نایب‌رئیس انجمن صنفی دفاترمسافرتی و زیارتی استان همدان با اشاره به نقش آموزش در حوزه گردشگری گفت: بحث آموزش در زیرساخت‌ها همواره مطرح است و خوشبختانه در این زمینه در همدان تحول ایجاد شده و نسبت به سال‌های گذشته هدفمندتر شده است.
کد خبر: ۶۳۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ 05 August 2018
از هفده سالگی در حوزه‌های مختلف گردشگری فعالیت دارد و در حال حاضر مدیریت موسسه گردشگری"خوش فکران" را به عهده داشته و در این موسسه دوره‌های مختلف آموزشی در حوزه‌های گردشگری به علاقمندان ارایه می‌شود و تاکنون صد‌ها نفر از این موسسه فارغ التحصیل شده اند. 

منوچهر احقر دارای دکتری برنامه ریزی شهری از معدود افراد خوش فکر شهر همدان است که ایده‌ها و نظرات بسیاری در حوزه‌های گردشگری دارد.

به گزارش تابناک همدان، نایب‌رئیس انجمن صنفی دفاترمسافرتی و زیارتی استان همدان با اشاره به نقش آموزش در حوزه گردشگری گفت: بحث آموزش در زیرساخت‌ها همواره مطرح است و خوشبختانه در این زمینه در همدان تحول ایجاد شده و نسبت به سال‌های گذشته هدفمندتر شده است.
 
توانمند سازی ادارات در حوزه گردشگری آغاز شده است

منوچهر احقر با اشاره به دوره‌های آموزشی که برای توانمند سازی ادارات در حوزه گردشگری برگزار شده است اشاره کرد و افزود: تاکنون دوره‌های توانمندی برای ادارات و نهادها، تاکسیرانی، نیروی پلیس، خانه‌های بوم‌گردی، سفره‌خانه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، دفاتر و راهنمایان گردشگری برگزار شده است.

مدیر عامل شرکت هگتانه سفیر، ایجاد بستر‌های لازم و آماده سازی و تقویت زیر ساخت‌ها را در حوزه گردشگری مهم دانست و افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر اتفاقات بهتری در همدان رخ داده است از جمله برداشتن عوارض هتل سازی و نگاه تخصصی که در این زمینه به وجود آمده است.

احقر با اشاره به پتانسیل‌های موجود و بار اقلیمی استان خاطر نشان ساخت: باید در استان به دنبال رویداد‌های ثابت و پایدارمانند جشنواره‌های زمستانی و یا جشنواره کودک و یا همایش‌های سالانه گردشگری باشیم.
 
رویداد همدان "۲۰۱۸"به صورت تایم اداری پیش می رود

این کارشناس گردشگری با اشاره به پیش رو بودن رویداد همدان "۲۰۱۸" نیز گفت: این رویداد در جای خود امری بسیار مهم و تاثیر گذار در زمینه گردشگری و معرفی همدان و پتانسیل‌های گردشگری است، ولی متاسفانه مدیران به این رویداد با ساعت اداری نگاه می‌کنند و با اتمام تایم اداری پرداختن به این مقوله نیز تمام می‌شود واتاق فکر قوی در بحث رویداد "۲۰۱۸" وجود ندارد.
 
اتاق فکر رویداد همدان "۲۰۱۸" قوی نیست

وی دلیل قوی نبودن اتاق فکر رویداد ۲۰۱۸ را عدم حضور اساتید دانشگاهی و صاحبنظران دانست و گفت: از افرادی که در مقطع دکتری گردشگری مقاله‌هایی ارایه داده اند استفاده نشده است.

احقر عدم ریسک پذیری مدیران شهری را یکی از ضعف‌های موجود در حوزه گردشگری دانست، و افزود: مدیران باید چشم انداز طولانی مدت داشته باشند و جوانان را بیشتر وارد میدان کنند.
 
همدان نیاز به کمپهای اقامتی ارزان قیمت دارد

وی با اشاره به پتانسیل‌های تاریخی، باستانی، و طبیعت گردی که استان همدان دارد می‌توانیم نهایت استفاده را داشته باشیم، تصریح کرد: در حال حاضر همدان به کمپ‌های ارزان قیمت نیاز دارد و ارایه این کمپ‌ها می‌تواند ماندگاری گردشگر و مسافر را بیشتر کند و حتی ورود باغداران برای ایجاد کمپ‌های اقامتی در باغ‌ها می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد.

نایب رییس کمسیون گردشگری اتاق بازرگانی در ادامه با اشاره به وجود مشکلاتی در ورودی‌های شهر نیز گفت: ورودی‌های شهر به هیچ وجه زیبنده پایتخت تاریخ و تمدن نیست و باید ساماندهی شده و از طرفی در نصب المان‌ها و نورپردازی و رنگ امیزی شهر نیز مشکلات وجود دارد که توجه بیشتر مدیران شهری را می‌طلبد.
 
تجهیزات فرودگاه همدان به روز نیست

احقر با بیان اینکه زیر ساخت‌های حمل و نقل هوایی استان نیز باید تقویت شود، افزود: فرودگاه همدان از تجهیزات به روز برخوردار نیست و با توجه به اینکه تمام پرواز‌ها در سیستم ناوبری دنیا به صورت ILS و تمام اتوماتیک انجام می‌شود متاسفانه فرودگاه همدان به صورت ویژوال بوده واکثر شرکت‌های خارجی با این مساله مشکل دارند و همکاری نمی‌کنند.
 
فقر شادی در همدان موج می زند

در پایان این مدرس دانشگاه با بیان اینکه فرهنگسازی نیاز گردشگری امروز است، اظهار داشت: در حال حاضر در شهری مثل همدان با قدمت دیرینه و شهره تاریخی، متاسفانه فقر شادی وجود دارد و متولیان فرهنگی فکری برای افزایش شادی و ایجاد فضا‌های با نشاط باید داشته باشند و به طور مثال در پیاده راه بوعلی یا اکباتان می‌توان با اجرای موسیقی فضای شادی را رقم زد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار