رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری در پویش نه با کیسه‌های “پلاستیکی “پیشگام باشد و این اقدام بسیار ارزشمندی است که باید با جدیت دنبال شود.
کد خبر: ۶۳۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 31 July 2018

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری در پویش نه با کیسه‌های “پلاستیکی “پیشگام باشد و این اقدام بسیار ارزشمندی است که باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش تابناک همدان، رضوان سلماسی با اشاره به راه پویش «همه داناییم برای نه به کیسه‌های پلاستیکی» توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان اظهار کرد: این اقدام بسیار ارزشمندی است که باید با جدیت دنبال شود.

سلماسی اضافه کرد: پویش «نه به کیسه‌های پلاستیکی» به عنوان یک کار فرهنگی بازتاب خوبی در سطح کشور داشت که امیدواریم به خوبی پیش رفته و فرهنگ ان نهادینه شود.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود با راه اندازی این پویش و حرکت ارزشمند تمام بخش‌های شهرداری در این برنامه شرکت کنند و به عنوان الگو خود سازمان مدیریت پسماند که متولی پویش است استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف را به حداقل برساند. 

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: با توجه به پویشی که شروع شده انتظار می‌رفت به عنوان یک اصل اساسی و مهم در بحث محیط زیست، حداقل در افتتاح برنامه‌های این پویش بیشتر مدیران شهرداری حضور می‌یافتند که متاسفانه شاهد حضور کمرنگ آن‌ها بودیم.

سلماسی همچنین برای نهادینه کردن پویش نه به کیسه‌های پلاستیکی تاکید کرد: سازمان پسماند باید در راستای استفاده حداقلی از کیسه‌های پلاستیکی، کیسه‌های جایگزین استفاده کند تا با توجه به اینکه شهرداری شروع کننده این پویش بوده مردم هم با آن‌ها همراه شوند و اگر این موضوع از طرف شهرداری که خود متولی است رعایت نشود این پویش با موفقیت روبرو نخواهد بود.

وی با اشاره به مصوبه شورا در عدم استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف و تفکیک زباله تاکید کرد: شهرداری باید این مصوبه را اجرایی کند.

سلماسی با اشاره به آسیب‌های زیست محیطی کیسه‌ها و ظروف پلاستیکی، افزود: شهروندان می‌توانند با استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای و تجزیه پذیر هنگام خرید مایحتاج خود، در راستای نهادینه کردن فرهنگ «نه به کیسه‌های پلاستیکی» به محیط زیست کمک کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در ادامه گفت: شهرداری‌ها باید متولی اجرای طرح سه شنبه‌های بدون خودرو باشند.

 رضوان سلماسی خاطر نشان ساخت: ترغیب مردم به استفاده از دوچرخه، خودرو‌های عمومی و یا پیاده روی، تلنگری فرهنگی است که بیاندیشیم با آلودگی‌های زیست محیطی چه آسیب‌هایی در کمین سلامت ماست و فلسفه سه شنبه‌های بدون خودرو همین است.

سلماسی افزود: استفاده از هوای سالم و پاکیزه حق همه مردم است و می‌طلبد اقشار مختلف مردم برای کاهش آلودگی و رسیدن به هوا پاک و سالم تلاش کنند.

وی ادامه داد: طرح سه شنبه‌های بدون خودرو ماهیتی مردمی و غیرحاکمیتی دارد، اما برای اجرا و موفقیت باید در کنار ظرفیت‌های مردمی از توان و امکانات حوزه‌های دیگر نیز بهره‌مند بود تا اصلاح نگرش رفتار‌های شهروندی در استفاده از دوچرخه و نیز وسایل نقلیه عمومی برای سفر‌های درون شهری نهادینه شود.

 سلماسی به درخواست کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا مبنی بر اجرای همایش‌های دوچرخه سواری و ایجاد سه شنبه‌های بدون خودرو جهت فرهنگ‌سازی در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و دوچرخه اشاره کرد و یادآور شد: شهرداری‌ها به دلیل داشتن تعداد نیروی انسانی بالا می‌توانند در این زمینه پیشگام باشند.

وی تصریح کرد: خانواده‌های بزرگ شهرداری‌ها می‌توانند ضمن استفاده از دوچرخه یکی از بزرگترین الگوی‌های فرهنگ سازی در امر دوچرخه سواری به عنوان وسیله نقلیه در جهت ایجاد سلامتی و داشتن هوایی پاک و سالم برای تنفس باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار