مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: داده‌های آماری گویای کاهش شمار متوفیان سوانح رانندگی در فصل بهار امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته است.
کد خبر: ۶۳۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 19 July 2018
مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: داده‌های آماری گویای کاهش شمار متوفیان سوانح رانندگی در فصل بهار امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته است.

به گزارش ایرنا، دکتر علی احسان صالح بیان کرد: ۱۱۴ تن در سوانح درون و برون شهری سه ماهه نخست سال گذشته جان باختند که این آمار در فصل بهار امسال به ۹۳ تن تقلیل یافت.

وی یادآوری کرد: شمار متوفیان سوانح درون شهری افزایش اندکی داشته است و از ۱۴ تن به ۱۵ متوفی در سه ماهه نخست امسال رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان ادامه داد:، اما فوت ناشی از تصادف در جاده‌های برون شهری سیر نزولی در پیش گرفته و با ۱۶ تن کاهش به ۵۷ نفر رسیده است.

صالح بیان کرد: ۱۱ تن در مسیر‌های روستایی و ۱۶ تن در سایر مسیرها، در سال گذشته جان باختند که این آمار به ترتیب به سه و ۱۹ تن در سه ماهه اول امسال رسیده است.

وی درباره جنسیت متوفیان سوانح رانندگی همدان گفت: ۲۵ زن و ۶۸ مرد در این مدت زمان در جاده‌ها و معابر این استان جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان افزود: شمار متوفیان سه ماهه نخست امسال در بخش زنان سه تن و در بخش مردان ۱۸ تن کاهش داشته است.

صالح افزود: یکهزار و ۸۸۴ نفر از ابتدای سالجاری تا پایان خرداد در سوانح جاده‌ای مجروح شدند که یکهزار و ۲۹۰ تن از آن‌ها مرد و مابقی زن بودند.

وی ادامه داد: تعدا مجروحان سوانح رانندگی نیز نسبت به فصل بهار سال گذشته روند نزولی داشته و ۷۴ نفر کاهش را نشان می‌دهد.

سال گذشته ۵۰۵ تن در سوانح رانندگی درون و برون‌شهری این استان جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۹۵ که ۵۰۹ تن بود، یک درصد کاهش داشت.

همچنین سال گذشته هفت هزار و ۳۷۲ تن در سوانح جاده این استان مجروح شدند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار