نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی از ساخت بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی رزن خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه با ۶۵ میلیارد تومان اعتبار یک ماه آینده آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۶۳۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 17 July 2018
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی از ساخت بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی رزن خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه با ۶۵ میلیارد تومان اعتبار یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، حسن لطفی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان رزن برگزار شد، اظهار کرد: ایران کشوری در حال توسعه است و اکثر کشور‌های در حال توسعه چالش‌ها و موانع خاص خود را دارند، اما با وجود تمام چالش‌ها نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری راه توسعه را در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه در زمینه‌های علمی، فناوری اطلاعات، اقتصادی و عمرانی پیشرفت‌های زیادی داشتیم، افزود: مطمئنیم با همدلی و وحدت راه توسعه را پیش خواهیم برد.

لطفی با تأکید بر اینکه با حمایت دولت در طول ۲ سال دانشکده مدیریت و حسابداری رزن با ۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: درمانگاه رزن نیز در کمتر از یکسال و نیم با ۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به ساخت ۳۰ خانه بهداشت در رزن، خاطرنشان کرد: ساخت ۵ باب مدرسه با ۴ میلیارد تومان، تخصیص ۳۲ میلیارد تومان برای راه‌های رزن، ۱۵ میلیارد تومان برای آب شرب رزن، ۱۰ میلیارد تومان برای عمران و آبادانی روستا‌ها و ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان‌ها در دولت دوازدهم محقق شده است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی به چالش‌های پیش‌روی اشتغال اشاره و تأکید کرد: ۸۰۰ قانون مالیاتی در کشور وجود دارد که نیاز به تنقیح قوانین توسط مجلس دارد.

وی بروکراسی اداری را از دیگر چالش‌های اشتغال دانست و گفت: قانون پیچیده کار و تأمین اجتماعی، واردات بی‌رویه و قاچاق کالا و ارز از دیگر موانع اشتغال است.

لطفی با بیان اینکه نبود تناسب بین بسته اشتغال رزن با آمایش سرزمینی از موانع اشتغال این شهرستان است، افزود: ۱۲۰۰ نفر در حوزه صنعت و معدن متقاضی مشاغل‌خانگی در این شهرستان وجود دارد، اما با محدودیت تسهیلات مواجه است.

وی درباره تسهیلات اشتغال روستایی، یادآور شد: عدم توانایی متقاضیان برای آورده ۲۰ درصد و ارزیابی ناعادلانه بانک‌ها در زمینه اسناد روستایی از موانع اشتغال این شهرستان است.

لطفی با اشاره به اینکه در روستای کاج و سوزن از توابع شهرستان رزن بیشترین قالیباف وجود دارد، گفت: قالیبافان این روستا‌ها از بیمه محروم هستند که اگر ۸۰۰ سهمیه در اختیار تأمین اجتماعی قرار بگیرد این افراد تحت پوشش خواهند رفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار