هماهنگی و فراهم کردن مقدمات برای برگزاری هر چه بهتر رویداد همدان ۲۰۱۸، از شهرداری همدان، استاندار و مدیران این استان و نیز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به خاطر تلاش‌های صورت گرفته در جهت زیباسازی شهر و تکمیل زیرساخت‌های آن قدردانی کرد.

معاون اول رییس جمهور از وزارت امور خارجه خواست نقش فعالی در این زمینه ایفا کند تا از این فرصت به وجود آمده استفاده مطلوب در جهت دیپلماسی فرهنگی و معرفی ایران در سطح بین الملل صورت گیرد.
 
برای معرفی هرچه بیشتر همدان  تلاش شود

جهانگیری با تاکید بر لزوم تلاش برای معرفی هرچه بهتر همدان، یکی از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های این استان را وجود مشاهیر و چهره‌های سرشناس در این استان دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که برخی کشور‌ها به دنبال ایران هراسی و تبلیغات منفی علیه ملت ایران هستند و نیز با توجه به برخی تلاش‌ها در جهت ایجاد تردید نسبت به ایرانی بودن مشاهیر بزرگی نظیر بوعلی سینا و انتساب این چهره‌های بزرگ به کشور‌های دیگر می‌خواهند به فرهنگ و تمدن ایرانی خدشه وارد کنند، رویداد همدان ۲۰۱۸ فرصتی بزرگ است تا با معرفی چهره‌ها و مشاهیر همدان، جایگاه واقعی ایران را به افکارعمومی جهان معرفی کنیم.

وی افزود: ظرفیت و جاذبه‌های تاریخی استان همدان بسیار زیاد است به گونه‌ای که حتی برخی مردم ایران نیز با آثار تاریخی و مشاهیر این استان آشنایی ندارند که فرصت خوبی است تا با برگزاری مناسب این رویداد بین المللی علاوه بر معرفی همدان در سطح بین الملل، اطلاع رسانی دقیقی درخصوص مشاهیر و آثار تاریخی و فرهنگی همدان به مردم کشور انجام شود.
 
صداوسیما و رسانه‌ها مسئولیت و رسالت سنگینی بر دوش دارند

جهانگیری با تاکید بر اینکه صداوسیما و رسانه‌های دیگر نیز در این زمینه مسئولیت و رسالت سنگینی بر دوش دارند، از آنان خواست تمام تلاش خود را بکار گیرند و با حداکثر ظرفیت خود برای معرفی هرچه بهتر همدان و برگزاری مناسب رویداد همدان ۲۰۱۸ تلاش کنند.
 
معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی و مشاهیر استان همدان به مرکز استان محدود نمی‌شود، بیان کرد: در برگزاری رویداد همدان ۲۰۱۸، برنامه‌ها نباید فقط در مرکز استان متمرکز شود بلکه باید سایر شهرستان‌های استان نیز در این زمینه فعال باشند و ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری همه نقاط استان مدنظر قرار گیرد.

در این جلسه که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و برخی نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، استاندار همدان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در جهت زیباسازی شهر، تکمیل زیرساخت‌ها و آماده سازی همدان برای برگزاری رویداد همدان ۲۰۱۸ ارائه و نیاز‌ها و پیشنهادات خود را برای کمک به برگزاری هر چه بهتر این رویداد مطرح کرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار