یک مددکار اجتماعی در همدان گفت: با توجه به مشکلات اخیر جامعه و بالا رفتن آمار طلاق تمام بانوان اعم از بدسرپرست، بی‌سرست و کسانی‌که دارای همسر هستند، در معرض آسیب‌ها و مشکلات خطرناک روحی قرار دارند.
کد خبر: ۶۳۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 18 July 2018
یک مددکار اجتماعی در همدان گفت: با توجه به مشکلات اخیر جامعه و بالا رفتن آمار طلاق تمام بانوان اعم از بدسرپرست، بی‌سرست و کسانی‌که دارای همسر هستند، در معرض آسیب‌ها و مشکلات خطرناک روحی قرار دارند.

به گزارش ایسنا، بهنام‌جو با بیان اینکه متأسفانه بانوان بدسرپرست تا کنون هیچ حمایتی از جانب بهزیستی نداشتند و فقط بانوان بی‌سرپرست تحت پوشش سازمان هستند، افزود: به تازگی برای این بانوان مرکزی به نام اورژانس اجتماعی راه‌اندازی شده که زیرنظر دفتر آسیب‌های اجتماعی استان اداره می‌شود و این افراد را تحت پوشش حمایت‌های مشاوره‌ای خود قرار می‌دهند.

بهنام‌جو با بیان اینکه در این مرکز بانوانی که محلی امن و مناسب برای اقامت ندارند را به طور موقت اسکان می‌دهند، ادامه داد: در این مرکز موارد همسرآزاری، کودک‌آزاری، دختران بی‌پناه و بی‌سرپرست، افرادی که دارای اختلافات حادخانوادگی هستند و افرادی که اختلال هویت جنسی دارند، مورد حمایت و مشاوره قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: بانوان می‌توانند از طریق شماره تماس ۱۲۳ با اورژانس اجتماعی تماس بگیرند و مشکل خود را مطرح کنند و مسئولان مربوطه مورد مطرح شده را مورد تحقیق و بررسی قرار می‌دهند.

بهنام‌جو با بیان اینکه هنگامی‌که بانوان از لحاظ جسمی، جنسی، روحی و روانی تأمین نشوند و آرامش نداشته باشند، دچار اختلالات روحی و روانی می‌شوند، گفت: بیشتر بانوانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند از لحاظ روحی و روانی در شرایط عادی و نرمال قرار ندارند به طوریکه عده‌ای از آن‌ها دائما به خودکشی فکر می‌کنند.

وی اضافه کرد: درباره این افراد اقدامی که این مرکز انجام می‌دهد بررسی وضعیت زندگی این افراد است و به موازات آن دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند و در صورت نیاز و حاد بودن مورد به روانپزشک و روانکاو ارجاع داده می‌شوند.

این مددکار اجتماعی توصیه کرد: حتما قبل از ازدواج افراد چند جلسه به مشاوره بروند و به آموزش مهارت‌های همه‌جانبه اقدام کنند چرا که مهمترین عامل در بروز این اختلالات عدم آگاهی در پیشگیری و برخورد با این موارد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار