مدیر امور آب شهرستان همدان گفت: طی دو هفته گذشته ۳۶۲ کنتور هوشمند در همدان برای مصارف مختلف نصب شده است.
کد خبر: ۶۳۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 18 July 2018
مدیر امور آب شهرستان همدان گفت: طی دو هفته گذشته ۳۶۲ کنتور هوشمند در همدان برای مصارف مختلف نصب شده است.

به گزارش فارس، محمد رضی در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان اظهار کرد: طی دو هفته گذشته ۳۶۲ کنتور هوشمند در همدان نصب شده که از این تعداد ۷۲ درصد برای مصارف کشاورزی، سه درصد برای مصارف صنعتی، ۱۱ درصد در بخش شرب روستایی و هفت درصد نیز در بخش شرب شهری بوده است.

وی افزود: براساس تعهدات، شهرستان همدان در سال جاری نصب ۴۰ کنتور را دارد که تاکنون ۲۵ کنتور یعنی ۶۳ درصد آن نصب شده است.

مدیر امور آب شهرستان همدان در خصوص عملکرد انسداد چاه‌های غیرمجاز ادامه داد: طی دو هفته گذشته هشت مورد انسداد چاه غیرمجاز انجام شده و طبق آمار‌ها از سال ۹۳ تاکنون ۳۶۲ مورد چاه غیرمجاز با ۱۸ میلیون و ۶۱۱ هزار متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف آب انسداد یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در انسداد چاه‌های غیرمجاز دشت‌های پایلوت همدان نیز دشت همدان ـ. بهار با ۲۸ مورد انسداد ۴۰۳ هزار مترمربع در مصرف آب صرفه جویی کرده است.

رضی در خصوص تعدیل و اصلاح پروانه‌ها نیز بیان کرد: طی دو هفته گذشته ۱۲ مورد تعدیل و ۳۳ مورد اصلاح پرونده داشته‌ایم که تاکنون یک‌میلیون و ۸۸۸ هزار متر مکعب در آب صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳۸ مورد ابطال پروانه چاه در همدان انجام شده است، اضافه کرد: در تامین آب شرب شهری از ۱۲۰ چاه ۷۰ تا ۸۰ چاه فعال است و از هشت چاه آب شرب روستایی نیز بازدید به عمل آمده است.

مدیر امور آب شهرستان همدان با اشاره به اینکه امسال در روند نصب کنتور به دلیل افزایش قیمت دچار کاهش شده‌ایم، اظهار کرد: به دلیل افزایش قیمت کنتور و نبود قطعات کنتور به دلیل نبود واردات متقاضی نصب کنتور هوشمند کاهش یافته و تاکنون ۷۵۱ کنتور در دشت همدان رزن و ۵۱۴ کنتور هوشمند در دشت قهاوند نصب شده است.

وی در خصوص بررسی چاه‌های روستا‌های پایین‌دست سد اکباتان نیز تصریح کرد: مشکل عمده در حفر چاه‌های خانگی است که دادستان حکم کلی برای بازدید و نظارت نمی‌دهد؛ در حال حاضر نیز در ۱۱ روستای پایین دست سد اکباتان ۲۳۶ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی شده که از این تعداد ۱۸۹ چاه فاقد پروانه است و برای ۵۷ چاه اخطار صادر شده است.

وی اضافه کرد: در همدان ۲۶۲ مورد چاه غیرمجاز به تفکیک دبی انسداد یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار