معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه هدف ما از رویداد ۲۰۱۸ معرفی داشته‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی همدان است، گفت:منتظر هستیم تا متولی کمیته فرهنگی برنامه‌های خود را برای برگزاری رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ اعلام کند.
کد خبر: ۶۳۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 17 July 2018
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه هدف ما از رویداد ۲۰۱۸ معرفی داشته‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی همدان است، گفت:منتظر هستیم تا متولی کمیته فرهنگی برنامه‌های خود را برای برگزاری رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ اعلام کند.

به گزارش  تسنیم، علی خاکسار در میزگرد باید‌ها و نباید‌های فرهنگی رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ با اشاره به اینکه چند ماه از آغاز سال ۲۰۱۸ و انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا گذشته است، اظهار داشت: همدان تا پایان آذرماه امسال پایتخت گردشگری آسیا است.

وی با بیان اینکه در راستای انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا و رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ و دغدغه‌های موجود نشست‌هایی با حضور مسئولان کشوری در تهران برگزار شد، افزود: در استان نیز شورای سیاست‌گذاری رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ متشکل از کمیته‌هایی نظیر کمیته فنی، تبلیغات، اطلاع‌رسانی، رویدادها، علمی و ... برنامه‌های رویداد‌های همدان در سال ۲۰۱۸ را پیگیری می‌کنند که به دلیل دغدغه مسئولان از نظر بعد فرهنگی کمیته فرهنگی نیز با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی تشکیل شد.

خاکسار با تأکید بر اینکه مقرر شد تا نشستی در ابتدای سال ۲۰۱۸ با عنوان افتتاحیه رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا با حضور وزرای گردشگری کشور‌های آسیایی، سفرا و مسئولان کشوری برگزار شود، گفت: با تداخل این برنامه با رویداد تبریز پایتخت گردشگری اسلامی کشور‌های آسیایی برنامه در نظر گرفته شده برای همدان محقق نشد و تبریز در اردیبهشت‌ماه نشستی با عنوان افتتاحیه رویداد" تبریز پایتخت گردشگری اسلامی آسیا در سال ۲۰۱۸" برگزار کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه پس از پیشنهاد‌های متعدد مقرر شد رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا ۵ الی ۷ شهریورماه برگزار شود، بیان کرد: این نشست با عنوان کنفرانس بین‌المللی همدان ۲۰۱۸ با حضور وزرای گردشگری کشور‌های آسیایی، سفرا و دیگر مسئولان کشوری برگزار می‌شود و از معاون اول رئیس‌جمهور نیز برای حضور در این نشست دعوت شده است.

خاکسار با بیان اینکه همدان در آبانماه نیز میزبان چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری است، عنوان کرد: شرکت سیاحتی علیصدر به عنوان یکی از اعضا میزبان این نشست است و این نشست ۲۱ الی ۲۳ آبان‌ماه در همدان برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه سازمان جهانی گردشگری متشکل از ۴۵۵ عضو از ۱۸۶ کشور دنیا است که بیش‌ترین اعضا از بخش خصوصی هستند، ابراز کرد: برنامه‌های نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در همدان از سوی خود سازمان در نظر گرفته شده است و فقط تور بازدید از جاذبه‌های گردشگری همدان توسط استان برنامه‌ریزی شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه برای بهره‌برداری هرچه بیشتر و بهتر از رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا به ادارات، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، بخش‌های خصوصی و ... فراخوان‌هایی داده‌ایم که اگر رویداد‌های برای برگزاری دارند اعلام کنند و ۳۰ رویداد برای برگزاری تا پایان سال ۲۰۱۸ باقی‌مانده است که بیش‌ترین رویداد‌ها نظیر همایش بین‌المللی گردشگری، نشست شهرداران جاده ابریشم و ... بین‌المللی هستند.

خاکسار با بیان اینکه کمیته فرهنگی رویداد‌های همدان با وجود دغدغه‌های فرهنگی متعدد شکل گرفت تا پیوست فرهنگی را تبیین و به دبیرخانه رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ ارائه کند، اظهار داشت: طرح‌های فرهنگی که قرار است در کنار رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ اجرا شود با ریز برنامه‌ها و اعتبارات مورد نیاز به دبیرخانه این رویداد‌ها اطلاع‌رسانی شود.

وی در پاسخ به سؤال یکی از حاضران در جلسه با اشاره به اینکه نگرانی در خصوص زیرساخت‌های استان برای برگزاری رویداد‌ها همدان ۲۰۱۸ درست است، عنوان کرد: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی آسیا سه سال پیش به آن‌ها ابلاغ شد که سبب شد تا برنامه‌هایی را پیش‌بینی و اعتبارات خوبی را جذب کنند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با تأکید بر اینکه انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در آبان ماه به صورت قطعی به استان ابلاغ شد، تصریح کرد: درنتیجه موفق به استفاده از اعتبارات سال ۹۶ نشده و از اعتبارات سال ۹۷ حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ در نظر گرفته شد که حدود ۲۰ درصد از اعتبارات جذب شده است.

خاکسار با اشاره به اینکه شهرداری در راستای تبلیغات رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ اقدامات خوب و مؤثری انجام داده و ۲۰۰ پروژه را در سطح شهر شروع کرده است، افزود: آموزش قشر‌های مختلف جامعه در راستای رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ از دیگر دغدغه‌های مطرح است ضمن اینکه ما می‌توانیم در خصوص آموزش قشر‌های محدودی از جامعه اقدام کنیم و آموزش عمومی به عهده دستگاه‌هایی نظیر آموزش و پرورش، صداوسیما و ... است.

وی در پاسخ به سؤال دیگر حاضران در جلسه در خصوص ضد و نقیض بودن برخی آمارها، تأکید کرد: در خصوص آماری که برخی مواقع از سوی ادارات متعدد بیان می‌شود، باید گفت که در کشور یا استان مأخذ و مرجع درستی برای بیان آمار نداریم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه گردشگری موضوعی فرابخشی است که تمام اقشار جامعه از آثار آن بهره‌مند و منتفع می‌شوند، گفت: در راستای همدان پایتخت گردشگری آسیا رویداد‌های متعددی در استان برگزار می‌شود که می‌توان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی از جمله برنامه‌ها دانست.

خاکسار با تأکید بر اینکه در حاشیه رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ برگزاری ۴۵ روز جشنواره‌های تابستانی در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: بخش اصلی برگزاری این جشنواره‌ها معرفی صنایع‌دستی استان است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سال‌هاست که به دنبال برند سازی در حوزه گردشگری است، تأکید کرد: اصلی‌ترین برند استان که در حوزه گردشگری می‌توان بر روی آن مانور داد بوعلی سینا است، اما نمی‌شود از دیگر ظرفیت گردشگری استان غافل شد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان بیان کرد: در برگزاری مجمع گفت و گوی کشور‌های آسیایی"رویداد همدان پایتخت گردشگری آسیا" که با حضور ملیت‌ها و ادیان مختلف برگزار می‌شود هیچ برنامه خاص و فرهنگی برای هیچ گروهی نداریم و هدف ما معرفی داشته‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی همدان است و منتظر هستیم تا متولی کمیته فرهنگی برنامه‌های خود را برای برگزاری رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ اعلام کنند.

خاکسار با بیان اینکه باید تلاش بیشتری در راستای جذب گردشگری خارجی در استان شود، عنوان کرد: از مهم‌ترین اهداف برگزاری رویداد‌های همدان ۲۰۱۸ جذب گردشگران خارجی است.

وی با تأکید بر اینکه گردشگری در ایران کاملاً فصلی است و در نیمه اول سال خلاصه می‌شود، تأکید کرد: در نیمه دوم سال در کل کشور گردشگری در رکود و تعطیلات ساماندهی نشده که باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب از نیمه دوم سال نیز به خوبی استفاده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار