سال‌ها است علیرضا فغانی را می‌شناسیم. او علیرضای دوست داشتنی بر و بچه‌های داوری ایران است. صبور در کنار تمامی مشکلاتی که جامعه‌ی داوری، کم و بیش با آن آشنا است؛ همواره به افق‌هایی بلند می‌اندیشد.
کد خبر: ۶۳۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 28 July 2018

سال‌ها است علیرضا فغانی را می‌شناسیم. او علیرضای دوست داشتنی بر و بچه‌های داوری ایران است. صبور در کنار تمامی مشکلاتی که جامعه‌ی داوری، کم و بیش با آن آشنا است؛ همواره به افق‌هایی بلند می‌اندیشد.

این داور سرشناس ایرانی با کارنامه درخشانی که تاکنون در قضاوت بازی‌های مهم جام جهانی انجام داده در میان گزینه‌های داوری برای بازی نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، قرار گرفت.

علیرضا فغانی که در سال ۲۰۱۶ به عنوان بهترین داور سال آسیا انتخاب شد، در جام جهانی امسال بازی‌های مهمی را سوت زده که آخرین آن‌ها دیدار حساس میان دو تیم مدعی فرانسه و آرژانتین در روز شنبه نهم تیر بود که طی آن تیم پرستاره آرژانتین با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب خروس‌های فرانسوی شد.

وی بعد از برگشتن از جام جهانی در اولین قدم به استان همدان آمد تا کلاس‌های آموزشی خود را برگزار کند.

علیرضا فغانی در گفتگو با خبرنگار تابناک همدان در نهاوند، گفت: هر داوری که از جام جهانی بر می گردد وظیفه دارد جهت تبادل اطلاعات جدید داوری کلاس‌های اموزشی برای داوران کشور خود برگزار کند و ما هم بنا به دعوت مسئولین هیات فوتبال استان همدان جهت برگزاری کلاس اموزشی به نهاوند آمدیم.

وی وضعیت داوری استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: باید به مسئولین هیات فوتبال و کمیته داوران استان همدان تبریک گفت: واقعا روز به روز سطح داوری استان همدان بهتر شده و امروز دو داور بین اللمللی در این استان فعالیت دارند که نشان از رشد داوری در این استان دارد.

فغانی در پاسخ به این سوال که شایعاتی مبنی بر وجود اختلافاتی در بین داوران کشوروجود دارد؟ گفت: هیچ اختلافی بین داوران کشور نیست فقط بحث تهرانی و شهرستانی بود که عده‌ای بر این عقیده هستند که به تهرانی‌ها امتیاز بیشتری می‌دهند و شهرستانی‌ها دیده نمی‌شوند که این حرف اصلا صحت ندارد.

وی در پاسخ به شایعاتی که برای وی در جام جهانی نیز بود، خاطر نشان ساخت: اصلا به این حرف‌ها اهمیتی نمی‌دهم و همیشه کار خودم را انجام می‌دهم و به دنبال اهداف خودم هستم وبه هیچ وجه وارد حاشیه‌های بی پایه و اساس نمی‌شوم.

فغانی در خطاب به جوانان علاقمند به رشته داوری نیزگفت: جوانان علاقمند اگر پشت کار داشته باشند صد در صد می‌توانند در داوری موفق بشوند و عشق به داوری عامل موفقیت است. حتی اگر در دور‌ترین روستا‌ها هم زندگی کنیم و هیچ امکاناتی نداشته باشیم اگر تلاش کنیم حتما موفق خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه بنده عاشق داوری هستم، خاطر نشان ساخت: تا آخرین نفس برای موفقیت و پیشرفت در این زمینه تلاش خواهم کرد.

فغانی در پایان از حضور خود درهمدان ابراز خرسندی کرد و وافزود: واقعا خوشحالم که به استان همدان وشهرستان نهاوند آمدم و در اولین فرصت باز هم به این استان زیبا باز سفر خواهم کرد واز میزبانی این عزیزان بسیار رضایت و کمال تشکر را دارم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار