نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، با اشاره به مشکلات مختلف در جامعه، گفت: مسئولان باید با تمام توان در مسیر حل مشکلات اقتصادی جامعه گام بردارند.
کد خبر: ۶۳۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶ 27 July 2018
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، با اشاره به مشکلات مختلف در جامعه، گفت: مسئولان باید با تمام توان در مسیر حل مشکلات اقتصادی جامعه گام بردارند.

به گزارش تابناک همدان، آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی بر ضرورت توجه به همنوعان تاکید کرد و گفت: مسلمان باید همیشه به فکر همنوع خود باشد.

وی با بیان اینکه جمع آوری بیش از اندازه مال در دنیا و آخرت برای انسان سبب گرفتاری می‌شود، اظهار داشت: یکی از مشکلات افراد در جامعه امروز ما عدم برخورداری از مسکن است و این در حالی‌است که تعداد زیادی خانه بدون استفاده در کشور وجود دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه هوسرانی انسان در مصرف گرایی حد و حصر ندارد، افزود: در حال حاضر جامعه ایرانی به مصرف کننده کالای کم کیفیت خارجی تبدیل شده است که با دین و سبک زندگی اسلامی هیچ تناسبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی نیز انواع فرش‌های دستباف و طلا و لوازم منزل را روی هم تلنبار می‌کنند بی آن که سودی نصیب جامعه شود، افزود: داشتن یک اتاق کامل سرویس چینی، انواع فرش‌های چیده شده روی هم، چندین دست لباس، چندصد کیلو برنج و اقلام ذخیره کردن و این گونه امور مصداق «الذی جمع مالا و عدده» است.
 
آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ادامه داد: بنابر نص نهج‌البلاغه هر جا مال و ثروتی اینگونه بالا رفته بدانید حق هزاران نفر پایمال شده است.
 
وی با اشاره به ازدیاد سن ازدواج در کشور نیز گفت: به جای مصرف گرایی این اموال صرف فراهم نمودن وسایل ازدواج جوانان شود.

خطیب نماز جمعه همدان، با بیان اینکه در حال حاضر ساخت سالن‌های چند هزاری نفری نیاز استان همدان نیست، گفت: مسئولان همدان به‌فکر ساخت کارخانه برای اشتغال جوانان باشند.

طه محمدی خاطرنشان کرد: مصلای همدان به تنهایی جوابگوی تمام مراسم‌های همدان است و در صورت تامین اعتبار به زودی به بهره برداری می‌رسد.

امام جمعه همدان همچنین با گرامیداشت سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه، گفت: نماز جمعه همدان با استقبال خوب مردم متدین این خطه از بهترین‌های کشور است و برای با شکوه برگزار شدن آن می‌توان کار‌های فرهنگی زیادی انجام داد.

وی همچنین به برگزاری نخستین یادواره شهدای استان همدان در عملیات رمضان که با حضور سردار سلیمانی برگزار شد اشاره کرد و گفت: سخنان قاطعانه و شجاعانه سردار سلیمانی بازتاب جهانی داشت و این سردار خطاب به ترامپ گفت که اگر آمریکا سر جای خود ننشیند منافعش را در تمام جهان به خطر می‌افکنیم.

آیت الله محمدی در پایان بابیان اینکه اگر آمریکا می‌توانست به ایران حمله کند درنگ نمی‌کرد، عنوان کرد: مسئولان باید با تمام توان در مسیر حل مشکلات اقتصادی جامعه گام بردارند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار