فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: سهم مشاغل‌خانگی برای تحقق واقعی توسط دستگاه‌های ادارای با حوصله هزینه شود.
کد خبر: ۶۳۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 19 July 2018
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: سهم مشاغل‌خانگی برای تحقق واقعی توسط دستگاه‌های ادارای با حوصله هزینه شود.

به گزارش ایسنا، کریم حمیدوند در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: سهمیه مشاغل‌خانگی استان همدان در سال ۹۷ افزون بر ۲۶۰ میلیارد ریال اعلام شده که هنوز برش شهرستانی سهمیه اسدآباد از این میزان اعتبار مشخص نیست.

وی با تأکید بر پیگیری لازم برای جذب سهمیه مشاغل خانگی سالجاری افزود: حوصله در بحث جذب اعتبارات مشاغل‌خانگی سال جدید از نقش موثری در اشتغال واقعی شهرستان در این راستا خواهد داشت.

حمیدوند تصریح کرد: میزان سهم شهرستان اسدآباد از اعتبارات مشاغل‌خانگی سال گذشته یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که این سهم به صورت ۱۰۰ درصدی جذب شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه فرصتی تا زمان پایان جذب سهمیه اعتبارات و تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر سال گذشته باقی نمانده، خاطرنشان کرد: در صورت عدم جذب این سهمیه از تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر برگشت خواهد خورد.

فرماندار شهرستان اسدآباد همچنین با تأکید بر اینکه بانک‌ها با توجه به شرایط اقتصادی امروز سختگیری در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را کنار بگذارند، گفت: برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و یا فراگیر نیازی به طرح بدیع و نو نبوده و در پرداخت این تسهیلات ایجاد اشتغال در اولویت است چرا که ایجاد اشتغال بین مشاغل در گروه‌های مختلف خواه ناخواه موجب رقابت خواهد شد.

وی در ادامه تعداد کل طرح‌های مصوب شده اشتغال روستایی شهرستان را ۷۰ طرح با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال برشمرد و یادآور شد: از این تعداد طرح مصوب شده، ۴۲ طرح مربوط به جهادکشاورزی، ۱۷ طرح مربوط به اداره میراث فرهنگی و ۱۲ طرح مربوط به اداره صنعت، معدن و تجارت بوده است.

فرماندار شهرستان اسدآباد در پایان اظهار کرد: تعداد کل پرداختی و عقد قرارداد در بحث مشاغل‌خانگی روستایی شهرستان ۸۰ طرح بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار