مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بابیان اینکه امنیت جامعه با هیچ‌چیزی قابل معامله نیست، گفت: حکم قرآن برای مفسدان و اخلالگران اقتصادی اعدام است.
کد خبر: ۶۳۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 04 August 2018
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بابیان اینکه امنیت جامعه با هیچ‌چیزی قابل معامله نیست، گفت: حکم قرآن برای مفسدان و اخلالگران اقتصادی اعدام است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام علی دشتکی بابیان اینکه دین مقدس اسلام کامل‌ترین دین است و تمامی احکام این دین مقدس و کامل در کتاب جامعی به نام قرآن آمده است، گفت: در قرآن شریف همه موضوعات ریز و درشت موردتوجه قرارگرفته است

وی بابیان اینکه قرآن کریم اموری که کلیت جامعه را در برمی‌گیرد و این کلیت به‌نوعی به دوام و قوام و امنیت جامعه برگردد را مؤکدا بیان فرموده است، گفت: موضوعات محوری که در قرآن روی آن تأکید شده مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

اگر جامعه استوانه‌هایی برای قوام و دوام نیاز داشته باشد این استوانه‌ها همین امور فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است
حجت‌الاسلام دشتکی بابیان اینکه این محور‌ها بار‌ها در قرآن مورد تأکید قرارگرفته چراکه دوام و امنیت جامعه از نگاه توحیدی و قرآنی در این محور‌ها دیده می‌شود، گفت: امروز نیز همه جامعه شناسان به این موضوع معترف هستند که اگر جامعه استوانه‌هایی برای قوام و دوام نیاز داشته باشد این استوانه‌ها همین امور فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی بابیان اینکه اگر هریک از این استوانه‌ها توسط فرد یا گروهی مورد خدشه قرار گیرد دستورات قرآن در برخورد با آنان بسیار قاطع است، گفت: در رابطه با مسائل اقتصادی در بخش‌های مختلف آیات متعددی عنوان‌شده به‌طوری‌که در بیش از ۷۰۰ موردتوجه به مسائل اقتصادی مورد تأکید قرارگرفته و مواردی نیز در مورد اخلالگران اقتصادی به‌صورت خاص بیان‌شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بابیان اینکه در قرآن وقتی در رابطه با بحث محاربه صحبت می‌شود می‌فرماید «إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِینَ یُحَارِبُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ» گفت: آن‌ها که با رسول خدا و خدا محاربه می‌کنند و جنگ با خدا و جنگ با رسول خدا را پیش‌گرفته‌اند کسانی هستند که درروی زمین فساد اقتصادی انجام می‌دهند.

حکم محاربه باخدا و رسول خدا در قرآن قتل و اعدام بیان شده است

وی بابیان اینکه خداوند مفسدین اقتصادی و اخلالگران اقتصادی را در قرآن به‌عنوان محاربین خدا و رسول خدا و جامعه معرفی می‌کند، گفت: حکم بسیار سنگینی در قرآن برای این افراد بیان‌شده تا جایی که حکم محاربه باخدا و رسول خدا را درجا‌های مختلف قرآن قتل و اعدام بیان می‌کند.

وی در خصوص شان نزول آیه «إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِینَ یُحَارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ» بابیان اینکه وقتی عده‌ای همراه پیامبر (ص) به مدینه آمدند آب‌وهوای مدینه برای این افراد قدری ناسازگار بود بنابراین از طرف پیامبر دستور داده شد تا در خارج از شهر و در یک محل خوش آب‌وهوا حضور پیداکرده و در آنجا زندگی کنند، گفت: وقتی آن گروه به مکان تعیین‌شده رفتند و امکانات در اختیارشان قرار گرفت در رابطه با مسائل اقتصادی و احکام دینی با جامعه سر ناسازگاری پیدا کردند و آنجا بود که این آیه نازل شد.

بر اساس آیات قرآن کریم آن‌هایی که مسائل اقتصادی مردم و جامعه را به خطر می‌اندازند محاربین با خدا و پیغمبر هستند و حکم آن‌ها قتل است
حجت‌الاسلام دشتکی بابیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم آن‌هایی که مسائل اقتصادی مردم و جامعه را به خطر می‌اندازند محاربین با خدا و پیغمبر هستند و حکم آن‌ها قتل است، گفت: این آیه صریح‌ترین آیه‌ای است که خداوند در خصوص برخورد با اخلالگران اقتصادی بر پیامبر (ص) نازل کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بابیان اینکه آنچه از آیه قرآن برداشت می‌شود اینکه امنیت جامعه با هیچ‌چیزی قابل معامله نیست، گفت: این امنیت درگرو فرهنگ، مدیریت، سیاست و اقتصاد است و اگر هر یک از این موارد به خطر بیفتد عارضه‌اش به امنیت برمی‌گردد بنابراین کسانی که این عارضه را ایجاد می‌کنند در حکم محاربه هستند و باید با آن‌ها بر اساس حکم قرآن برخورد شود.

وی بابیان اینکه بخش عمده‌ای از دلایل وضعیت امروز کشور به فسادی که در جامعه ایجادشده برمی‌گردد، گفت: متأسفانه این فساد از سیستم اداری به جامعه رسوخ پیداکرده است.

نابسامانی اقتصادی امنیت جامعه را به خطر می‌اندازد

حجت‌الاسلام دشتکی بابیان اینکه جامعه به تبعیت از سیستم اداری و مدیریتی به این سمت رفته است و باید جلوی آن گرفته شود، گفت: اگر جلوی این فساد اقتصادی و نابسامانی اقتصادی گرفته نشود به‌طور حتم امنیت جامعه به خطر می‌افتد.

وی بابیان اینکه متأسفانه در حال حاضر ثبات جامعه به خطر افتاده است، ادامه داد: اگر ثبات در جامعه وجود نداشته باشد امنیت جامعه نیز به خطر می‌افتد کما اینکه امروز مسائل اقتصادی ثبات جامعه را به‌هم‌ریخته است.

وی بابیان اینکه این بی‌ثباتی موجب رشد و بروز فسادی شده که ترکیب مدیریتی در حوزه اقتصاد را نیز به‌نوعی به‌هم‌ریخته است، گفت: نابسامانی اقتصادی حتی موجب نابسامانی بودجه‌ریزی شده است.

هر جا فساد رسوخ پیدا کند نابسامانی‌ها گسترش می‌یابد و به‌تبع آن اعتبارات و بودجه‌ها به سمتی می‌رود که اولویت جامعه نیست
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بابیان اینکه تخصیص بودجه‌ها نابسامان است، گفت: هر جا فساد رسوخ پیدا کند نابسامانی‌ها گسترش می‌یابد و به‌تبع آن اعتبارات و بودجه‌ها به سمتی می‌رود که اولویت جامعه نیست.

وی بابیان اینکه درحالی‌که باید اعتبارات به سمت تقویت بخش مولد جامعه سرازیر شود به سمتی رفته که ریشه‌های تولید را می‌خشکاند، ادامه داد: باید حوزه آموزش و فرهنگ تقویت شود چراکه مولد بخش‌های مختلف جامعه هستند، اما متأسفانه از بودجه محروم می‌شوند.

حجت‌الاسلام دشتکی بابیان اینکه همین نوع تخصیص بودجه‌ها حکایت از عدم ثبات، فساد و نابسامانی اقتصادی در جامعه دارد که باید با شدت تمام با آن برخورد شود، گفت: یکی از عوامل اصلی این عدم ثبات و نابسامانی و عدم تخصیص درست بودجه و اعتبار به ناکارآمدی مدیریتی مرتبط است چراکه بی‌کفایتی مدیریتی امروز در جامعه خود را به‌انحاءمختلف نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه عدم برخورد با وضعیت پیش‌آمده رفته‌رفته بخش‌های مولد جامعه را فلج کرده و بخش‌های ناکارآمد و مصرفی را تقویت می‌کند که این امر استقلال جامعه را زیر سؤال خواهد برد، گفت: وضعیت پیش‌آمده نقشه‌ای است که ناخواسته در آن گرفتارشده‌ایم و در بعضی موارد نیز به آن دامن می‌زنیم.

ناخواسته نقشه‌های جبهه باطل را اجرا می‌کنیم

وی بابیان اینکه تصمیمات غیرمنطقی، غیرعلمی و غیرتخصصی در حوزه اقتصاد امروز به این موضوع و نقشه‌ای که شاید دیگران طراحی کرده باشند دامن می‌زند، گفت: این عوامل موجب شده در جامعه وضعیتی پیدا کنیم که ناخواسته نقشه‌های جبهه باطل را اجرا کنیم و ناخواسته بی‌عدالتی را در جامعه ترویج دهیم و بی‌کفایتی مدیریتی را در جامعه نهادینه کنیم که این‌ها امنیت جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی تأکید کرد: اگر در بخش مدیریتی، برنامه‌ریزی، اقتصادی، تجاری و هرجای دیگر این‌گونه موضوعاتی وجود دارد باید بر اساس آیات الهی قران به‌شدت با آن برخورد صورت گیرد.

وی با اشاره به نامه ۲۰ امیرالمؤمنین (ع) به زیاد بن ابیه، جانشین فرماندار بصره که نوشت «همانا من، به‌راستی به خدا سوگند می‌خورم، اگر به من گزارش کنند که در اموال عمومی خیانت کردی، کم یا زیاد، چنان بر تو سخت‌گیرم که کم‌بهره شده و در هزینه عیال درمانده و خوار و سرگردان شوی» گفت: امروز در مرحله اول ضرورت این برخورد احساس می‌شود و ابتدا باید در حوزه مدیران و برنامه ریزان و متصدیان و سپس در حوزه فعالان اقتصادی و سپس در حوزه خودفروختگان این برخورد صورت گیرد.

وضعیت موجود را مدیران ما به وجود آورده‌اند

حجت‌الاسلام دشتکی بابیان اینکه وضعیت موجود را مدیران ما به وجود آورده‌اند به حدیث «الناس علی دین ملوکهم» (دین مردم بر طبق دین رهبران و حاکمان آنان است) اشاره کرد و گفت: مردم نگاهشان به مدیران است.

وی بابیان اینکه در وضعیت فعلی و در حوزه سیاست گذاری و برنامه‌ریزی و اجرا که هر سه این‌ها را مدیران متولی هستند متأسفانه مقداری با قرآن و سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته‌ایم، گفت: نتیجه فاصله از قرآن و عترت و نتیجه فاصله از سبک زندگی اسلامی که اولویت اول آن در بحث مدیریت است و در حوزه اداری مدیران ادارات، در حوزه اجتماعی مدیران اجتماعی و در حوزه خانواده مدیران خانواده که پدران هستند را شامل می‌شود، وضعیت موجود خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار