فرماندار اسدآباد با بیان اینکه ۱۰۰ درصد روستا‌های شهرستان اسدآباد زیرپوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه موسوم به سی. بی. آر قرار دارند، گفت:بهزیستی شهرستان اسدآباد با کمبود نبرو مواجه است.
کد خبر: ۶۳۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 17 July 2018
فرماندار اسدآباد با بیان اینکه ۱۰۰ درصد روستا‌های شهرستان اسدآباد زیرپوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه موسوم به سی. بی. آر قرار دارند، گفت:بهزیستی شهرستان اسدآباد با کمبود نبرو مواجه است.

به گزارش تسنیم، کریم حمیدوند در دیدار کارکنان اداره بهزیستی به مناسبت هفته بهزیستی، اظهار داشت: از سال ٨٨ طرح آموزش‌های توانبخشی مبتنی بر جامعه در روستا‌های شهرستان اسدآباد با ۷ تسهیل‌گر آغاز شده است.

وی سی. بی. آر را یکی از مهمترین طرح‌های اولویت‌دار بهزیستی عنوان کرد و افزود: این طرح در راستای خدمات‌دهی بهتر به نیازمندان تحت پوشش بهزیستی، آموزش، مشاوره، مناسب‌سازی و فرصت‌های شغلی و نیز نحوه برخورد خانواده‌ها با معلولان است.

حمیدوند در ادامه با اشاره به خدمات مهم و ارزنده بهزیستی تصریح کرد: متاسفانه با وجود ارائه خدمات گسترده توسط این اداره، اما این دستگاه در شهرستان با کمبود نیرو مواجه است که به مراتب بالاتر بار‌ها این امر اطلاع رسانی شده است.

فرماندار همچنین خاطر نشان کرد:برخی از دستگاه‌های اداری جمعیت تحت پوشش خود را گزارش نمی‌دهند که این یک ایراد است چراکه اطلاعات دقیق در حیطه کار هر یک از دستگاه‌ها موجب کمک بیشتر در راستای مرتفع شدن مشکلات آن دستگاه خواهد بود.

وی با اشاره به امکانات خوب دولت برای خانواده‌های دارای معلول، تصریح کرد: نباید از معلولیت‌ها غافل بشویم بلکه با گسترده کردن امکانات سعی بر شناسایی هر چه بیشتر جامعه هدف خود داشته باشید و امکاناتی را که دولت برای خانواده‌های معلولین در نظرگرفته به آنان اطلاع رسانی کنید.

وی یاد آورشد: دستگاه بهزیستی شهرستان یکی از پیشگام‌ترین دستگاه‌ها در رابطه با تکریم ارباب رجوع است.

مدیر اداره بهزیستی اسدآباد هم با بیان اینکه ۲۰۷۴ نفر تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان هستند، گفت: مجموع معلولان شناسایی شده این شهرستان ۱۵۸۶ نفر بوده که از این تعداد، معلولان شناسایی شده ۷۱۷ نفر معلول جسمی، ۶۹۳ نفر ذهنی، ۴۱ نفر روانی، ۱۷۰ نفر شنوایی، ۱۲ نفر صوت و گفتار و ۹۴ نفر معلولان بینایی را تشکیل می‌دهند.

اکبر احمدی منش تعداد سهمیه اشتغال سال گذشته بهزیستی اسدآباد را ۵۵ نفر برشمرد و تصریح کرد: از این میزان سهمیه ۶۶ مورد محقق شده است.
وی اظهار داشت: تعداد ۲۰۴ خانوار شامل ۴۷۲ نفر تحت پوشش امور اجتماعی بهزیستی بوده که این خانوار‌ها شامل زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست هستند.

اکبری منش تعداد مهد کودک‌های شهری و روستایی این شهرستان را ۱۹ مورد برشمرد و گفت:۵۰۳ کودک از خدمات این مهد‌های کودک استفاده می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار