مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری همدان گفت: ۹۶ دستگاه دولتی و عمومی باید میز خدمت دایر کنند که طبق بررسی‌های صورت گرفته ۱۰۰ درصد آن‌ها این بخشنامه را اجرایی کردند.
کد خبر: ۶۳۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 04 August 2018
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری همدان گفت: ۹۶ دستگاه دولتی و عمومی باید میز خدمت دایر کنند که طبق بررسی‌های صورت گرفته ۱۰۰ درصد آن‌ها این بخشنامه را اجرایی کردند.

به گزارش ایرنا،حسین افشاری اظهار داشت: یکی از مصادیق حقوق شهروندی در نظام اداری راه اندازی میز خدمت است.

وی اضافه کرد: آیین نامه اجرایی میز خدمت دارای ۲ بخش بوده که شامل میز خدمت حضوری و در مرحله بعدی میز خدمت الکترونیکی است.

مدیرکل دفتر بازرسی استانداری همدان با بیان اینکه در همدان ۹۶ دستگاه دولتی و عمومی زیر پوشش بخشنامه ریاست جمهوری مکلف به راه اندازی میز خدمت هستند گفت: طبق آخرین گزارش‌های دریافتی و بازدید‌های حضوری تمامی ۹۶ دستگاه این استان میز خدمت حضوری را ایجاد کردند.

افشاری با بیان اینکه سامانه الکترونیکی این دستگاه‌ها نیز فعال شده افزود: کیفیت ارایه خدمت در میز‌های خدمت هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد.

مدیرکل دفتر بازرسی استانداری همدان گفت: طبق برآورد‌های صورت گرفته ۷۵ درصد دستگاه‌ها توانسته اند اهداف میز خدمت را تاکنون اجرا کنند و مردم اعلام رضایت کردند.

افشاری اضافه کرد: از بین این دستگاه‌ها می‌توان به نهاد‌های پُر مشتری و پُر مخاطب نظیر شرکت‌های خدمت رسان آب، توزیع نیروی برق، گاز، مخابرات و مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین مردم از روند فعالیت میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی همچون جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اعلام رضایت کردند.
 
مدیرکل دفتر بازرسی استانداری همدان بیان کرد: تعدادی از فرمانداران و مدیران، میز خدمت را در محل دسترس مردم و درون شهر‌ها ایجاد کرده اند.
 
افشاری مثال زد: فرمانداری‌های نهاوند، اسدآباد و کبودرآهنگ میز خدمت را در محل اقامه آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، حسینیه‌ها و مساجد دایر کردند.

وی بیان کرد: فرماندار، معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در این محل‌ها حضور یافته و مردم با دسترسی به این نقاط آسان‌تر نیازهایشان را اعلام می‌کنند در عین حال رسیدگی و پاسخگویی به نیاز‌ها و مطالبات مردم با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.
 
به گزارش ایرنا، ساختار اداری میز خدمت در پی تصویب 'منشور حقوق شهروندی' در تاریخ ۲۸ اسفند ۹۵ و به دنبال صدور بخشنامه در یکم خرداد ۹۷ نهاد ریاست جمهوری، راه اندازی شده است.

در این راستا از ابتدای تیرماه امسال میز خدمت در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی راه اندازی شده است و تا قبل از مهیا شدن زیرساخت‌های الکترونیکی، میز خدمت به صورت حضوری پاسخگوی مراجعان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار