مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان گفت: کار فرهنگی و هنری برای اثرگذاری باید باابتکار و خلاقیت همراه باشد.
کد خبر: ۶۳۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 17 July 2018
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان گفت: کار فرهنگی و هنری برای اثرگذاری باید باابتکار و خلاقیت همراه باشد.

به گزارش مهر، فاضل عبادی بابیان اینکه همدان از استان‌های مذهبی و فرهنگی کشور است و کثرت مفاخر، بزرگان علما از ویژگی‌های این استان به شمار می‌رود، به وجود مقبره باباطاهر به عنوان یکی از شعرای برجسته رباعی کشورمان در استان همدان اشاره کرد و گفت: بر همین اساس همدان پایتخت دوبیتی کشور محسوب می‌شود که در همین راستا یکی از ابتکارات استان همدان در جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) طراحی بخش دوبیتی و رباعی رضوی است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان همدان بابیان اینکه چهار دوره جشنواره دوبیتی رضوی در استان همدان در حال برگزاری است که خوشبختانه با استقبال زیادی روبرو شده و عمومیت پیدا کرده است، گفت: امسال نیز در مقبره بابا طاهر عریان این جشنواره برای پنجمین سال متوالی برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه فراخوان جشنواره را از ابتدای سال منتشر کردیم و بیش از ۱۰۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، گفت: اثرات برگزیده بصورت کتاب و تحت عنوان «زمزمه خورشید» چاپ می‌شود.

عبادی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی و هنری برای اثرگذاری باید همراه با ابتکار و خلاقیت باشد، اظهارداشت: برای شروع هر کاری علاوه بر برنامه‌ریزی باید کار آزمایشی داشته باشیم.

وی بابیان اینکه در ابتدا این جشنواره بصورت ارائه مقاله بود که برای شروع، حرکت خوبی بود، ولی پس از آن و در دوره‌های بعد اثرگذاری خود را از دست داد، گفت: لازم بود برای اثرگذاری بیشتر کار پرمحتواتر باشد.

وی بیان داشت: برای ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی باید برنامه ریزی داشته باشیم و در طول سال برنامه‌های فرهنگی بنیاد امام رضا (ع) توسعه و گسترش پیدا کند و صرفا محدود به ایام دهه کرامت نباشد و از طرفی هر استانی به تناسب کار، ظرفیت و برنامه خود برنامه داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به شعار امسال جشنواره اشاره کرد و گفت: برگزیدن شعار برای جشنواره سبب هدفمند کردن محتوای برنامه‌های جشنواره می‌شود و از آنجا که اخلاق عنصر گمشده جامعه امروزی ماست هر چقدر برای اخلاق تلاش شود باز هم کم کار شده است چرا که ما چیزی بالاتر از اخلاق نداریم.

وی گفت: اگر در جامعه گسترش فضایل اخلاقی داشته باشیم دیگر مشکلاتی که بشر با آن روبرو می‌شود وجود نخواهد داشت لذا شعار امسال جشنواره هم محتوای جشنواره را هدفمند می‌کند و هم اینکه ضرورت امروز جامعه بشری است.

وی به ضرورت گسترش فضایل اخلاقی و معرفی الگوی مناسب برای جوانان و نسل جدید تاکید کرد و اظهار داشت: ما وظیفه داریم قرآن و عترت را در جامعه گسترش دهیم و باید الگوی مناسبی به جوانان خود معرفی کنیم و اگر چنین کاری را نکنیم دشمن به این کار می‌پردازد.

عبادی نظر خود را در خصوص خروجی و تاثیرگذاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) بیان داشت و گفت: برگزاری این جشنواره به عنوان مقدمه و یک حرکت شروع خوبی است و لی هنوز تاثیر خود را آنچنان نداشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار