میزبانی همدان از مسابقات شطرنج قهرمانی کشور، جام ملت‌های آسیا و اوپن ابن سینا تابستان ۹۷ را به تابستانی شطرنجی تبدیل کرده است.
کد خبر: ۶۳۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 21 July 2018
میزبانی همدان از مسابقات شطرنج قهرمانی کشور، جام ملت‌های آسیا و اوپن ابن سینا تابستان ۹۷ را به تابستانی شطرنجی تبدیل کرده است.

به گزارش تسنیم، با ابقای احمد علی‌بابایی به عنوان رئیس هیئت شطرنج استان همدان در مجمع انتخاباتی این هیئت که در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد برنامه‌های هیئت شطرنج برای پیشرفت و توسعه این رشته در دو بخش همگانی و قهرمانی بر اساس تقویم قبلی و بدون تغییر در سال جدید دنبال شد.

در تقویم هیئت شطرنج استان همدان برای تابستان سال ۹۷ میزبانی از ۳ رویداد بزرگ ملی و فراملی ثبت شده بود تا تابستان سال ۹۷ برای همدانی‌ها به تابستانی شطرنجی تبدیل شود.

جام ملت‌های آسیا

نخستین رویداد مهم شطرنجی که در تابستان امسال به میزبانی شهر همدان برگزار می‌شود مسابقات جام ملت‌های آسیا است.

با وجود کشورهایی، چون هند، چین و کشور‌های جدا شده از شوروی سابق در قاره آسیا که از قدرت‌های بلامنازع شطرنج در جهان به شمار می‌آیند مسابقات جام ملت‌های آسیا یکی از مهمترین رقابت‌های جهان شطرنج است.

این مسابقات هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود و اینبار میزبانی از آن بر عهده شهر همدان است تا قهرمانان مطرح شطرنج آسیا برای اولین بار در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به رقابت بپردازند.

بر اساس اعلام هیئت شطرنج استان همدان تا کنون ۱۱ کشور برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند و رنکینگ شطرنجبازان شرکت کننده بالای ۲ هزار و ۷۰۰ است. 

مسابقات شطرنج جام ملت‌های آسیا در تاریخ ۴ مرداد ماه آغاز و ۱۳ مرداد با معرفی نفرات برتر مراسم اختتامیه آن برگزار می‌شود.

جشنواره سراسری قهرمانی کشور آقایان

دومین رویداد مهمی که در رشته شطرنج در تابستان ۹۷ به میزبانی شهر همدان برگزار می‌شود مسابقات شطرنج جشنواره سراسری قهرمانی کشور آقایان است که یک رویداد ملی به شمار می‌آید.

هفدمین دوره این مسابقات در حالی به میزبانی شهر همدان و در سالن ۶ هزار نفری انقلاب برگزار می‌شود که شانزدهمین دوره این مسابقات نیز در سال گذشته و با حضور ۲۲۲ شطرنجباز از استان‌های مختلف کشور به میزبانی شهر همدان برگزار شد.

هفدهمین دوره این مسابقات از ۱۸ مرداد ماه تا ۲۵ مرداد در سالن ۶ هزار نفری انقلاب و با حضور شطرنجبازان مطرح کشور برگزار می‌شود.

اوپن بین المللی ابن سینا.

اما سومین رویداد مهم شطرنج که در تابستان امسال به میزبانی شهر همدان برگزار می‌شود مسابقات بین المللی اوپن ابن سینا است.

این مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی شطرنج به نام همدان به ثبت رسیده و یکی از مهمترین رویداد‌هایی است که هر ساله به میزبانی ایران و در شهر همدان با حضور شطرنجبازان مطرح جهان برگزار می‌شود.

امسال همدان در حالی میزبان پانزدهمین دوره این مسابقات است که چهاردهمین دوره این مسابقات نیز سال گذشته با حضور ۳۱۹ شطرنج باز از ۱۳ کشور، به مدت هشت روز، در دو جدول در سالن انقلاب همدان برگزار شد و همه شرکت کنندگان اعم از داخلی و خارجی از میزبانی همدان رضایت داشتند.

پانزدهمین دوره این مسابقات نیز از تاریخ ۲۶ مرداد تا ۲ شهریور ماه در سالن ۶ هزار نفری انقلاب برگزار می‌شود.

نیاز برگزار کنندگان مسابقات به حمایت مالی و معنوی

با توجه به برگزاری ۳ رویداد مهم شطرنج به میزبانی شهر همدان که دو رویداد آن نیز بین المللی است و همچنین تقارن این مسابقات با رویداد همدان ۲۰۱۸ فرصت مناسبی است تا ظرفیت‌های استان و شهر همدان در بخش ورزش و میزبانی از مسابقات ورزشی و نیز جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان در سطح کشور و خارج از مرز‌های ایران معرفی شود.

اما این اتفاق میسر نخواهد شد مگر با همکاری و تعامل مسوولان استان، مدیریت شهری و متولیان ورزش همدان با هیئت شطرنج؛ بنابراین ایجاد یک تشکیلات ستادی قدرتمند و برنامه محور و نیز حمایت مالی و معنوی مسئولان استان از برگزار کنندگان این مسابقات و همچنین تبلیغاتی وسیع و به روز برای هرچه بهتر برگزار شدن این مسابقات و جلب توجه میهمانان داخلی و خارجی آن ضروری می‌نماید که امیدواریم مورد توجه متولیان امر قرار بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار