استاندار همدان گفت: دبیرکل سازمان جهانگردی با ارسال نامه‌ای به علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری به طور رسمی برای حضور در ایران و شرکت در اجلاس جهانی جهانگردی در همدان اعلام آمادگی کرده است.
کد خبر: ۶۳۲۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 19 July 2018

استاندار همدان گفت: دبیرکل سازمان جهانگردی با ارسال نامه‌ای به علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری به طور رسمی برای حضور در ایران و شرکت در اجلاس جهانی جهانگردی در همدان اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی استانداری، محمد ناصر نیکبخت افزود: دبیرکل سازمان جهانگردی در نامه‌ای به طور رسمی اعلام کرده که همراه با معاون و اعضای هیات رئیسه UNWTO در چهلمین اجلاس گردشگری در شهر همدان حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه باید از فرصت برگزاری این نشست در همدان بیشترین بهره برداری را در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرد ادامه داد: این نشست مهم، نیازمند همکاری همه جانبه بخش دولتی و خصوصی است و برنامه‌های مدونی در این زمینه ترسیم شده است.
 
معرفی جاذبه های گردشگری همدان با بهره گیری از فرصتها

نیکبخت ادامه داد: باید با برنامه ریزی دقیق و با بهره گیری از فرصت برگزاری برنامه‌های بین‌المللی، جاذبه‌ها و ظرفیت‌های کشورمان را به دنیا معرفی کنیم.

استاندار همدان گفت: پس از رایزنی‌های متعدد؛ همدان توانست برای نخستین بار به نمایندگی از ایران، امتیاز میزبانی از چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ (آبان ۱۳۹۷) را به خود اختصاص دهد.

گفتنی است؛ اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری متشکل از بخش‌های خصوصی و دانشگاهی هر کشور است که از سوی سازمان دولتی و متولی حوزه گردشگری در هر کشور به سازمان جهانی گردشگری معرفی می‌شوند.

در حال حاضر اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری ۴۹۳ عضو هستند که جمهوری اسلامی ایران نیز ۱۲ عضو دارد که شرکت سیاحتی علیصدر یکی از این اعضا است که توانست برای تصاحب امتیاز میزبانی از اجلاس جهانی جهانگردی در همدان نقش تاثیر گذاری را ایفا کند.

گفتنی است؛ ۲ اجلاس مهم گردشگری در سال ۲۰۱۸ در استان همدان برگزار می‌شود و این اجلاس‌ها فرصت بسیار خوبی برای معرفی استان همدان و جذب گردشگراست و باید برای استفاده از این فرصت‌ها آماده شد.

همدان در سال ۲۰۱۸، میزبانی ۲ رویداد بزرگ بین المللی را برعهده دارد، میزبانی ۵۰۰ عضو از بیش از ۱۵۰ کشور وابسته به سازمان جهانی گردشگری و میزبانی وزاری خارجی ۳۴ کشور آسیایی که این ۲ رویداد بین المللی می‌تواند زمینه ساز رونق گردشگری خارجی و نقطه عطفی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان همدان در عرصه جهانی و ارتقای صنعت گردشگری این استان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار