کد خبر: ۶۳۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 04 August 2018
تیم سبز ایران یک دور مانده به پایان مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا قهرمانی خود را مسجل کرد و با کسب جواز حضور در مسابقات جهانی تاریخ ساز شد.

به گزارش تسنیم، در پایان دور ششم مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا که پنجشنبه شب در هتل امیران همدان برگزار شد تیم ایران سبز با کسب تساوی مقابل ایران قرمز ۱۱ امتیازی شد و قهرمانی خود را یک دور مانده به پایان مسابقات مسجل کرد.

پرهام مقصودلو، پویا ایدنی، سید محمد امین طباطبایی، علیرضا فیروزجا و مسعود مصدق پور شطرنجبازان حاضر در تیم ایران سبز بودند که با عملکرد فوق العاده خود در این مسابقات اولین قهرمانی ایران در مسابقات استاندارد جام ملت‌های آسیا را رقم زدند.

تیم چین نیز در دور ششم با غلبه بر ازبکستان و کسب ۹ امتیاز جای خود را در رده دوم جدول مسابقات تثبیت کرد.

در پایان دور ششم در بخش آقایان قزاقستان و هند با ۸ امتیاز رتبه‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص دادند.

اما در پایان دور ششم شطرنج جام ملت‌های آسیا در بخش بانوان تیم چین با پیروزی ۴ بر صفر مقابل تیم سوریه و کسب ششمین پیروزی متوالی خود با ۱۲ امتیاز در فاصله یک دور تا پایان مسابقات قهرمانی خود را قطعی کرد.

پس از تیم چین تیم‌های بانوان ویتنام و هند به ترتیب با ۹ و ۷ امتیاز رتبه‌های دوم و سوم را در اختیار دارند.

تیم ایران سبز و قرمز نیز به ترتیب در رتبه‌های پنجم و هفتم قرار دارند.

دور هفتم و پایانی این مسابقات از ساعت ۱۰ روز جمعه آغاز می‌شود تا تیم‌های دوم و سوم در بخش آقایان و بانوان مشخص شوند.

از ساعت ۱۶ روز جمعه نیز مسابقات برق آسا برگزار می‌شود و در ساعت ۲۰ نیز با برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا به کار خود در شهر همدان پایان می‌دهد.

تیم ایران علاوه بر قهرمانی در مسابقات استاندارد در روز اول بازی‌ها در مسابقات رپید نیز موفق به کسب عنوان قهرمانی شد تا در صورت کسب قهرمانی در مسابقات برق آسا در بیستمین دوره جام ملت‌های آسیا در کسب عنوان قهرمانی هت تریک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار