رئیس تیم هماهنگ کننده اهدای عضو استان همدان گفت: ۳۲ بیمار مرگ مغزی در همدان به ۶۰ بیمار نیازمند حیات دوباره بخشیدند.
کد خبر: ۶۳۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 22 July 2018
رئیس تیم هماهنگ کننده اهدای عضو استان همدان گفت: ۳۲ بیمار مرگ مغزی در همدان به ۶۰ بیمار نیازمند حیات دوباره بخشیدند.

به گزارش  تسنیم، مجید حمیدی  در مراسم جشن نفس در همدان، اظهار داشت: خوشبختانه از سال ۹۴ تا کنون آمار اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در استان همدان رشد چشمگیری داشته است.

وی با بیان‌اینکه مسئولان استانی و همکاران ما در دانشگاه علوم‌پزشکی تلاش زیادی برای فرهنگ سازی اهدای عضو در استان کردند، ابراز کرد: امیدواریم حمایت‌های مسئولان استانی در این امر تداوم یابد.

رئیس تیم هماهنگ کننده اهدای عضو استان همدان گفت: تا کنون با ۵۰۰ خانواده بیماران مرگ مغزی در استان همدان به گفت‌وگو نشسته‌ایم، اما از این میان تنها ۱۲۰ خانواده رضایت به اهدای عضو بیماران مرگ مغزی خود داده‌اند.

حمیدی با بیان‌اینکه در بیشتر مواقع احساس زودگذر، اعتقاد به معجزه و عدم آگاهی منجر به عدم رضایت خانواده بیماران مرگ مغزی به اهدای عضو می‌شود، تصریح کرد: برخی از این خانواده‌ها نیز می‌گویند اگر رضایت به اهدای عضو دهیم اطرافیانمان برچسب فرزند فروشی و یا فروش اعضا را به ما نسبت می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار علت مرگ مغزی مربوط به تصادفات است، گفت: در مواردی هم انواع سکته‌های مغزی، ضربه به سر و دیگر بیماری‌ها موجب مرگ مغزی می‌شود.

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان با بیان‌اینکه متاسفانه هنوز بسیاری از مردم تفاوت کما و مرگ مغزی را تشخیص نمی‌دهند، افزود: در مرگ مغزی به هیچ عنوان امکان بازگشت بیمار به زندگی وجود ندارد و بیمار در طول چند روز تا چند ساعت از دنیا می‌رود.

حمیدی گفت: اگر بتوانیم از نیمی از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی در کشور رضایت بگیریم، بدون شک هیچ بیماری در انتظار رسیدن عضو مورد نیاز خود جانش را از دست نمی‌دهد.

وی با بیان‌اینکه امسال دومین سالی است که اقدام به برگزاری جشن نفس می‌کنیم، ابراز کرد: این جشن فرصتی برای گردهمایی با خانواده‌های اهداکننده و ابراز قدردانی از ایثارگری آنان است.

رئیس تیم هماهنگ کننده اهدای عضو استان همدان گفت: افرادی که دچار مرگ مغزی می‌شوند دارای اعضای سالمی هستند که می‌توان با اهدای آن‌ها از زیر خاک رفتن این سرمایه‌ها پیشگیری کرده و جان صد‌ها بیمار نیازمند را نجات داد.
حمیدی تصریح کرد: از سال گذشته تا کنون ۳۲ مورد اهدای عضو در استان همدان انجام گرفته که به کمک آن ۶۰ بیمار نیازمند به عضو به زندگی بازگشته‌اند.

وی گفت: هر ساله سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار نفر به علت بروز حوادث به ویژه سوانح رانندگی دچار مرگ مغزی می‌شوند که در صورت موافقت حتی نیمی از خانواده آن‌ها با اهدای عضو سالانه ۲۰ هزار نفر به زندگی بازمی‌گردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار