رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه امروز هیج مشکلی در زمینه پیسرفت علمی در عرصه‌های مختلف نداریم، گفت: باید در جریان مدیریت کشور تغییری ایجاد کنیم، مدیریت ما مدیریت بسته‌ای است و افرادی در پست‌های مدیریتی قرار گرفته اند که هیچ اعتقادی به استفاده از توان ملی کشور ندارد.
کد خبر: ۶۳۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 26 July 2018

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه امروز هیج مشکلی در زمینه پیسرفت علمی در عرصه‌های مختلف نداریم، گفت: باید در جریان مدیریت کشور تغییری ایجاد کنیم، مدیریت ما مدیریت بسته‌ای است و افرادی در پست‌های مدیریتی قرار گرفته اند که هیچ اعتقادی به استفاده از توان ملی کشور ندارد.

به گزارش تابناک همدان، درگرد همایی معاونین جهاد دانشگاهی کشور واختتامیه هفدهمین جشنواره ملی پایان نامه سال دانشجویی به میزبانی همدان، حمیدرضا طیبی مهمترین مشکل در امر توسعه کشور را، عدم داشتن اراده در پیشرفت دانست و افزود: ما در سطح ارشد نظام، بیشتر صحبت می‌کنیم در حالیکه باید در قدم اول اراده پیشرفت دانش‌بنیان و سپس برنامه بلند مدت برای دستیابی به این اهداف را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با این وجود، کشور دارای استعداد‌های بسیاری است و هیچ مشکلی در توسعه فناورانه در زمینه‌های مختلف وجود ندارد و مدعی هستیم که فناوری و مهندسی این علم متعلق به ماست، اما در هرصورت هر کس که بتواند علم را به خدمت جامعه درآورد توانسته به تولید فناوری کمک کند.
 
جوان ایرانی توانمند است

طیبی خاطر نشان ساخت: ما در مجموعه جهاد دانشگاهی سعی کرده ایم که جوان ایرانی را توانمند در انجام کار‌های بزرگ در عرصه‌های مختلف فرهنگ، علم و فناوری، کارآفرینی و دیگر زمینه‌های علمی تربیت کنیم.

وی با تأکید براینکه مردم نیاز دارند دانشگاهیان وارد عرصه حل کردن مشکلات جامعه شوند، گفت: اگر کشور ما بخواهد در مسیر رشد و توسعه قرار بگیرد باید از ظرفیت دانشگاهیان بهره بگیرد، زیرا دانشگاه می‌تواند موتور محرکه این مسیر باشد.

 طیبی با بیان اینکه باید کشور دانش بنیان اداره شود، افزود: برای پیشرفت کشور باید از افراد خود باور در پست‌های مدیریتی استفاده شود به گونه‌ای که خود باوری را در مقام عمل در عرصه‌های علمی موفق کسب کرده باشد.
 
دانشجویان سکانداران بخش های اجرایی جامعه در آینده هستند

وی دانشجویان را سکانداران بخش‌های اجرایی جامعه در آینده خواند و تأکید کرد: اگر موضوعات پایان‌نامه‌های دانشجویی کاربردی انتخاب شود در جایگاه‌هایی که قرار است در آینده انتخاب کنند کاربردی‌تر و مفیدتر خواهند بود.
 
رییس جهاد دانشگاهی واحد همدان نیز در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه کرامت، گفت: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی همدان در سال ۹۶، موفق به برگزاری برنامه‌های مختلفی شده است.

اکبر اسدی با اشاره به عملکرد یکساله معاونت فرهنگی این واحد از اجرای ۲ طرح مطالعاتی در حوزه ازدواج و طلاق در جهاد دانشگاهی همدان خبرداد.
 
وی با اشاره به برگزاری اردوی منطقه‌ای «طریق جاوید» با حضور ۳۰۰ دانشجو از استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان، زنجان و همدان، افزود: این برنامه فرهنگی ۲ روزه در راستای تبیین آرا و اندیشه‌های امام (ره) و توسعه تربیت اخلاق به میزبانی جهاد دانشگاهی همدان انجام گرفت.

اسدی با بیان اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است، اظهار داشت: ازآنجایی که همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی انتخاب شده، برنامه‌های مفصلی برای شناساندن ظرفیت‌ها و پتانسیل گردشگری همدان به کار گرفته شده است.

وی گردهمایی معاونان جهاددانشگاهی را در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف استان عنوان کرد و افزود: ۱۷ دوره جشنواره پایان نامه‌های دانشجویی در تهران برگزار شده است که امسال برای نخستین بار، میزبانی این مسابقات به استان همدان واگذار شده که ما از این قابلیت برای معرفی جاذبه‌ها، توانمندی‌ها و پتانسیل‌های همدان بهره گرفته‌ایم.

اسدی در ادامه معاونان جهاد دانشگاهی را سفیران فرهنگ خطاب کرد و افزود: در این برنامه اختتامیه از دسترنج و زحمات تلاش دانشجویانی که عمر خود را صرف تهیه پایان‌نامه گذاشتند، تقدیر به عمل خواهد آمد.
 
۹۰۵ پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است

رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان با بیان اینکه ۹۰۵ پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: این پایان نامه‌ها در حوزه‌های علوم انسانی، علوم پزشکی، کشاورزی، فنی و مهندسی، علوم پایه و در حوزه هنر و معماری است و ۱۲۵ پایان نامه هم در بخش ویژه شرکت کرده اند.
 
افزایش صد درصدی پایان نامه ها

اسدی با بیان اینکه ۶۰ نفر از اساتید، مسئولیت داوری این پایان نامه‌ها را بر عهده داشتند افزود: تعداد حضور پایان نامه‌ها نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان ساخت: در این جشنواره یک بخش ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی، معماری وشهرسازی اسلامی، طراحی مد و لباس، فرهنگ عمومی و آسیب‌های اجتماعی، تجاری سازی و فناوری‌های نوین، مطالعات فرهنگی دانشگاهی، سیاست گذاری فرهنگی و فرهنگ و مدیریت جهادی نیز در نظر گرفته شده است.

رییس جهاد دانشگاهی همدان با بیان اینکه در این برنامه از ۱۲ نفر برگزیده اصلی و ۲۸ نفر قابل تقدیر، تجلیل می‌شود، خاطر نشان ساخت: امیدواریم برگزاری اینگونه جشنواره‌ها و نشست ها، سبب ارتقا کمی و کیفی برنامه‌ها در جهاد دانشگاهی شود.
 
دفاع های سه دقیقه ای  بستر سازی فرهنگی به دنبال دارد

اسدی در پایان درباره دفاع‌‎های سه دقیقه‌ای نیز گفت: این طرح زمینه‌ساز بسترسازی فرهنگی در جامعه بوده که برنامه خوبی از طرف جهاد دانشگاهی کشور خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار