دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی D۸ از پذیرش دانشجویان کشور‌های عضو D۸ در دانشگاه بوعلی خبر داد و گفت: پذیرش دانشجو از مهرماه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۳۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 17 July 2018
دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی D۸ از پذیرش دانشجویان کشور‌های عضو D۸ در دانشگاه بوعلی خبر داد و گفت: پذیرش دانشجو از مهرماه آغاز می‌شود.

به گزارش تسنیم، یعقوب محمدی‌فر در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: این دانشگاه ۴۴ سال پیش تاسیس شده است و ۴۴۰ عضو هیئت علمی دارد که در ۵۷ دپارتمان مشغول به کار هستند و ۱۳ دانشکده را در بر می‌گیرد.

وی افزود‌: دانشگاه بوعلی جزء ۱۰ دانشگاه برتر کشور است و در رنکینگ بین المللی رتبه زیر هزار را دارد و ۶ دانشمند موسسه isi در این دانشگاه حضور دارند.

محمدی‌فر تصریح کرد:حدود ۱۲ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که ۳ هزار دانشجو تحصیلات تکمیلی دارند که حدود ۲ هزار نفر از آن‌ها در مقطع کارشناسی ارشد و هزار دانشجو در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند.

دبیر کل سازمان بین المللی d۸ از استقبال گرم و با شکوه رئیس دانشگاه بوعلی تشکر و قدردانی کرد و گفت::سال گذشته برای دبیری سازمان بین المللی d۸ کاندید شدم وهفت ماه پیش به عنوان دبیر کل انتخاب و منصوب شدم.

دبیر کل سازمان بین المللی d۸ کشور‌های عضو این سازمان را بر شمرد و گفت:: در این سازمان هشت کشور نظیر پاکستان، اندونزی، ایران، مالزی، مصر، نیجریه، ترکیه و بنگلادش حضور دارند که اسلامی هستند.

وی در ادامه گفت: این کشور‌ها به لحاظ جمعیتی، جمعیت بالایی دارند که به طور کلی جمعیت آن‌ها حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر است.

وی به اهداف سازمان بین المللی d۸ اشاره کرد و گفت: این سازمان مصمم است که بر ۶ حوزه‌ی بازرگانی، صنعت، کشاورزی، حمل و نقل، توریست و غذا تمرکز داشته باشد.

وی افزود: اگر دانشگاه بین المللی d۸ راه اندازی شود ارتباط با این هشت کشور تسهیل می‌یابد و اقدامات علمی در حوزه فناوری داشته باشیم.

محمدی خاطر نشان کرد: برای تسهیل ارتباط میان کشور‌های عضو سازمان بین المللی d۸، راهکار‌هایی در امور گمرکی و صدور ویزا در نظر گرفته شده است.

دبیر کل سازمان بین المللی d۸ به مرحله اجرایی این طرح اشاره کرد و گفت: این طرح بیش از ۲۰ سال است که تصویب شده، اما پیشرفت چندانی نداشته است و هم اکنون وارد مرحله اجرایی شده است و تمرکز ما اجرای قوانین است.

وی افزود:در نشست سران که سال گذشته در استانبول برگزار شد متعهد شدیم راهکار‌هایی در حوزه سلامت، آموزش و علم و فناوری ارائه دهیم و کیفیت آن‌ها را ارتقا دهیم.

محمدی تصریح کرد:به عنوان دبیر کل سازمان بین المللی d۸ معتقدم که باید وارد عمل شد و این ملزوم به اتاق فکر‌های جدید است.

وی در ادامه بیان کرد: لازم است که بخش خصوصی نیز وارد عمل شود و در حوزه تحقیق و توسعه در خدمت بشر گام‌های بزرگی برداشته شود.

محمدی به نحوه تامین هزینه‌های سازمان اشاره کرد و گفت:کشور‌های عضو به جهت عضویت در این سازمان هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند و علاوه بر آن سال گذشته با بانک توسعه اسلامی مذاکراتی داشته‌ایم که ما راحمایت کنند، اما با این وجود منابع مالی کافی نیست وبر روی ایده‌ای تحت عنوان نظام حمایت مالی کار می‌کنیم.

دبیر کل سازمان بین المللی d۸ به آینده روشن این سازمان اشاره کرد و گفت: با توجه به گزارشی که اخیراً مطالعه کرده‌ام تا سال ۲۰۵۰ این سازمان بزرگترین سازمان اقتصادی پس از چین و هند خواهد بود که برای تحقق این هدف، نیاز به همت و تلاش داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار