امام جمعه موقت همدان در خطبه‌های عبادی ـ. سیاسی نماز جمعه با اشاره به دهه کرامت و تبریک این ایام به نمازگزاران گفت: باید نسبت به تقویت معارف دینی و حرکت در مسیر سیره نبوی و علوی اقدام کنیم.
کد خبر: ۶۳۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 21 July 2018
امام جمعه موقت همدان در خطبه‌های عبادی ـ. سیاسی نماز جمعه با اشاره به دهه کرامت و تبریک این ایام به نمازگزاران گفت: باید نسبت به تقویت معارف دینی و حرکت در مسیر سیره نبوی و علوی اقدام کنیم.

به گزارش تابناک همدان، حجت الاسلام محمد جوادی با بیان اینکه دهه کرامت بهترین زمان برای شناخت و معرفت نسبت به امام رضا (ع) است، افزود: نسل جوان باید با سیره حضرت رضا (ع) آشنا شود.

امام جمعه موقت همدان با تأکید بر اینکه باید سیره رضوی را در جامعه جاری و ساری کنیم، دهه کرامت را بهترین زمان برای این مهم دانست و خواستار توجه به آن شد.

حجت الاسلام جوادی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) همیشه شیعیان خود را از اسراف و تبذیر بر حذر می‌داشتند، گفت: متأسفانه یکی از موضوعاتی که در جامعه به آن توجه نمی‌شود رعایت اصل صرفه‌جویی و دوری از اسراف است.

وی افزود: انتظار ما از مردم این است که از اسراف دست بردارند و به سایرین نیز این توصیه حیاتی را داشته باشند.

حجت الاسلام جوادی با انتقاد از رواج تجمل گرایی در جامعه گفت: برخی از خانواده‌ها در پوشاک، خوراک، دکوراسیون منزل و وسایل شخصی به دنبال زیاده خواهی هستند و اصرار دارد متناسب با مد گرایی عمل کنند.

وی خاطر نشان ساخت: عده‌ای حتی نیمه آب باقی مانده لیوان خود را به روی زمین آسفالت می‌ریزند در حالیکه این فرهنگ سازی باید ایجاد شود که باقی مانده آب غیر قابل شرب را به حیوانات و گیاهان بدهیم.

امام جمعه موقت همدان تاکید کرد: دور ریختن آب به معضل بزرگی در جامعه تبدیل شده و اسراف محسوب می‌شود که در واقع حرام است.
 
حجت الاسلام جوادی، توجه به مباحث دینی و دوری از گناه را اصل این سیره دانست و دستگیری از محرومان و کمک به نیازمندان را از موضوعاتی عنوان کرد که باید در اولویت زندگی مردم باشد.

وی در ادامه با تاکید بر رعایت اخلاق در خانواده‌ها گفت: هر فردی که اخلاق برتر در خانواده و جامعه داشته باشد، نزد پروردگار از درجه بالا برخوردار خواهد شد.

حجت الاسلام جوادی افزود: انتظار داریم در کانون خانواده زن و شوهر رعایت اخلاق و احترام به یکدیگر را لحاظ کنند تا فرزندان صالح را به جامعه معرفی کنند چراکه برخورد مناسب زوج‌ها پایه گذار خانواده و اجتماع سالم است.
 
در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان نیز سرپرست کاروان حامل پرچم متبرک علی ابن موسی‌الرضا (ع) به همدان مواردی درباره جایگاه زیارت امام رضا (ع) و اهمیت بزرگداشت، زیارت و شناخت سیر آن امام همام به ایراد سخن پرداخت و مراسم نقاره‌نوازی و دعای اذن ورود به حرم رضوی نواخته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار