فرمانده نیروی قدس سپاه با حضوردر یادواره شهدای استان همدان درعملیات رمضان به حضور پیکر دو شهید تازه تفحص شده در این مراسم اشاره کرد و گفت: همه با هم به این دو بزرگ ارزشمند که در این جمع حضور دارند ادای احترام می‌کنیم.
کد خبر: ۶۳۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ 26 July 2018

فرمانده نیروی قدس سپاه با حضوردر یادواره شهدای استان همدان درعملیات رمضان به حضور پیکر دو شهید تازه تفحص شده در این مراسم اشاره کرد و گفت: همه با هم به این دو بزرگ ارزشمند که در این جمع حضور دارند ادای احترام می‌کنیم.

به گزارش تابناک همدان، سردار قاسم سلیمانی، با اشاره به ویژگی شهر‌های مختلف کشور، همدان را شهر دین و دیانت دانست وافزود: همدان شهر سردار شهیدی است که در شهید پروری نقش ارزنده‌ای داشت.

وی با بیان اینکه سردار همدانی خصلت شهادت طلبی را به مدت طولانی در خود حفظ کرد، خاطر نشان ساخت: سردار همدانی خود را در مسیر شهادت قرار داد و به آنچه آرزو داشت، رسید.

شهید سردار همدانی نگذاشت گرد اهانت به بارگاه حضرت زینب (س) بنشیند

فرمانده نیروی قدس سپاه با تاکید بر اینکه سردار همدانی نگذاشت گرد جسارت و اهانت بر دامن بارگاه کبریایی حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بنشیند، گفت: همدان شهر شهیدان بارز انقلاب و شهر شهید شهبازی، حاجی بابایی و مظاهری است.

شهید حاج بابایی تاثیر به سزایی در عملیات رمضان داشتند

سردارسلیمانی با بیان اینکه شهید حاجی بابایی با گردان خود وارد عمل شد و در عملیات رمضان نقش داشت، گفت: در بیان دوران دفاع مقدس کمتر به بیان عملیاتی که موفق نبوده پرداخته ایم، اما عملیات رمضان اثرگذار بود و همدان شهدای عزیزی در این عملیات تقدیم انقلاب کرد.

وی با بیان اینکه مجلس متعلق به شهدا است، ادامه داد: آنچه از آیات قرآن استنباط می‌شود شهادت به معنای باختن و از دست دادن نیست بلکه به معنای یافتن و به دست آوردن است.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه تعلقات شهدا متعالی و برای رسیدن به خدا بود، گفت: به همین دلیل دلبستگی‌های دنیوی و حتی دلبستگی‌های مثبت و مهم مثل پدر و مادر و همسر و فرزند نیز مانع نمی‌شد چراکه شهدا جاوید شدن و زنده شدن و پاینده شدن را برگزیدند.
 
وی با بیان اینکه هیچ انسانی بدون حرکت نیست چراکه خاصیت هر انسانی حرکت است، گفت: تعلق انسان وی را وادار به حرکت می‌کند و هر چه این تعلق متعالی‌تر باشد حرکت و هیجان و بی قراری به سمت آن بیشتر می‌شود، در زندگی شهدا یکی از دلایل حرکت شهید به سمت شهادت وجود همین جوشش و بیقراری است.

جوانان نباید به دنبال تعلقات پست باشند

فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه با بیان اینکه جوانان نباید به دنبال تعلقات پست باشند، گفت: امام (ره) می‌فرمایند اوج بندگی در عالم معنویت شهادت است و بندگی خالصانه و عبودیت منجر به شهادت می‌شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به استدلال فقیهانه امام (ره) که می‌فرماید همه عالم روان به سمت خدا است، ادامه داد: شهدا مرگی انتخابی و داوطلبانه را برای رسیدن به معبود انتخاب کردند.

از آن چه فکر کنید به شما نزدیکتریم

سردار سلیمانی در ادامه به سخنان سخیف ترامپ علیه ایران نیزگریزی زد و خطاب به سردمداران آمریکا گفت: از آن چه فکر کنید به شما نزدیکتریم، یادتان باشد طرف حساب شما من هستم و نیروی سپاه قدس نه تمام نیرو‌های مسلح، شما که می‌دانید توان ایران در جنگ نامتقارن چقدر است؟

وی با اشاره به سخنان بی‌پایه و اساس ترامپ مبنی بر اینکه علیه ایران کاری می‌کنم که سابقه نداشته باشد، خطاب به او اظهار کرد: تو که سابقه قبل را نداری و به دلیل اینکه فکرت مشغول چیز‌های دیگری است فکرت به سوال پرسیدن هم نمی‌رود حداقل از سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا بپرس که قبل از تو هم هیچ کسی نتوانسته علیه ایران کاری انجام دهد.

آمریکا دراین هفده سال در افغانستان هیچ غلطی نکرده است

سرلشگر سلیمانی خطاب به ترامپ گفت: بیش از ۶۰ درصد از کشته‌های شما مردان عادی کشورتان بودند، ۱۷ سال با ۱۱۰ هزار نیرو دنیا را بسیج کردید، اما چه غلطی کردید؟ کشور افغانستان یک کشور فقیر بود در این کشور چه غلطی کردید که امروز برای ما خط و نشان می‌کشید؟
 
وی با اشاره به بیانات رئیس جمهور در مقابل ادبیات روانی دشمن، نیز گفت: سخنان رییس جمهور انسجام و شجاعت و وحدت به جامعه می‌دهد و باید ببنیم امام خمینی (ره) با جامعه شاه زده چگونه عمل کرد؟ ایشان اصل القایی و تربیت القایی را جدی گرفت که تأثیرات تربیتی بسیاری داشت.

حادثه زندان ابوغریب ننگ ابدی برای آمریکا است

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه آمریکا وحشتناک‌ترین جنایاتی که در قرون وسطی انجام می‌شد را در عراق و افغانستان انجام داد، تصریح کرد: حادثه زندان ابوغریب برای شما ننگ ابدی است.

سردار سلیمانی در ادامه بابیان اینکه اغلب ما از حس مشترکی برخورداریم و آن هم حس مغمومیت است؛ گفت: مغمومیت زمانی است که انسان چیزی را از دست می‌دهد و برای چیز ارزشمندی تلاش می‌کند، اما قدرت وصول به آن را ندارد.

وی گفت: اگر انسان این حال را درون خود حفظ کند و این حالت مغمومیت را پاس بدارد و قدر آن را بداند و در این مغمومیت بمیرد هم، به مقام شهادت رسیده است، اما اگر روزی این حس جاماندگی را بر اثر دنیا از دست بدهد قطعا خاسر است.

فرمانده سپاه قدس، با بیان اینکه امروز راه ما ایستادگی است، گفت: دولت و همه دولت‌ها خدمتگزار هستند و هر کسی به میزانی کشور را به پیش برده، اما مدیریت در این زمینه مهم است.

در گزینش مدیران به جامعه ما ظلم شده است

وی با بیان اینکه متاسفانه در گزینش مدیران به جامعه ما ظلم شده است، گفت: مدیر باید بحران را مدیریت کند و خلاق باشد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه شاید نتوان در مدیریت معجزه کرد، اما می‌توان اخوت و برادری و همراهی و همزیستی و مثل هم بودن را در جامعه ایجاد کرد، گفت: در جبهه دفاع مقدس فرماندهان شهید ما قله بودند و دامنه‌های این قله‌ها سرسبز و پر از معنویت شد به طوری که امروز مردم در قالب راهیان نور به جبهه می‌روند و جای پای آن‌ها را می‌بوسند که دلیلش همان قله‌های برافراشته است.

وی با بیان اینکه مدیر یک قله برافراشته است و نقش آن از یک منبر بالاتر است، گفت: اینکه جامعه به سمت صلاح یا غیرصلاح حرکت کند به مدیر آن جامعه بر می‌گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار