مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: دیدگاه‌های سیاسی نباید در تصمیم‌گیری‌های فرهنگی تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۶۳۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ 04 August 2018
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: دیدگاه‌های سیاسی نباید در تصمیم‌گیری‌های فرهنگی تاثیرگذار باشد.

به گزارش مهر، علیرضا درویش نژاد در نشست با هنرمندان شهرستان بهار از تلاش برای ایجاد ارتباط دوسویه بین اهالی فرهنگ و هنر و ارشاد خبر داد و گفت: نقش هنرمندان در کیفیت بخشی به امور قابل انکار نیست کمااینکه از پیشنهادات سازنده این قشر استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کار در حوزه فرهنگ و هنر نیازمند دید وسیع است چراکه هنر جای بسته نگری نیست، گفت: هنری که در قالب چارچوب قوانین جمهوری اسلامی است باید مورد حمایت قرار بگیرد.

درویش‌نژاد پیشگیری از موازی‌کاری‌ها را نیازمند برنامه ریزی کلان دانست و عنوان کرد: در حالی که فرهنگ حوزه‌ای تخصصی است، اما متأسفانه هرکس خود را در این حوزه صاحب‌نظر می‌داند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر تلاش برای ایجاد فضای باز فرهنگی و هنری عنوان کرد: دیدگاه‌های سیاسی نباید در تصمیم‌گیری‌های فرهنگی تاثیرگذار باشد.

وی حفظ کرامت انسانی را در صدر اهداف مجموعه ارشاد همدان برشمرد و بابیان اینکه محدودیت‌های مالی انکارناپذیر است، اما نباید محدودیت فکری داشته باشیم، گفت: باید با ابتکار، نوآوری و خلاقیت برنامه‌های فاخر و تأثیرگذار اجرا کرد.

درویش‌نژاد باتاکید بر حمایت از مؤلفان و هنرمندان بومی؛ کاهش دغدغه اهالی فرهنگ و هنر و ایجاد فضای مناسب برای کشف و شکوفایی استعدادهارا از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: هنرمندان و اهالی فرهنگ بازوی توانمند ارشاد هستند.

وی افزود: یکی از سیاست‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تمرکززدایی از مرکز استان و برگزاری برنامه‌های مختلف در سطح شهرستان هاست.
امام جمعه شهرستان بهار نیز در این جلسه گفت: شهرستان بهار در زمینه تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی و عملیاتی شدن مصوبات عملکرد قابل توجهی دارد.

حجت الاسلام حبیب الله حاتم نیا افزود: شورای فرهنگ عمومی در شهرستان بهار و شهر‌های لالجین، صالح آباد و مهاجران به صورت منظم برگزار شده و خروجی خوبی دارد.

فرماندار شهرستان بهار نیز در این نشست گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان حمایت می‌شود.

احسان قنبری با بیان اینکه شهرستان بهار از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: باید با تعامل و همکاری بین دستگاه‌های شهرستان، برنامه‌های مختلف فرهنگی به بهترین شکل در بهار برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار